1430 (1030) 2020-11-06 - 2020-11-19

Za nami XXIII sesja Rady Miasta

Zdalna XXIII sesja Rady Miasta Gdyni // fot. Marcin Mielewski

Zdalna XXIII sesja Rady Miasta Gdyni // fot. Marcin Mielewski

W środę, 28 października o godzinie 12:00 odbyła się XXIII sesja Rady Miasta Gdyni. Po raz pierwszy w historii obradowano zdalnie z wykorzystaniem wideokonferencji.


Trwająca od marca epidemia koronawirusa wpłynęła również na sposób organizowania sesji Rady Miasta Gdyni. Chcąc zachować bezpieczeństwo i odpowiedni dystans, radni początkowo przenieśli obrady do Pomorskiego Parku Naukowo-Technologicznego. Teraz, w związku z zaostrzeniem zasad, zmuszeni byli spotkać się on-line.

Przewodnicząca Rady Miasta prowadziła zdalną sesję z budynku Urzędu Miasta, gdzie zwykle odbywają się obrady. Dzięki wideokonferencji na platformie Zoom oraz systemowi eSesja możliwe było odpowiednie przeprowadzenie dyskusji oraz głosowań.

Podczas XXIII sesji Rady Miasta Gdyni radni podjęli decyzje dotyczące uchwał w sprawach:

- określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości na terenie Gdyni

Określa się roczne stawki podatku od nieruchomości, od następujących przedmiotów opodatkowania:

1) od gruntów:
  • związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, bez względu na sposób zakwalifikowania w ewidencji gruntów i budynków - 0,99 zł od 1 m2 powierzchni,
  • pod wodami powierzchniowymi stojącymi lub wodami powierzchniowymi płynącymi jezior i zbiorników sztucznych - 4,99 zł od 1 ha powierzchni,
  • pozostałych, w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego - 0,52 zł od 1 m2 powierzchni,
  • niezabudowanych objętych obszarem rewitalizacji, o którym mowa w ustawie z dnia 9 października 2015r. o rewitalizacji (Dz. U. poz. 1777), i położonych na terenach, dla których miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego przewiduje przeznaczenie pod zabudowę mieszkaniową, usługową albo zabudowę o przeznaczeniu mieszanym obejmującym wyłącznie te rodzaje zabudowy, jeżeli od dnia wejścia w życie tego planu w odniesieniu do tych gruntów upłynął okres 4 lat, a w tym czasie nie zakończono budowy zgodnie z przepisami prawa budowlanego - 3,28 zł od 1 m2 powierzchni.

2) od budynków lub ich części:
  • mieszkalnych - 0,85 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej,
  • związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz od budynków mieszkalnych lub ich części zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej - 24,84 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej,
  • zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu kwalifikowanym materiałem siewnym - 11,62 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej,
  • związanych z udzieleniem świadczeń zdrowotnych w rozumieniu przepisów o działalności leczniczej, zajętych przez podmioty udzielające tych świadczeń - 5,06 zł od m2 powierzchni użytkowej,
  • pozostałych, w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego - 8,37 zł od m2 powierzchni użytkowej.
3) od budowli:
  • 2% ich wartości określonej na podstawie art. 4 ust. 1 pkt. 3 i ust. 3-7 ustawy o podatkach i opłatach lokalnych.

- opłaty miejscowej na terenie Gdyni

Na terenie miasta Gdynia wprowadza się opłatę miejscową, która pobierana jest od osób fizycznych przebywających dłużej niż dobę w celach turystycznych, wypoczynkowych lub szkoleniowych. Opłata miejscowa w mieście Gdynia wynosi 2,41 zł za każdą rozpoczętą dobę pobytu.

- przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części dzielnicy Chwarzno-Wiczlino w Gdyni, rejon ulic Chwarznieńskiej, A. Krauzego i T. Szewczenki

Granice sporządzanego planu obejmują obszar o powierzchni ok. 60 ha, którego właścicielem jest Miasto Gdynia, za wyjątkiem terenu GPZ Chwarzno, stanowiącego własność Energa-Operator S.A. Obszar zlokalizowany jest w sąsiedztwie Obwodnicy Trójmiasta (ok. 1 km od
węzła Chwarzno), terenów leśnych Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego oraz obszarów intensywnego rozwoju zabudowy mieszkaniowej.

Dzielnica Chwarzno-Wiczlino stanowi obecnie główny kierunek rozwoju dla funkcji mieszkaniowej. Na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat corocznie przybywa tu ponad 500 mieszkańców, co stanowi największą w skali miasta dynamikę wzrostu liczby mieszkańców. Potencjał programu mieszkaniowego wymaga uzupełnienia o towarzyszące funkcje usługowe, zaspokajające potrzeby komercyjne oraz miejsca pracy.

Zgodnie z miejską polityką przestrzenną określoną w Studium, teren ten wskazany jest jako obszar szczególnych szans rozwoju usług metropolitalnych, ze wskazaniem funkcji np. kampusu uniwersyteckiego, kampusu nauki, opieki zdrowotnej dla osób starszych (AgeTech) wraz z zapleczem mieszkaniowym, rozwoju funkcji produkcyjno-usługowych z wykorzystaniem zaawansowanych technologii i z wykluczeniem funkcji uciążliwych. W zakresie struktury przestrzennej Studium określa obszar objęty planem jako strefę miejską.

W zakresie struktury funkcjonalnej – kierunków zmian w przeznaczeniu terenów Studium przewiduje:
- tereny usług nauki,
- tereny usług zdrowia,
- tereny produkcyjno-usługowe,
- tereny usług sportu i rekreacji,
- tereny głównych obiektów i urządzeń elektroenergetycznych – GPZ-y,
- obszary dopuszczalnej lokalizacji lokalnych kotłowni na biomasę lub biogaz o mocy pow.100 kW (do 1 MW).

W zakresie komunikacji Studium przewiduje:
- ważniejszą drogę lokalną – klasy L (ul. A. Krauzego),
- ważniejszą lokalną trasę rowerową,
- alternatywną linię lekkiego środka transportu szynowego.

W zakresie obszarów objętych prawną ochroną przyrody Studium wskazuje otulinę Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego.


- przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części dzielnicy Chylonia w Gdyni, rejon ulicy Chylońskiej i placu Dworcowego

Obszar objęty granicami planu znajduje się na terenie, dla którego uchwalono miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego części dzielnicy Chylonia w Gdyni, rejon ulicy Chylońskiej i węzła integracyjnego Gdynia Chylonia.

Zgodnie z ustaleniami ww. planu na przedmiotowym terenie (teren 10 U,UC) istnieje możliwość realizacji zabudowy usługowej, z dopuszczeniem lokalizacji obiektów handlowych o powierzchni sprzedaży powyżej 2000 m2.

Z wnioskiem o wprowadzenie zmian do planu wystąpiła firma ZATOKA Sp. z o.o. Wniosek dotyczy zmiany dotychczasowej funkcji usługowej na usługowo-mieszkaniową oraz dopuszczenia podwyższenia maksymalnej wysokości zabudowy z 22 m do 25 m.

Bezpośrednie sąsiedztwo powstającego węzła integracyjnego Gdynia Chylonia, istotnego w obszarze metropolitalnym, uzasadnia weryfikację ustaleń obowiązującego planu poprzez dopuszczenie funkcji usługowo-mieszkaniowej oraz zagospodarowanie wykorzystujące walory oraz potencjał lokalizacji terenu. Nowe zagospodarowanie przyczyni się do uzyskania atrakcyjnego wyglądu zachodniej pierzei placu Dworcowego.

- przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części dzielnicy Orłowo w Gdyni, rejon al. Zwycięstwa oraz ulic Przebendowskich i Światowida

Obszar objęty granicami planu znajduje się na terenie, dla którego obowiązuje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego części nadmorskiej dzielnicy Orłowo w Gdyni.

Dla terenów nr 013 UK oraz 003 MN2,MW1,MP, położonych w granicach planu, wnioski o zmianę miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części nadmorskiej dzielnicy Orłowo w Gdyni złożyli właściciele nieruchomości.

Wnioskowana przez Zgromadzenie Sióstr Św. Elżbiety zmiana planu miejscowego, dotycząca karty terenu nr 013 UK, polegać ma na zmianie części zasad kształtowania zabudowy i zagospodarowania terenu ustalonych w obowiązującym miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego części nadmorskiej dzielnicy Orłowo, co pozwoli na polepszenie warunków funkcjonowania Zgromadzenia.

Do wniosku o zmianę planu miejscowego dołączona została koncepcja architektoniczno-urbanistyczna projektowanego założenia – budowy nowego obiektu domu zakonnego Zgromadzenia wykazująca zasadność zmian, umożliwiających stworzenie nowego zespołu budynków sakralnych.

Z drugim z wniosków wystąpił właściciel nieruchomości położonej przy ul. Światowida 26, wnosząc o podwyższenie wskaźnika intensywności zabudowy dla działki nr 2972 na terenie 003 MN2,MW1,MP, w celu umożliwienia rozbudowy części mieszkalnej. Zasadność zmiany planu miejscowego w zakresie ustaleń dla terenu 003 MN2,MW1,MP w Analizie zmian w zagospodarowaniu przestrzennym Gdyni w okresie 2015-2019 i Stanie opracowań oraz programie prac planistycznych 2019-2023 została przewidziana do wykonania po 2023 r.

- przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części dzielnicy Śródmieście w Gdyni, rejon Skweru Kościuszki, ulic Borchardta, Armii Krajowej oraz pl. Grunwaldzkiego

W 2019 r. nastąpiła fundamentalna dla sprawy i niezależna od Miasta zmiana w zakresie własności terenu parku Rady Europy, wskutek której stał się on w większości prywatny. Nie jest możliwe, by inwestor prywatny realizował tam wcześniej przewidziane budynki użyteczności publicznej o charakterze misyjnym. Wskutek tych zmian oraz wskutek utworzenia Konsulatu Kultury, otwarcia nowej siedziby Biblioteki Śródmieście i rozpoczęcia prac zmierzających do przebudowy Teatru Miejskiego, założenia budowy Forum Kultury stały się nieaktualne, co uzasadnia weryfikację ustaleń obowiązującego planu miejscowego.

Park Rady Europy stanowi ważną część przestrzeni publicznej Gdyni, dlatego istotne jest opracowanie nowych zasad zagospodarowania terenu, kreujących ogólnodostępną przestrzeń integrującą funkcje publiczne i komercyjne oraz uwzględniającą potrzeby miejsc rekreaci i spotkań mieszkańców oraz turystów. Uzasadnione jest uwzględnienie znacznego udziału funkcji zieleni urządzonej o wysokiej jakości, wzbogacającej główne przestrzenie publiczne Gdyni.

Tereny takie pełnią nie tylko funkcje kluczowych miejsc w przestrzeniach miasta, lecz są także ważnym elementem w kształtowaniu środowiska zurbanizowanego, wpływając na zmniejszenie zanieczyszczenia powietrza i poprawiając warunki życia mieszkańców w zakresie jakości środowiska i możliwości wypoczynku. Potencjał oraz lokalizacja obszaru uzasadnia możliwość dopuszczenia na części terenu uzupełniających funkcji usług ogólnomiejskich, towarzyszących istniejącym obiektom Forum Kultury oraz aktywizujących nadmorską przestrzeń Gdyni. W celu ochrony ładu przestrzennego oraz historycznych założeń urbanistycznych Gdyni, zasadne jest uwzględnienie głównych osi widokowych oraz przestrzeni publicznej alei Topolowej.

Weryfikacja dotychczasowych ustaleń planu miejscowego w zakresie dotyczącym Teatru Muzycznego im. Danuty Baduszkowej w Gdyni ma na celu umożliwienie realizacji ogrodu zimowego, stanowiącego zabudowę tarasu w południowo-zachodnim narożniku obiektu.

Z uwagi na powiązania funkcjonalno-przestrzenne, w granice obszaru objętego planem włączono teren Gdyńskiego Centrum Filmowego, przyległy układ komunikacyjny oraz przestrzenie publiczne: pl. Grunwaldzki oraz plac w rejonie ul. Zawiszy Czarnego.

Przewidywane w planie rozwiązania nie naruszają ustaleń Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gdyni uchwalonego uchwałą Rady Miasta Gdyni z dnia 28 sierpnia 2019 r. Zgodnie z miejską polityką przestrzenną określoną w Studium, obszar objęty planem stanowi fragment obszaru szczególnych szans rozwoju usług metropolitalnych opartych na kulturze, nauce i wiedzy – Forum Kultury, obejmujący rejon położony na południe od Skweru Kościuszki do podnóża Kamiennej Góry – zespół usług kultury – istniejący Teatr Muzyczny, Muzeum Miasta Gdyni, Muzeum Marynarki Wojennej, planowane: funkcje kultury, obsługi turystyki i rozrywki, reprezentacyjne przestrzenie publiczne, zieleń i rekreacja jako funkcje uzupełniające. W zakresie struktury przestrzennej Studium określa obszar objęty planem jako strefę centrum miasta, w granicach której wyróżnia – tereny wielofunkcyjne oraz główne przestrzenie publiczne. W zakresie struktury funkcjonalnej – kierunków zmian w przeznaczeniu terenów Studium przewiduje:

- tereny usług (z dopuszczeniem obiektów handlowych do 2000 m2),
- tereny usług kultury,

W zakresie komunikacji Studium przewiduje:
- ważniejsze drogi lokalne – klasy L (ul. Armii Krajowej, ul. Zawiszy Czarnego),
- Hanzeatycką Trasę Rowerową R-10.

W zakresie obszarów objętych prawną ochroną zabytków Studium wskazuje na części obszaru
objętego planem:
- obszary wpisane do rejestru zabytków (fragment historycznego układu urbanistycznego
śródmieścia Gdyni oraz fragment zespołu urbanistycznego Kamiennej Góry),
- strefę ochrony ekspozycji obszarów wpisanych do rejestru zabytków (zespołu urbanistycznego
Kamiennej Góry),
- strefy ochrony konserwatorskiej I - obszary pełnej ochrony oraz restytucji zasobów (w
granicach historycznego układu urbanistycznego śródmieścia Gdyni oraz fragment zespołu
urbanistycznego Kamiennej Góry),
- strefy ochrony konserwatorskiej II - obszary ochrony konserwatorskiej historycznego
rozplanowania i zabudowy z dopuszczeniem pewnych przekształceń i uzupełnień.

W zakresie ochrony brzegu morskiego Studium wskazuje – granice pasa ochronnego brzegu
morskiego.


- zmian w uchwale w sprawie ustalenia strefy płatnego parkowania na terenie miasta Gdyni oraz wysokości stawek opłat za parkowanie i opłaty dodatkowej, sposobu ich pobierania oraz wprowadzenia opłaty abonamentowej

Na wniosek Rady Dzielnicy Działki Leśne z dnia 15 września 2020 r. włączono do Strefy Płatnego Parkowania Działki Leśne i Grabówek, zwanej Strefą B, cały obszar dzielnicy Działki Leśne. Ma to bezpośredni związek z tym, iż zgodnie ze stanowiskiem Rady Dzielnicy Działki Leśne część mieszkańców budynków położonych pomiędzy ulicą Witomińską (powyżej ulicy Toruńskiej, od nr 26) a ulicami Pomorską i Kwidzyńską, posiada adres zamieszkania przy ulicy Witomińskiej, mimo iż drzwi wejściowe do ww. budynków znajdują się przy ulicy Pomorskiej i przy tej ulicy mieszkańcy ci parkują swoje pojazdy. Po utworzeniu Strefy B w dotychczasowych granicach mieszkańcy ci nie mogli skorzystać z możliwości zakupu abonamentu typu „M”. Było to jednoznaczne z wykluczeniem tych mieszkańców z ww. możliwości, gdyż od strony ulicy Witomińskiej nie ma możliwości zaparkowania samochodu. Rada Dzielnicy Działki Leśne wyraziła nadto opinię dotyczącą konsekwencji prawnych wynikających z dotychczasowych granic Strefy B w zakresie braku możliwości uzyskania prawa do abonamentu typu „M” przez mieszkańców ulic: Kołobrzeskiej, Lęborskiej i Bydgoskiej. Analizując sytuację ww. dzielnicy, stwierdzić należało, że wniosek Rady Dzielnicy Działki Leśne jest zasadny i w tym zakresie postanowiono zmienić obszar Strefy Płatnego Parkowania Działki Leśne i Grabówek.

Z uwagi na wnioski o wydawanie abonamentów typu „M” składane przez mieszkańców obecnie funkcjonującej Strefy Płatnego Parkowania, którzy mimo zameldowania w tej strefie, nie składali dotychczas rocznych zeznań dotyczących podatku dochodowego od osób fizycznych w Urzędzie Skarbowym Gdyni, postanowiono niniejszą uchwałą ułatwić możliwość zakupu tego abonamentu po uprzednim okazaniu w Zarządzie Dróg i Zieleni w Gdyni deklaracji aktualizacyjnej ZAP-3 ww. mieszkańców lub zaświadczenia z gdyńskiego urzędu skarbowego o rozliczaniu się przez nich w Gdyni z przedmiotowego podatku. Mając na uwadze znaczący wzrost liczby mieszkańców Gdyni dotkniętych chorobą koronawirusową (COVID – 19 ), a w konsekwencji uwzględniając prognozę o znacznym stopniu negatywnych skutków ekonomicznych zachodzących w sferze majątkowej mieszkańców z powodu pogarszającej się sytuacji epidemicznej, postanowiono wyznaczyć datę obowiązywania ww. uchwały i jej nowelizacji dopiero na dzień 1.07.2021 r.


- zasad i trybu przeprowadzenia Budżetu Obywatelskiego

Uchwała precyzyjnie określa definicję projektu, a także wymogów, które powinien on spełniać, dzięki czemu składane przez mieszkańców propozycje będą miały wyznaczony cel oraz będą zakładać realizację przedsięwzięć, które są z nim spójne. Bardziej doprecyzowane zapisy dotyczące zakresu projektów (m.in. ograniczenie możliwości składania projektów składających się z wielu niezależnych od siebie pomysłów, czy dotyczących różnych lokalizacji) powinny zagwarantować zgłaszanie przedsięwzięć, które są odpowiedzią na konkretne potrzeby społeczności. Służyć temu będzie również doprecyzowane pojęcie celowości i gospodarności, do którego dodano zapis o niepowielaniu istniejącej infrastruktury czy działań.

Została wprowadzona możliwość zbierania podpisów poparcia z zastosowaniem rozwiązań elektronicznych, co powinno ułatwić autorom projektów spełnienie tego podstawowego obowiązku nawet w warunkach pandemicznych. Jednocześnie utrzymano możliwość zbierania ich w formie papierowej, by zapobiec ryzyku wykluczenia osób niekorzystających z internetu z udziału w procesie.

Dookreślone zostały również zasady dotyczące oceny zgłaszanych projektów. Przyjęta procedura odwoławcza umożliwi autorom zwrócenie się o ponowne rozpatrzenie negatywnie zweryfikowanego projektu jeszcze w trakcie trwania weryfikacji projektów. Prezydent, po zasięgnięciu opinii Rady ds. Budżetu Obywatelskiego, będzie na bieżąco rozpatrywał wpływające odwołania.

Modyfikacji uległa procedura dotycząca projektów miejskich. Będą one składane przez grupę autorów w sposób analogiczny do projektów dzielnicowych, a ich dopracowywanie nastąpi podczas warsztatów z udziałem autorów, urzędników oraz zainteresowanych mieszkańców. Ten sposób pracy będzie sprzyjać wymianie opinii na linii mieszkaniec – urzędnik i wspólnemu namysłowi nad projektami. Składanie projektów miejskich przez grupę 3 mieszkańców spowodowało zmiany w wymaganiach dotyczących podpisów poparcia, których liczba została zmniejszona do 30. Dotychczasowe 100 podpisów wydaje się liczbą zbyt dużą, by mogła jej sprostać tak niewielka grupa.

Projekty miejskie zgłaszane do Budżetu Obywatelskiego będą mogły mieć określony zakres tematyczny, określany przez Prezydenta po zasięgnięciu opinii Rady ds. BO. Została również rozszerzona możliwość dofinansowania projektu miejskiego „pierwszego pod kreską” przez darczyńcę/darczyńców, analogicznie do zapisów dotyczących projektów dzielnicowych.

Zostanie wprowadzona możliwość głosowania na projekty również przy zastosowaniu Karty Mieszkańca. Jest to próba ułatwienia mieszkańcom udziału w tej procedurze, skierowana szczególnie do tych, którzy nie figurują w bazie meldunkowej bądź rejestrze wyborców, ale mieszkają w Gdyni i płacą w niej podatki. Uchwała utrzymuje zasady, które sprawdziły się w latach ubiegłych, a które gwarantują gospodarność, celowość i ogólnodostępność realizacji projektów z Budżetu Obywatelskiego. Zachowane też zostały zapisy ograniczające możliwość promowania wybranych projektów przez jednostki miejskie. Przyczyniły się one do wyrównania szans złożonych pomysłów na wygraną podczas etapu głosowania.

Uchwała doprecyzowuje i uzupełnia zasady wypracowane w latach minionych w oparciu o zdobyte doświadczenia i umożliwia dalszy rozwój Budżetu Obywatelskiego w Gdyni.


- zamiaru przekształcenia Szkoły Podstawowej nr 26 im. Żołnierzy Armii Krajowej z siedzibą przy ul. Tatrzańskiej 40 w Gdyni

W dniu 14 grudnia 2016 r. Sejm Rzeczypospolitej Polskiej przyjął ustawę o reformie ustroju oświatowego w Polsce, dwa dni później przyjął ją Senat RP, a Prezydent RP podpisał ją 9 stycznia 2017 r.

Dla gdyńskiego samorządu oznaczało to konieczność przeprowadzenia konsultacji w perspektywie zaledwie trzech tygodni w obszarze 60 gdyńskich placówek. Zniknięcie z mapy polskiej oświaty gimnazjów było powodem wielu trudnych decyzji i poważnych konsekwencji, choćby w postaci podwójnych roczników uczniów. W związku z wprowadzanymi wówczas zmianami, samorząd Gdyni podjął decyzję o rozpoczęciu prowadzenia działalności Szkoły Podstawowej nr 26 w dwóch budynkach – przy ul. Tatrzańskiej 40 oraz w siedzibie likwidowanego Gimnazjum nr 2 przy ul. Wolności 25.

W ciągu ostatnich dwóch lat trwały prace nad koncepcją strategii rozwoju gdyńskich szkół i placówek na lata 2020-2030 z uwzględnieniem rozwiązań dających szansę stworzenia optymalnych warunków do nauki i rozwoju dla dzieci i młodzieży. Analizowane były informacje na temat potrzeb uczniów i pracy szkół ze szczególnym uwzględnieniem zmianowości. Jednocześnie poszukiwano najlepszych rozwiązań dotyczących całej sieci szkolnej – takich które umożliwią zrównoważony rozwój oświaty we wszystkich dzielnicach Gdyni.

W strategii rozwoju uwzględniona została rozbudowa szkół, ich doposażenie, poprawa jakości infrastruktury, dostosowanie budynków do potrzeb osób niepełnosprawnych, poprawa bezpieczeństwa w ruchu drogowym w obrębie szkół i placówek, zmniejszenie odległości pomiędzy szkołą, a miejscem zamieszkania. Szkoła Podstawowa nr 26 im. Żołnierzy Armii Krajowej z siedzibą przy ul. Tatrzańskiej 40 w Gdyni posiada inną lokalizację prowadzenia zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych przy ul. Wolności 25. Zamiar przekształcenia wyżej wymienionej szkoły wynika z faktu małego wykorzystania innej lokalizacji prowadzenia zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych. W szkole były prowadzone konsultacje dotyczące utrzymania obecnego statusu, funkcjonowania jedynie przy ul. Tatrzańskiej bądź zmiany siedziby na ul. Wolności 25.

W proces konsultacji zaangażowani byli rodzice, nauczyciele, pracownicy obsługi i administracji, dyrekcja oraz Rada Dzielnicy Działki Leśne. Z opinii społeczności szkolnej wynika, że prowadzenie działalności w dwóch lokalizacjach jest utrudnione i biorąc pod uwagę powierzchnię budynku przy ul. Tatrzańskiej 40, prognozę liczby uczniów w dzielnicy w latach kolejnych, istnieje możliwość funkcjonowania w tym budynku przy zachowaniu zasady jednozmianowości. Społeczność szkolna w głosowaniu, które odbyło się 14 września 2020 roku zdecydowała się opowiedzieć za pozostawieniem siedziby w obecnej lokalizacji przy ul. Tatrzańskiej 40.

Radni przyjęli również przedstawiony przez Bartosza Bartoszewicza, wiceprezydenta Gdyni ds. jakości życia raport pn. „Informacje o stanie realizacji zadań oświatowych Gminy Miasta Gdyni za rok szkolny 2019/2020”.

Wszystkie projekty uchwał dostępne są w Biuletynie Informacji Publicznej. Retransmisja sesji Rady Miasta Gdyni dostępna będzie w późniejszym terminie na portalu eSesja.tv.

  • ikonaOpublikowano: 05.11.2020 13:20
  • ikona

    Autor: Paweł Kukla (p.kukla@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 05.11.2020 13:21
  • ikonaZmodyfikował: Karolina Szypelt
ikona