1450 (1150) 2021-04-16 - 2021-04-22

Z pasji do morza. Rodzinny, wodny biznes #wGdyni

Maciej i Malwina Malińscy na pokładzie motorówki // fot. materiały Gdyńskiego Centrum Wspierania Przedsiębiorczości

Maciej i Malwina Malińscy na pokładzie motorówki // fot. materiały Gdyńskiego Centrum Wspierania Przedsiębiorczości

Kochają wodę i pływanie. Swoją pasją zarażają innych. Organizują rejsy i wycieczki motorówkami typu RIB. Każdy, kto wejdzie na pokład ich łodzi, może poczuć wiatr we włosach i przeżyć niezapomnianą przygodę. Historię rodziny Malińskich i ich firmy Vision & Team, do której należy marka Riby.pl, można poznać w kolejnym odcinku cyklu „Wtorki z Rodzinnymi”. To seria krótkich filmów o wyjątkowych lokalnych firmach – zarówno tych wielopokoleniowych, jak i tych, które dopiero rozwijają skrzydła.


Miłość do morza jest u nich rodzinna. Uwielbiają pływać i przekonują do tego innych. Pokazują mieszkańcom i turystom piękno Trójmiasta, ale od tej mniej znanej strony – z pokładu motorówek. Wypływając z nimi w rejs, można liczyć nie tylko na ciekawą wycieczkę. Chętnie dzielą się też informacjami na temat Gdyni. Dzięki temu morska wyprawa to połączenie interesujących opowieści oraz ekstremalnej przygody. W siedemnastym odcinku cyklu „Wtorki z Rodzinnymi” o swoim rodzinnym, wodnym biznesie opowiada Maciej Maliński, który prowadzi firmę Vision & Team, której częścią jest marka Riby.pl. O pasji do pływania opowiada też jego córka – Malwina.

Riby.pl to firma, która zajmuje się organizacją wycieczek motorówkami typu RIB po Zatoce Gdańskiej, imprez firmowych i eventów na wodzie czy pokazów ratownictwa wodnego. Działa w Gdyni i Sopocie. Łodzie cumują w gdyńskiej marinie, a także na końcu sopockiego molo.

RIB to dokładnie Rigid Inflatable Boat, czyli łódź pontonowa ze sztywnym dnem.

– Firmy rodzinne to bezcenna wartość miasta. Warto je znać i wiedzieć o nich więcej. Historie gdyńskich przedsiębiorców pokazują, jak ogromny potencjał w nich drzemie i jak bardzo są przywiązani do naszego miasta. Można się o tym przekonać, oglądając filmy, w których opowiadają o swojej działalności. Zachęcam do zapoznania się z historiami gdyńskich rodzinnych biznesów i wspierania ich – mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.



„Wtorki z Rodzinnymi”
 to miejska akcja promująca lokalne firmy, które na stałe wpisały się w gdyński krajobraz. W jej ramach, pod okiem Gdyńskiego Centrum Wspierania Przedsiębiorczości, powstało 20 krótkometrażowych filmów. Głównymi bohaterami są lokalni przedsiębiorcy oraz ich rodziny. Dzięki materiałom można poznać kilka pokoleń osób, które na miejsce prowadzenia własnego biznesu już wiele lat temu wybrały właśnie Gdynię. Nie zabraknie również historii młodych, pierwszopokoleniowych firm działających w naszym mieście. Przez 20 tygodni, zawsze we wtorki, na stronie internetowej i facebookowym profilu Gdyńskiego Centrum Wspierania Przedsiębiorczości oraz gdyńskim kanale YouTube będą prezentowane kolejne odcinki krótkich, filmowych opowieści o rodzinnych biznesach.

Przypomnijmy, że filmowy cykl ruszył w połowie grudnia 2020 roku. Otworzył go materiał opowiadający o Hotelu Jakubowym państwa Kamrowskich, którzy w posiadaniu „pierwszego gdyńskiego drapacza chmur” są od 10 lat. Następnie została zaprezentowana historia rodzinnej firmy państwa Ogrodowiczów - „Zegarmistrzostwo Ogrodowicz i syn”. To specjaliści, którzy w zegarmistrzowskim fachu działają już od lat 40. ubiegłego wieku. Obecnie w zakładzie można spotkać już trzecie pokolenie kontynuujące rodzinną tradycję. Potem można było dowiedzieć się więcej o firmie SpaceForest, która zajmuje się automatyką przemysłową i kosmicznymi technologiami. W czwartym odcinku o swoim gastronomicznym biznesie opowiedzieli właściciele zupiarni „Gary na ogniu”. Następnie można było poznać historię Liliany Poszumskiej i Arkadiusza Wójcika, czyli właścicieli Centrum Języka Hiszpańskiego „La Mancha”. Później o krawieckiej tradycji i kunszcie opowiedziała rodzina Wiśniewskich. W siódmym odcinku o swojej pasji do kawy mówili Barbara Szparagowska i Leszek Jędrasik - właściciele kawiarni „Black & White Coffee” w Gdyni. Tuż po nich została zaprezentowana rodzina Surowców i ich firma spedycyjna Hermes. Następnie można było poznać historię sklepu rodzinnego „Pod Pierzynką”, który działa w Gdyni od 1968 roku. W dziesiątym odcinku o swojej pasji do pieczenia opowiedzieli właściciele piekarni „Pajda”. Potem można było dowiedzieć się więcej o firmie Omnioxy, która dostarcza bezpieczne i łatwe w obsłudze komory hiperbaryczne. Następnie o miłości do Gdyni i kuchni międzynarodowej mówiła rodzina Wysockich, która prowadzi restaurację „Moje Miasto”. W trzynastym odcinku o fryzjerskim kunszcie i wielopokoleniowej tradycji opowiedziała rodzina Zagórskich, która prowadzi salon „Eco Irena”. Jako kolejna została zaprezentowana firma SEOgroup Interactive, która specjalizuje się w marketingu internetowym. Później do zdrowej kuchni i naturalnych produktów przekonywali Mikołaj i Magda Batorowie, właściciele „Zakwasowni”. Z kolei tydzień temu można było poznać historię zakładu szewskiego z duszą - „Naprawa obuwia – Henryk Daduń i syn”.

Więcej informacji o działaniach Gdyni związanych z promowaniem firm rodzinnych można znaleźć na facebookowym profilu Firmy Rodzinne Gdynia.

ikona

Zobacz także