1389 (1089) 2019-11-29 - 2019-12-05

Ryneczek w Orłowie zyska nowe oblicze

Jak zapowiedzieli, tak zrobili. Ryneczek w Orłowie ma niewątpliwie duszę, ale jego estetyka razi. Projektanci ze Stowarzyszenia Traffic Design wzięli go na warsztat, nadając elewacji frontowej nowe oblicze.

Stworzyli również przewodnik dla przedsiębiorców, który ma na celu uporządkowanie warstwy wizualnej przestrzeni placu Górnośląskiego. Wszystko w ramach projektu „Re:design – targowisko Orłowo”.
Targowisko miejskie to przestrzeń, która rządzi się innymi prawami niż ulice centrum miasta. Orłowianie z najbliższej okolicy cenią rynek na placu Górnośląskim za zaopatrzenie, świeżość i wysoką jakość produktów. Ryneczek ma niewątpliwie duszę, ale jego estetyka razi. Jest jaskrawo i chaotycznie.
Projektanci Stowarzyszenia Traffic Design wzięli to miejsce na warsztat, chcąc nadać jego elewacji całkiem nowe oblicze.
Dodatkowo zespół grafików przygotował dla użytkowników boksów poradnik szyldowy z praktycznymi poradami, jak prawidłowo umieszczać informacje wizualne. Poradnik można znaleźć na stronie trafficdesign.pl oraz https://cutt.ly/poradnik_targowisko.
Efekty będzie można zobaczyć już wkrótce. To kolejne działanie stowarzyszenia na rzecz lokalnych przedsiębiorców i małego biznesu. W ostatnich latach Traffic Design zrealizowało kilkadziesiąt szyldów dla rzemieślników w różnych miastach w Polsce.
Projekt jest realizowany w ramach otwartego miejskiego konkursu ofert dla podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego o wsparcie lub powierzenie zadań z zakresu wdrażania dobrych praktyk projektowych w 2019 roku. Na te cele przyznano kwotę 50 tys zł.

ikona