1073 (673) 2012-10-26 - 2012-11-01

Ostatnie w sezonie przejażdżki zabytkowym trolejbusem!

Ostatnia w tym roku szansa na przejażdżkę zabytkowym gdyńskim trolejbusem! Dobiega końca pierwszy sezon funkcjonowania historycznej linii nr 326. Odrestaurowane pojazdy na trasę pomiędzy Grabówkiem i Orłowem wyjadą jeszcze tylko w niedzielę 28 października. Potem, zapadną w zimowy sen - do wiosny.

Gdynia szczyci się najnowocześniejszą w Polsce i jedną z nowocześniejszych w Europie flot trolejbusowych. Gdynianie i turyści przyzwyczajeni są do podróży cichymi, szybkimi, niskopodłogowymi pojazdami. Dzięki historycznej linii trolejbusowej nr 326, jedni i drudzy mają doskonałą okazję, by odbyć sentymentalną podróż w czasie. Wsłuchać się w rytm zabytkowego silnika i zobaczyć, jak jeździło się trolejbusem kiedyś - bezcenne...
Na linii 326 obowiązują bilety jak na liniach zwykłych ZKM Gdynia. Honorowane są także bilety okresowe.

Nowa atrakcja turystyczna Gdyni
Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni uruchomił w tym roku historyczną linię 326. Od inauguracji 29 czerwca do końca października, w każdą niedzielę i święto, obsługują ją dwa z trzech zabytkowych pojazdów z zasobów gdyńskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji Trolejbusowej (PKT).

Jakie trolejbusy obsługują zabytkową linię?
Najstarszym jest szwajcarski Saurer 4TIILM o charakterystycznym zielonym ubarwieniu i drewnianych siedzeniach. Wyprodukowany w 1957 roku, do 1992 roku jeździł po ulicach St. Gallen. Jako zabytek, dołączył do taboru gdyńskich trolejbusów w 2001 roku.
Chlubą i oczkiem w głowie PKT jest jednak Skoda 9TR z 1975 roku. Sprowadzenie i wyremontowanie tego pojazdu, z dbałością o najdrobniejszy szczegół, kosztowało nas sporo zachodu i trwało 2 lata. Efekt jest jednak imponujący - cieszy się Marcin Połom, specjalista ds. marketingu PKT. Skody 9TR jeździły po ulicach Gdyni w latach 1962-1979 i są z sentymentem wspominane przez pasażerów pamiętających je z okresu regularnej eksploatacji.
Trzecim pojazdem, zwanym przez kierowców PKT „klasykiem", jest Jelcz 120MTE z 1994 roku. Wspaniale odrestaurowany, mimo stosunkowo młodego wieku, jest ciekawym eksponatem - udanym przykładem polskiego wkładu w historię produkcji trolejbusów.

Więcej informacji na temat szczegółów trasy i rozkładu jazdy na stronie: www.zkmgdynia.pl.

ikona