1245 (1045) 2016-08-12 - 2016-08-25

Chyloński peron w nowej szacie

W przyszłym roku peron SKM na stacji Gdynia Chylonia zmieni się nie do poznania. Spółka PKP SKM Trójmiasto ogłosiła właśnie przetarg na wykonanie przebudowy peronu, który po kilkudziesięciu latach funkcjonowania doczeka się modernizacji. Część kosztów tej inwestycji planuje pokryć Miasto Gdynia.

Nowoczesna, przeszklona wiata, specjalnie zaprojektowane miejsce do schronienia się przed wiatrem, winda, monitoring, informacja pasażerska. A do tego podwyższony i przebudowany peron, którego krawędź zrówna się z poziomem podłogi w pociągach, co znacznie ułatwi wsiadanie i wysiadanie z wagonów. Tak w skrócie wyglądać będzie nowe oblicze peronu SKM Gdynia Chylonia.
 
Przetarg na wykonawcę robót budowlanych potrwa do 5 września. Prace powinny zatem ruszyć wczesną jesienią. Na realizację robót  firma wyłoniona w przetargu będzie miała 12 miesięcy. Oznacza to, że pod koniec 2017 roku podróżni powinni korzystać już z nowego peronu.

Inwestorem przebudowy jest spółka PKP SKM w Trójmieście, ale pieniądze na ten cel planuje przeznaczyć także Miasto Gdynia. W budżecie miasta na rok 2016 oraz w prognozie finansowej na lata 2017-2019 na modernizację  linii kolejowej nr 250 przewidziano 2 mln zł w każdym roku. Pełna nazwa projektu, w ramach którego modernizowany będzie peron w Chyloni to: „Budowa zintegrowanego systemu monitorowania bezpieczeństwa oraz zarządzania informacją na linii kolejowej nr 250 wraz z modernizacją budynku Dworca Podmiejskiego w Gdyni Głównej oraz peronów na linii kolejowej nr 250".
 
Jak mówi Jerzy Cieśliński, naczelnik Wydziału Nadzoru Właścicielskiego w Gdyni: projekt ten zasadniczo zakłada modernizację infrastruktury przystankowej. Planowane w jego ramach działania wpłyną na poprawę jakości obsługi pasażerów w Gdyni. Po Chyloni modernizację przejdą także przystanki Gdynia Orłowo, Gdynia Redłowo, Gdynia Stocznia, Gdynia Grabówek i Gdynia Leszczyki. Miasto będzie wspierać modernizację peronów do 2022 roku, co już w znacznej części zostało zawarte w wieloletniej prognozie finansowej.

Remonty peronów to jednak nie wszystkie inwestycje, których pozytywne efekty w najbliższych latach odczują osoby podróżujące pociągami po Gdyni. W ramach wymienionego wyżej projektu planowane jest także:
- przystosowanie peronu SKM Gdynia Główna do odprawy podróżnych z ograniczoną możliwością poruszania się wraz z modernizacją budynku Dworca Podmiejskiego;
- utworzenie zintegrowanego systemu monitorowania bezpieczeństwa wraz z Centrum Monitoringu w budynku Dworca Podmiejskiego w Gdyni Głównej.

ikona