1354 (1054) 2019-02-08 - 2019-02-21

Przedsiębiorczy Ekonomik

Zespół Szkół Administracyjno-Ekonomicznych koordynuje działania pięciu szkół europejskich w ramach projektu Erasmus+ „Entrepreneurship as the key to success”.
Tematyka ekonomiczna projektu umożliwi rozwój innowacyjności, kreatywności i przedsiębiorczości oraz kształtować postawy społeczne wśród uczniów szkół partnerskich.
W styczniu uczniowie i nauczyciele uczestniczyli w Hiszpanii w drugim już spotkaniu partnerskim, którego tematem przewodnim było hasło „Być przedsiębiorcą”.
W czasie spotkania w Cartagenie, uczniowie szkół partnerskich prowadzili zajęcia w języku angielskim dotyczące bycia przedsiębiorcą. Zaprezentowali firmy z własnych krajów, które funkcjonują i są znane na rynku UE. Odwiedzili Startup działający przy Politechnice w Cartagenie i spotkali się z jego przedstawicielami, którzy opowiedzieli o działaniach wspierających przedsiębiorczość prowadzonych przez nich wśród lokalnych małych firmach.
Odbyło się spotkanie z hiszpańskim doradcą zawodowym – który uświadomi uczniom, jak ważne jest umiejętne określenie własnych predyspozycji i typu osobowości zawodowej dla znalezienia właściwego miejsca i stanowiska pracy.
Zorganizowano międzynarodowy piknik, na którym promowano i degustowano produkty z własnych krajów oraz wspólnie tańczono przy muzyce z krajów partnerskich.
Uczniowie hiszpańscy wcielili się w rolę przewodników, dzięki którym goście mogli poznać historię ich kraju i zwiedzić znane i piękne miasta, jak Cartagena, Murcia i Granada.
W maju zaplanowane jest kolejne spotkanie partnerskie we Włoszech, którego tematem przewodnim będzie „Działalność marketingowa”. W kolejnym roku szkolnym odbędą się spotkania w Niemczech, Bułgarii i Rumunii.
Uczestnicy otrzymają międzynarodowe certyfikaty Europass Mobility potwierdzające ich udział w projekcie oraz zwiększą ich szanse na europejskim rynku pracy.
Zespół Szkół Administracyjno-Ekonomicznych realizuje drugi europejski dwuletni projekt Erasmus+ „ToolVip24” we współpracy z ekspertami z ADI (Stowarzyszenia Włoskich Nauczycieli), Fonix (Norweskiej Instytucji zajmującej się szkoleniami zawodowymi), Uniwersytetu Sapienza w Rzymie i szkołami zawodowymi z Włoch i Niemiec.
Celem działań projektowych jest badanie narzędzi i systemów doradztwa zawodowego stosowanych w krajach partnerskich oraz powołanie europejskiej sieci umożliwiającej rozwój nowych partnerstw międzynarodowych w doradztwie zawodowym.

ikona