Co nowego

Po XXII Sesji Rady Miasta Gdyni

W środę 22 czerwca 2016 r. odbyła się XXII Sesja Rady Miasta Gdyni. W sumie przegłosowano 30 uchwał. Wśród nich znalazły się zmiany cen biletów na przejazd komunikacją miejską, jednogłośnie przyjęto sprawozdanie z działalności Prezydenta Miasta Gdyni za rok 2015. Ponadto, zatwierdzono uchwały w sprawie:


Zatwierdzenia sprawozdania rocznego z wykonania budżetu za 2015 rok
Zatwierdzono sprawozdanie roczne z wykonania budżetu Miasta Gdyni za 2015 rok. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.


Udzielenia absolutorium Prezydentowi Miasta Gdyni za 2015 rok
Rada Miasta Gdyni po zapoznaniu się ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Miasta Gdyni za rok 2015, sprawozdaniem finansowym Gdyni za rok obrotowy 1.01.2015 - 31.12.2015, opinią biegłego rewidenta z badania sprawozdania finansowego Miasta Gdyni za rok obrotowy 1.01.2015 - 31.12.2015, sporządzonego na podstawie sprawozdań finansowych jednostek organizacyjnych Miasta Gdyni, uchwałą Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Gdańsku (Uchwała nr 077/p212/R/IV/16 z dnia 21 kwietnia 2016 r.) w sprawie sprawozdania z wykonania budżetu Miasta Gdyni za rok 2015, informacją o stanie mienia Miasta Gdyni na 31.12.2015 r., stanowiskiem Komisji Rewizyjnej Rady Miasta Gdyni w sprawie udzielenia Prezydentowi Miasta Gdyni absolutorium za 2015 r. postanawia udzielić Prezydentowi Miasta Gdyni absolutorium za rok 2015. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.


Przyjęcia „Założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla obszaru miasta Gdyni na lata 2015 - 2035"
Projekt opracowuje prezydent miasta na okres co najmniej 15 lat i aktualizuje go co najmniej raz na 3 lata.
Projekt założeń powinien określać:
1) ocenę stanu aktualnego i przewidywanych zmian zapotrzebowania na ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe;
2) przedsięwzięcia racjonalizujące użytkowanie ciepła, energii elektrycznej i paliw gazowych;
3) możliwości wykorzystania istniejących nadwyżek i lokalnych zasobów paliw i energii,
z uwzględnieniem energii elektrycznej i ciepła wytwarzanych w odnawialnych źródłach energii, energii elektrycznej i ciepła użytkowego wytwarzanych w kogeneracji oraz zagospodarowania ciepła odpadowego z instalacji przemysłowych;
4) możliwości stosowania środków poprawy efektywności energetycznej w rozumieniu ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o efektywności energetycznej;
5) zakres współpracy z innymi gminami.


Uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części dzielnicy Chylonia w Gdyni, rejon ulicy Chylońskiej i węzła integracyjnego Gdynia Chylonia.
Rada Miasta Gdyni w dniu 19 grudnia 2012 r. podjęła uchwałę nr XXVI/546/12 w sprawie
przystąpienia do sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części dzielnicy Chylonia w Gdyni, rejon ulicy Chylońskiej i węzła integracyjnego Gdynia Chylonia;
Studium wskazuje na obszarze objętym planem następujące kierunki zmian w przeznaczeniu terenów:
- tereny usług z dopuszczeniem obiektów handlowych o pow. sprzedaży powyżej 2000 m²,
- tereny usług (z dopuszczeniem obiektów handlowych o pow. sprzedaży do 2000 m²),
- tereny zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej i małych domów mieszkalnych,
- tereny zabudowy mieszkaniowej wielorodzinnej,
- drogi zbiorcze klasy Z 1/2 (ulice: Chylońska oraz Pucka),
- ważniejsze lokalne trasy rowerowe,
- rejon węzła integracyjnego Gdynia Chylonia - węzeł o znaczeniu metropolitalnym.
- realizacja parkingu podziemnego na 145 miejsc postojowych


Ustalenia cen i opłat za usługi przewozowe osób i bagażu środkami miejskiej komunikacji zbiorowej oraz zasad taryfowych.
Projekt taryfy, przygotowany na podstawie uchwały Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej z dnia 27 kwietnia 2016 roku rekomendującej wprowadzenie zmian cen biletów jednorazowych i okresowych oraz opłat dodatkowych, we wszystkich gminach będących członkami Związku, zawiera wzrost cen biletów o 2 do 8 % w zależności od rodzaju biletu.

Ceny biletów jednorazowych jednoprzejazdowych w Gdyni lub w Gdańsku (na linach G, N1, 171 i 4A) lub na przejazd międzygminny, na liniach organizowanych przez ZKM w Gdyni;
Ważny na linii zwykłej 3,20 zł normalny 1,60 zł ulgowy. Ważny na linii nocnej, pospiesznej, specjalnej i zwykłej 4,20 zł normalny 2,10 zł ulgow.


O zmianie uchwały w sprawie wprowadzenia karty „Gdynia Rodzinna Plus"
Polityka MZKZG, mając na celu dalszą integrację taryfową komunikacji miejskiej Metropolii Zatoki Gdańskiej, zmierza do zapewnienia jednolitych cen, w szczególności biletów jednorazowych, zarówno jednoprzejazdowych, jak i czasowych (1-godzinnych i 24-godzinnych) na obszarze gmin tworzących Związek. Środki uzyskane z podwyżki cen obowiązujących na obszarze Gdyni będą przeznaczone na zwiększenie zakresu uprawnień rodzin wielodzietnych do przejazdów bezpłatnych, przez objęcie nimi dodatkowo rodzin z trójką dzieci oraz na zwiększenie oferty przewozowej komunikacji trolejbusowej.


Wyrażenia zgody na zamianę nieruchomości między Gminą Miasta Gdyni a Akademią Morską w Gdyni - ul. Maurycego, Beniowskiego i Bulwar Nadmorski.
Jest to wyrażenie zgody na dokonanie zamiany nieruchomości należącej do Gdyni, położonych przy ul. Maurycego Beniowskiego, oznaczonych ewidencyjnie w obrębie 15 Grabówek nr:
• 953 obszaru 1374 m2, objęta księga wieczysta KW GD1Y/00008418/7 - nieruchomość niezabudowana,
przylegająca do nieruchomości Akademii Morskiej;
• 1082 obszaru 1456 m2, objęta księga wieczystą KW GD1Y/00002190/0 - nieruchomość zabudowana częścią budynku (Dom Studencki Nr 3, wieżowiec). na nieruchomości stanowiące własność Akademii Morskiej zajęte pod funkcję publiczną, położone przy Bulwarze Nadmorskim, stanowiące obszar o łącznej powierzchni 4143 m2, na który składają się niżej wymienione działki gruntu:
• 381 obszaru 3575 m2
(dawna działka 1236/237), KW GD1Y/00008066/4;
• 370 obszaru 203 m2
(dawna działka 1232/236) KW GD1Y/00008066/4;
• 374 obszaru 303 m2
(dawna działka 1234/236) KW GD1Y/00008066/4;
• 368 obszaru 62 m2
(dawna działka 1239/235) KW GD1Y/00027463/6.
Grunt przy Bulwarze Nadmorskim, objęty jest ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części dzielnicy Kamienna Góra (plan 1201) uchwalonego uchwałą Nr XXXII/754/05 Rady Miasta Gdyni z dnia 22 czerwca 2005r. , położony jest w obrębie strefy planistycznej oznaczonej symbolem 86 KD-X; ZP, KD-X; 84 KD-X - wydzielone publiczne ciągi piesze, zieleń urządzona.
Nieruchomość gminna, położona przy ul. Beniowskiego, oznaczonego nr 953 objęta jest miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego uchwalonego uchwałą Nr XL/1283/2002 z dnia 24 kwietnia 2002r., położona jest w obrębie strefy planistycznej oznaczonej symbolem 6.MJ - tereny zabudowy jednorodzinnej. Nieruchomość ta nie ma bezpośredniego dostepu do drogi publicznej. Akademia Morska jest właścicielem przyległego gruntu, oznaczonego nr 963.
Druga z nieruchomości, położona przy ul. Beniowskiego, leży na obszarze dla którego nie został uchwalony miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego. Nieruchomość zabudowana jest częścią Domu Studenckiego, którego druga część jest umiejscowiona na gruncie stanowiącym własność Akademii Morskiej. Dokonanie zamiany jest uzasadnione z uwagi na konieczność uregulowania praw Gminy Miasta Gdyni do terenu pełniącego funkcje publiczną. Z drugiej strony Akademia Morska uzyska tytuł prawny do gruntu, na którym posadowiony jest Dom Studencki oraz nabywając w drodze zamiany działkę nr 953 będzie mogła ją zabudować łącznie ze swoją nieruchomością - przyległą działką nr 963.

Zmieniająca uchwałę w sprawie: przystąpienia Gminy Miasta Gdyni do projektu pn.: „TENTacle capitalising on TEN-T core network corridors for prosperity, growth and cohesion" z Programu Współpracy Transgranicznej Regionu Morza Bałtyckiego 2014-2020.
Gdynia przystąpiła do projektu pn.: „TENTacle capitalising on TEN-T core network corridors for prosperity, growth and cohesion" z Programu Współpracy Transgranicznej Regionu Morza Bałtyckiego 2014-2020. Budżet projektu w Gdyni wyniósł 400 000 Euro. Uchwała wskazywała zadania miasta w projekcie, tj. opracowanie "Studium/a przedinwestycyjnego, dotyczącego eliminacji wąskich gardeł w Gdyni z perspektywą do 2027 r. i 2045 r.", „Atlasu-Węzeł miejski Gdynia", „Mapy drogowej-plan działania dla wielopoziomowego (zintegrowanego) zarządzania gdyńskim węzłem sieci bazowej TEN-T" oraz włączenie „mapy drogowej" dla gdyńskiego węzła sieci bazowej TEN-T - w ramy (dokumenty) strategiczne. Już po podjęciu uchwały przez Radę Miasta, Instytucja Zarządzająca Programem Współpracy Transgranicznej Regionu Morza Bałtyckiego 2014-2020 podjęła decyzję o zmniejszeniu budżetu projektu o 20% - co dotyczy wszystkich partnerów projektu. Zakres zadań Gminy Miasta Gdyni oraz struktura ich finansowania nie uległy zmianie.

W sprawie uchwalenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części nadmorskiej dzielnicy Orłowo w Gdyni.
Uchwalenie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części nadmorskiej dzielnicy Orłowo w Gdyni jest zgodne z analizą zmian w zagospodarowaniu przestrzennym i programem prac planistycznych na lata 2015-2018, której wynikiem jest uchwała Nr VII/84/15 Rady Miasta Gdyni z dnia 25 marca 2015 r. w sprawie aktualności studium i planów miejscowych w Gdyni. Program prac planistycznych przewiduje uchwalenie zmiany ww. planu w latach 2015-2018, tym samym zmiana planu jest zgodna z wynikami tej analizy.


W sprawie wyrażenia zgody na włączenie w granice obszaru Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej nieruchomości położonych na terenie Gminy Miasta Gdyni.
Działania Pomorskiej Specjalnej strefy Ekonomicznej skoncentrowane są na stymulacji rozwoju regionu, stwarzając korzystne warunki do prowadzenia działalności zarówno inwestorom zagranicznym, jak i lokalnym. System zachęt podatkowych wiążący się z funkcjonowaniem w specjalnej strefie ekonomicznej jest skuteczną motywacją oraz impulsem dla inwestorów i przedsiębiorców do ich rozwoju.

Zobacz także: projekty wszystkich uchwał

 

ikona

Najnowsze