1437 (1137) 2021-01-15 - 2021-01-21

Rodzinny biznes w hiszpańskim stylu

Łączy ich pasja do podróżowania i fascynacja kulturą krajów hiszpańskojęzycznych. Wspólnie prowadzą szkołę językową „La Mancha”, mają własne wydawnictwo, bloga i internetową księgarnię. Z historią rodzinnego biznesu Liliany Poszumskiej i Arkadiusza Wójcika można się zapoznać w kolejnym odcinku cyklu „Wtorki z Rodzinnymi”.

– Firmy rodzinne budują lokalną społeczność. Warto je znać i wiedzieć o nich więcej. Historie gdyńskich przedsiębiorców pokazują, jak ogromny potencjał w nich drzemie i jak bardzo są przywiązani do naszego miasta. Można się o tym przekonać, oglądając filmy, w których opowiadają o swojej działalności. Zachęcam do zapoznania się z historiami rodzinnych biznesów z Gdyni i wspierania ich – mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.
Liliana Poszumska i Arkadiusz Wójcik to małżonkowie, którzy są bohaterami piątego odcinka cyklu „Wtorki z Rodzinnymi”.
„La Mancha” to więcej niż szkoła językowa. Centrum jest miejscem spotkań wszystkich zainteresowanych kulturą krajów hiszpańskojęzycznych. Można się tam nauczyć nie tylko języka hiszpańskiego. W ofercie są również kursy włoskiego, francuskiego, portugalskiego oraz polskiego dla obcokrajowców. Ponadto w przyjaznych wnętrzach „La Manchy” odbywają się również warsztaty tematyczne, konwersacje czy wydarzenia kulturalne związane z kulturą iberoamerykańską.
Szkoła to jednak nie wszystko. Liliana Poszumska i Arkadiusz Wójcik kochają podróże. Piszą o nich na swoim blogu www.tolecimydo.pl. Z pasji do podróży zrodziło się również ich wydawnictwo – „Todo La Mancha”. Wydali dwie wspólne książki – „Toros bravos sueltos” oraz „Czy leci z nami królik?”. Mają też księgarnię językową hiszpanskaksiazka.pl. W 2011 roku otworzyli Centrum Języka Hiszpańskiego „La Mancha” w Gdyni. Mieści się ono przy ul. Wielkopolskiej 399 i przyciąga miłośników kultury hiszpańskiej i iberoamerykańskiej.
„Wtorki z Rodzinnymi” to miejska akcja promująca lokalne firmy, które na stałe wpisały się w gdyński krajobraz. W jej ramach, pod okiem Gdyńskiego Centrum Wspierania Przedsiębiorczości, powstało 20 krótkometrażowych filmów. Ich głównymi bohaterami są lokalni przedsiębiorcy oraz ich rodziny. Dzięki materiałom można poznać kilka pokoleń osób, które na miejsce własnego biznesu wybrały właśnie Gdynię. Nie zabraknie również historii młodych, pierwszopokoleniowych firm działających w naszym mieście. We wtorki, na stronie internetowej i facebookowym profilu Gdyńskiego Centrum Wspierania Przedsiębiorczości oraz gdyńskim kanale YouTube są prezentowane kolejne odcinki krótkich, filmowych opowieści o rodzinnych biznesach.

  • ikonaOpublikowano: 14.01.2021 12:33
  • ikona

    Autor: Karolina Szypelt (k.szypelt@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 22.04.2022 10:42
  • ikonaZmodyfikował: Karolina Szypelt
ikona