1054 (654) 2012-06-08 - 2012-06-14

Gdynia atrakcyjna dla biznesu

Gdynia zajęła drugie miejsce w rankingu najbardziej atrakcyjnych dużych miast dla biznesu miesięcznika „Forbes".
W rankingu dużych miast wzięto pod uwagę te liczące od 150 do 300 tys. mieszkańców. Pierwsze miejsce zajął Rzeszów, a trzecie - Bielsko-Biała. Dane niezbędne do powstania zestawienia opracował jak co roku Centralny Ośrodek Informacji Gospodarczej (COIG).
Według danych zebranych przez COIG w 2011 r. w Gdyni pojawiły się 263 nowe spółki, a wskaźnik ich przyrostu na 1000 mieszkańców wyniósł 0,96 (w Rzeszowie - 1,04).
To jednak nie koniec dobrych wiadomości. W rankingu prezydentów miast tygodnika „Newsweek" Wojciech Szczurek znalazł się w finałowej piętnastce, zajmując piąte miejsce.
Kapituła rankingu, którą tworzy 30 nagrodzonych prezydentów z poprzednich edycji, nominowała 26 kandydatów (jej członkowie nie mogli głosować na siebie). Brała pod uwagę stan gospodarki miast, klimat dla biznesu, umiejętność pozyskiwania środków unijnych, stan kultury, oświaty, zdrowia, spraw społecznych, współpracę z organizacjami pozarządowymi, umiejętność radzenia sobie w czasie kryzysu.
Więcej na: www.forbes.pl i www.newsweek.pl. 

ikona