1049 (649) 2012-04-27 - 2012-05-10

Projekt „SEGMENT” - czyli zdrowo bez samochodu

W ostatnim numerze „Ratusza" (1048) pisaliśmy o projekcie „SEGMENT", który ma na celu zmianę przyzwyczajeń transportowych mieszkańców. Przypomnijmy, że jest on skierowany do trzech grup:
1. uczniów rozpoczynających szkołę podstawową i ich rodziców,
2.osób rozpoczynających nową pracę,
3. rodziców noworodków (podróżujących z nimi do ośrodka zdrowia).
Zakładamy, że grupy znajdujące się w punktach zwrotnych w życiu są bardziej skłonne do zmiany swoich przyzwyczajeń transportowych.
Poniżej przedstawiamy szczegóły kampanii marketingowej skierowanej do NOWYCH PRACOWNIKÓW.
A. Konkurs „Do pracy na rowerze" dla nowych pracowników trwający 15 tygodni (od 2 kwietnia do 13 lipca). Za każde przybycie do pracy rowerem nowy pracownik będzie otrzymywać naklejkę. Za każdy tydzień, w którym pracownik przyjechał na rowerze do pracy co najmniej dwa razy, otrzyma w następnym tygodniu dwie poranne przekąski. Za zdobycie 15 konkursowych naklejek uczestnik konkursu otrzyma dwa bilety do kina. Po zakończeniu konkursu przeanalizujemy, który spośród pracowników wszystkich firm biorących udział w konkursie zdobył najwięcej naklejek, a więc najczęściej przyjeżdżał do pracy rowerem. Trzech zwycięzców otrzyma wybrane przez siebie nagrody rzeczowe o wartości do 2000 zł brutto za 1 miejsce, do 1000 zł brutto za 2 miejsce i do 500zł brutto za 3 miejsce (jeśli uczestnik konkursu osiągnie wymaganą minimalną ilość naklejek za odpowiednio 50, 40 i 30 przyjazdów rowerem do pracy);
B. Nowi pracownicy będą mieli również możliwość skorzystania z darmowego serwisu dla swojego własnego roweru (dwa razy w czasie trwania kampanii) w dwóch wybranych przez nas punktach świadczących usługi serwisu rowerowego;
C. Dla tych pracowników, którzy nie posiadają roweru, ale chcieliby przyjeżdżać do pracy rowerem lub którzy z jakiegoś powodu nie mogą przyjeżdżać do pracy w ten sposób, ale będą chcieli przemieszczać się rowerem w celach służbowych chcemy stworzyć nową usługę - rowery służbowe dla firm. Nowi pracownicy będą mogli podróżować do i z pracy oraz w celach służbowych rowerami zamiast używania samochodów służbowych.
Pięć firm wyraziło chęć otrzymania takich rowerów od firmy realizującej naszą kampanię: RADMOR S.A., Urząd Miasta Gdyni, Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni, Urząd Morski w Gdyni, Biuro Planowania Przestrzennego w Gdyni. Każda firma dostanie po 2 szt. rowerów;
D. „Pozytywne rowery". Aby pokazać dobry przykład ludzi, którzy już zamienili samochód na rower w celu dojazdu do pracy, zaparkowaliśmy 19 rowerów z pozytywnymi hasłami promującymi jazdę na rowerze obok siedzib 7 firm, które uczestniczą w projekcie.
Oto kilka z 30 haseł widniejących na tabliczkach rowerowych:
- „Kiedy jadę na rowerze, czuję się jak dzikie zwierzę." Rałał;
- „Jeżdżę na rowerze, wciąż w to nie wierzę, samochód odstawiłem, żonie kwiaty kupiłem." Jacek;
- „Jestem wesołym rowerzystą, rower to dla mnie wszystko" Dawid;
- „Rowerem dojeżdżam do roboty nie interesują mnie parkowania kłopoty." Ala;
- „Chłopak na rowerze wyróżnia się w plenerze". Dorota;
- „Choć nie jestem ekologiem, rower jest moim nałogiem" Marek.
Jednocześnie zapraszamy do wspólnej zabawy i zachęcamy do wymyślania nowych haseł promujących jazdę na rowerze. Chętne umieścimy Wasze hasła na „pozytywnych rowerach". Pomysły prosimy przesyłać na e-mail: a.pawlowska@zdiz.gdynia.pl do końca maja br.
Zapraszamy również do przyłączenia się do naszej akcji poprzez wywieszanie własnych haseł na Państwa prywatnych rowerach. Zabawne rymowanki mają zwrócić uwagę przechodniów i zachęcić do rozważenia częstszej jazdy na rowerze szczególnie w drodze do pracy. Ważne jest również, aby pokazać rowery w naszym naturalnym otoczeniu i uświadamiać ludziom, że jazda na rowerze do pracy nie jest dziwna, lecz wybitnie pozytywna.
E. Po zakończeniu części kampanii D - Rowery z pozytywnymi wiadomościami zostaną całkowicie odmienione poprzez piękne dekoracje, kwiaty i pomalowanie na żywe, wesołe kolory. Rowery będą zaparkowane między innymi przy miejskich stojakach rowerowych, które nadal są rzadko używane.
Ma to również pokazywać i przypomnieć ludziom, że rowery są bardzo atrakcyjną alternatywą dla samochodów. W obecnych czasach rower pozwala się wyróżniać w otoczeniu - w przeciwieństwie do samochodu („każdy ma samochód"). Na rowerach znajdą się także tabliczki z głównym hasłem naszej kampanii: "Nie bądź korek, zgaś motorek".
G. Dodatkowo, do naszej kampanii opracowaliśmy 3 różne plakaty.  

ikona