Zespół Szkół Administracyjno-Ekonomicznych koordynuje działania pięciu szkół europejskich w ramach projektu Erasmus+ „Entrepreneurship as the key to success”. Tematyka ekonomiczna projektu umożliwi rozwój innowacyjności, kreatywności i przedsiębiorczości oraz kształtować postawy społeczne wśród uczniów szkół partnerskich.W styczniu uczniowie i nauczyciele uczestniczyli w Hiszpanii w drugim już spotkaniu partnerskim, którego tematem przewodnim było hasło „Być przedsiębiorcą”. W czasie spotkania w Cartagenie, uczniowie szkół partnerskich prowadzili zajęcia w języku angielskim dotyczące bycia przedsiębiorcą. Zaprezentowali firmy z własnych krajów, które funkcjonują i są znane na rynku UE. Odwiedzili Startup działający przy Politechnice w Cartagenie i spotkali się z jego przedstawicielami, którzy opowiedzieli o działaniach wspierających przedsiębiorczość prowadzonych przez nich wśród lokalnych małych firmach. Odbyło się spotkanie z hiszpańskim doradcą zawodowym – który uświadomi uczniom, jak ważne jest umiejętne określenie własnych predyspozycji i typu osobowości zawodowej dla znalezienia właściwego miejsca i stanowiska pracy.Zorganizowano międzynarodowy piknik, na którym promowano i degustowano produkty z własnych krajów oraz wspólnie tańczono przy muzyce z krajów partnerskich.Uczniowie hiszpańscy wcielili się w rolę przewodników, dzięki którym goście mogli poznać historię ich kraju i zwiedzić znane i piękne miasta, jak Cartagena, Murcia i Granada.W maju zaplanowane jest kolejne spotkanie partnerskie we Włoszech, którego tematem przewodnim będzie „Działalność marketingowa”. W kolejnym roku szkolnym odbędą się spotkania w Niemczech, Bułgarii i Rumunii.Uczestnicy otrzymają międzynarodowe certyfikaty Europass Mobility potwierdzające ich udział w projekcie oraz zwiększą ich szanse na europejskim rynku pracy.Zespół Szkół Administracyjno-Ekonomicznych realizuje drugi europejski dwuletni projekt Erasmus+ „ToolVip24” we współpracy z ekspertami z ADI (Stowarzyszenia Włoskich Nauczycieli), Fonix (Norweskiej Instytucji zajmującej się szkoleniami zawodowymi), Uniwersytetu Sapienza w Rzymie i szkołami zawodowymi z Włoch i Niemiec. Celem działań projektowych jest badanie narzędzi i systemów doradztwa zawodowego stosowanych w krajach partnerskich oraz powołanie europejskiej sieci umożliwiającej rozwój nowych partnerstw międzynarodowych w doradztwie zawodowym. Opublikowano: 07.02.2019 11:11 Autor: Karolina Szypelt (k.szypelt@gdynia.pl)