1413 (1113) 2020-06-05 - 2020-06-18

Jak załatwić sprawę w urzędzie

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Urząd Miasta Gdyni jest gotowy do zwiększonej obsługi mieszkańców w budynkach magistratu. Od 1 czerwca można załatwić więcej spraw bezpośrednio, przy pomocy obsługi na parterze. Warunkiem jest dokonanie wcześniejszej rezerwacji – zgodnie z prawem urząd będzie mógł jednocześnie przyjąć jedną osobę na każde stanowisko obsługi.
Bezpieczne wizyty w urzędzie
Prawo jazdy, rejestracja pojazdu, dowody osobiste, sprawy podatkowe czy meldunki – to tylko część ze spraw, które można już bezpośrednio, w kontakcie z pracownikiem załatwić w Urzędzie Miasta Gdyni. Wraz z początkiem czerwca rozpoczynamy spotkania z interesantami z zachowaniem rządowych wytycznych i wszelkich zasad bezpieczeństwa.
Przypomnijmy, że od 1 czerwca wizyty prowadzone są w Sali Obsługi Mieszkańców, Urzędzie Stanu Cywilnego oraz w Wydziale Dochodów. Dodatkowo na miejsce spotkań z interesantami wykorzystywane są też pomieszczenia w Miejskiej Informacji Turystycznej, w budynku przy ul. 10 Lutego 24.
Nadal zamknięta pozostanie natomiast Kancelaria Ogólna, stąd wciąż istnieje możliwość skorzystania z wrzutni funkcjonującej przy wejściu głównym do obu budynków magistratu (przy al. Marsz. Piłsudskiego i przy ul. 10 Lutego).
– Obsługa mieszkańców przez internet funkcjonowała w ostatnich tygodniach bardzo sprawnie, ale wiemy, że w niektórych przypadkach szybciej i łatwiej jest porozumieć się w bezpośrednim kontakcie z urzędnikiem. Wraz ze zmianami dotyczącymi przyjmowania mieszkańców w urzędzie przygotowaliśmy też sposób rezerwacji, który zapewni maksymalnie sprawną i bezpieczną obsługę – mówi Rafał Klajnert, dyrektor Urzędu Miasta Gdyni.

Mieszkańcy nie mają dostępu na pozostałe kondygnacje urzędu. Pracownicy komórek spotykają się z mieszkańcami w wydzielonych, odpowiednio zabezpieczonych pomieszczeniach na parterach dwóch budynków Urzędu Miasta – przy al. Marsz. Piłsudskiego i przy ul. 10 Lutego. Wszyscy urzędnicy są wyposażeni w identyfikatory, środki ochrony osobistej oraz płyny dezynfekcyjne.
Umów się przez telefon lub zarezerwuj termin online
Co ważne, warunkiem skorzystania z bezpośredniej obsługi w Urzędzie Miasta jest wcześniejsze umówienie spotkania. Rezerwacji można dokonać w każdy piątku od godz. 7.00 do wyczerpania się puli miejsc. Rezerwacji dokonuje się na kolejny tydzień od poniedziałku do piątku. Rezerwacja w pozostałe dni jest możliwa, ale uzależniona od dostępności wolnych miejsc.
Poniżej lista numerów telefonów do rezerwowania wizyt:
Referat Praw Jazdy i Rejestracji Pojazdów:
– komórka rejestracji pojazdów – 58 668 87 35 oraz 58 668 87 36,
– komórka praw jazdy – 58 668 87 42 oraz 58 668 87 43,
Referat Dowodów Osobistych – 58 668 87 05 oraz 58 668 87 15,
– Referat Ewidencji Ludności i Meldunków – 58 668 87 29 oraz 58 668 87 30,
Urząd Stanu Cywilnego – 58 668 81 21.
Osoba rezerwująca wizytę musi podać imię i nazwisko oraz numer telefonu, opcjonalnie mail, na który zostanie wysłane potwierdzenie rezerwacji z datą i godziną. Przy braku adresu mailowego dane zostaną przekazane telefonicznie.
8 czerwca ruszy też rejestracja internetowa, z której skorzystają posiadacze ważnej Karty Mieszkańca. Zostanie im udostępniony dedykowany formularz rezerwacji internetowej dostępny pod adresem gdynia.pl/konto.
W celu zarezerwowania terminu wizyty przez gdynia.pl/konto należy zalogować się do systemu, kliknąć w zakładkę „rezerwacja wizyty”, w kalendarzu wybrać dzień, wolną godzinę, zaakceptować regulamin usługi i kliknąć przycisk „Zarezerwuj”.
Co ważne, rejestracja zgonów w Urzędzie Stanu Cywilnego odbywa się tak, jak dotychczas – od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-14.00, bez konieczności wcześniejszego umawiania wizyty w USC.
Regulamin rezerwacji telefonicznych i internetowych jest dostępny w Biuletynie Informacji Publicznej.

ikona