1087 (687) 2013-02-15 - 2013-02-21

761 pomysłów na biznes

Mamy rekord! Aż 761 pomysłów na biznes wpłynęło w tegorocznej edycji konkursu Gdyński Biznesplan. Czy któryś z nich pozwoli pomysłodawcy pójść w ślady firmy IVONA, dla której konkurs stał się przepustką do światowej kariery?

Gdyński Biznesplan to cykliczny konkurs, który pomaga osobom przedsiębiorczym w realizacji ich pomysłów na własny biznes.  Składa się z trzech etapów. Pierwszym jest przyjmowanie zgłoszeń. Etap drugi to czas dojrzewania pomysłów i przełożenia ich na konkretne liczby. Pomóc w tym ma cykl szkoleń i spotkań ze specjalistami, który kończy się napisaniem i złożeniem biznesplanu. W trzecim etapie jury, składające się z praktykujących biznesmenów, spotyka się z twórcami najlepszych ich zdaniem biznesplanów i po tych rozmowach, wyłania laureatów, czyli ojców tych pomysłów, które mają największy potencjał, by odnieść sukces na rynku. Pula nagród w konkursie to ponad 100 000 zł.

Konkurs wszedł teraz w II etap, podczas którego kandydaci na przedsiębiorców w trakcie szkoleń nauczą się tajników prowadzenia własnej firmy. Etap kończy się 31 marca. Do tego dnia trzeba złożyć gotowe biznesplany.

Jaki jest tegoroczny uczestnik konkursu?

Najstarszy uczestnik konkursu ma 67, a najmłodszy 18 lat. Największą popularnością tegoroczny konkurs cieszy się wśród osób między 26. a 30. rokiem życia

Aż 75% zgłoszonych projektów zakłada prowadzenie przyszłej działalności w sektorze usług. W sektorach: handlu i produkcji widzi swoją przyszłość po 12% uczestników.

W tym roku najwięcej biznesplanów dotyczy projektowania, designu i sztuki (13,5%). Popularne jak zwykle są branże: edukacyjna (12,6%), gastronomiczna (12%), turystyczna (9,8%), informatyczna (8,9%) i reklamowa (7,2%). Nie brakuje projektów z branży medycznej i z zakresu automatyki-robotyki.

Prawie połowa osób biorących udział w konkursie pochodzi z Gdyni. Niemal 21% to gdańszczanie, a mieszkańcy Sopotu stanowią 5,12%. Silną reprezentację mają też Rumia (3,5%), Reda (1,5%) i Wejherowo (1,1%). W przypadku zwycięstwa, najdalej do pracy (warunkiem konkursu jest bowiem prowadzenie przyszłej działalności w Gdyni) będzie miał uczestnik ze Stalowej Woli.

Prawie 80% osób, które startują w Gdyńskim Biznesplanie nie prowadzi działalności gospodarczej. To udział w konkursie będzie bodźcem do założenia firmy.

Z ciekawością oczekujemy na złożone biznesplany. Ich liczbę poznamy na początku kwietnia.

ikona