21 czerwca 2016 r. w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym Gdynia odbył się finał projektu Apps for Good. Podczas wydarzenia wyłoniono zwycięzców jego pierwszej polskiej edycji. Projekt uczy młodych ludzi podstaw programowania poprzez praktykę - głównym zadaniem uczestników jest stworzenie aplikacji mobilnej.Podczas finału Apps for Good odbyło się 11 prezentacji projektów aplikacji mobilnych i stron internetowych. Zwycięzcą rywalizacji okazała się aplikacja Game Time autorstwa uczniów z Zespołu Szkół Katolickich w Gdyni. Zbiera ona informacje na temat najbardziej popularnych gier na komputer, telefon i konsole. Jej użytkownicy mogą znaleźć dzięki niej najważniejsze informacje i ciekawostki o danej grze, a także wskazówki czy mapy. Ostatecznym celem twórców jest nawiązanie współpracy z największymi dystrybutorami gier na świecie.Drugie miejsce oraz nagrodę publiczności zdobyła PHYSULA. Aplikacja została stworzona z myślą o wszystkich, którzy mają problemy z zapamiętaniem wzorów fizycznych. Na uznanie zasługuje fakt, że jej autorzy - uczniowie Zespołu Szkół nr 5 w Gdyni - przedstawili działający produkt, który ponadto nie wymaga dostępu do internetu.Miejsce 3. przypadło aplikacji Shhh!. Działa ona na podobnych zasadach co zabawa w głuchy telefon. Jej celem jest rozrywka i integracja użytkowników z całego świata - stworzenie społeczności. To druga realizacja uczniów z Zespołu Szkół Katolickich w Gdyni na podium.Apps for Good to globalna inicjatywa edukacyjna, której celem jest zmiana sposobu w jaki nauczyciele i uczniowie patrzą na nauczanie informatyki w szkole. Poprzez udział w programie młodzi ludzie uczą się kreatywnego myślenia, przedsiębiorczości i przede wszystkim poznają podstawy programowania tworząc swoją pierwszą aplikację mobilną. W roku 2015, z inicjatywy pracowników Thomson Reuters w Gdyni, rozpoczęła się pierwsza, pilotażowa edycja programu Apps for Good w Polsce. Udział w niej wzięli uczniowie czterech gdyńskich szkół gimnazjalnych i liceów. Zadaniem niewielkich, 5-6 osobowych grup było stworzenie idei, prototypu oraz działającej aplikacji mobilnej.Gdyńskiej edycji Apps for Good towarzyszyły spotkania, których celem było podtrzymywanie motywacji uczniów oraz wsparcie ich pomysłów przez ekspertów. Jednym z mentorów w programie był Robert Schukai, Dyrektor Zaawansowanych Innowacji Produktu w Thomson Reuters.W marcu tego roku uczniowie przedstawiali prototypy swoich projektów pracownikom Thomson Reuters, którzy poddali je ocenie i weryfikacji. Uczniowie mogli wtedy liczyć na sugestie i porady dotyczące projektów, aby lepiej przygotować się do finału.W wydarzeniu wzięła udział Iris Lapinski - założycielka fundacji Apps For Good, Robert Schukai z Thomson Reuters oraz wiceprezydent Gdyni Michał Guć.fot. PPNT Opublikowano: 22.06.2016 00:00 Autor: Michał Kowalski (2011)