1464 (1164) 2021-08-27 - 2021-09-02

Rusza Centrum Obsługi Mieszkańca w Rivierze

Złożenie wniosku o dowód osobisty, zgłoszenie zameldowania czy rejestracja pojazdu przy okazji zakupów? Od 2 września będzie to możliwe w Centrum Riviera (ul. Kazimierza Górskiego 2), gdzie działalność rozpocznie Centrum Obsługi Mieszkańca – placówka Urzędu Miasta Gdyni.


Złożenie wniosku o dowód osobisty, zgłoszenie zameldowania czy rejestracja pojazdu przy okazji zakupów lub wizyty w kawiarni? Od 2 września będzie to możliwe w Centrum Riviera, gdzie działalność rozpocznie Centrum Obsługi Mieszkańca – placówka Urzędu Miasta Gdyni. Od poniedziałku do soboty w godz. 10.00-18.00 na gdynian czekać będzie aż 16 urzędowych stanowisk, kasa oraz punkt informacyjny.
– Gdynia jako miasto nowoczesne i innowacyjne od lat stawia na funkcjonalność, dlatego wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom między innymi tych osób, którym z uwagi na codzienne obowiązki trudno odwiedzić gdyński urząd w godzinach pracy. Centrum Obsługi Mieszkańca zlokalizowane będzie w doskonale skomunikowanym, ogólnodostępnym punkcie i pozwoli załatwić kilka spraw w jednej przestrzeni i krótkim czasie – mówi prezydent Wojciech Szczurek.

– Uruchomienie Centrum Obsługi Mieszkańca to duży krok w stronę usprawnienia komunikacji urzędu z gdynianami. Oferujemy mieszkańcom nowoczesną, funkcjonalną przestrzeń, w której będą mogli załatwić dziesiątki urzędowych spraw bez konieczności odwiedzenia budynku urzędu – mówi Rafał Klajnert, dyrektor Urzędu Miasta Gdyni oraz sekretarz Miasta. I dodaje: – Wybór Centrum Riviera jako lokalizacji Centrum Obsługi Mieszkańca uzasadnia między innymi fakt, że jest to jedno z najchętniej odwiedzanych miejsc w Gdyni. Bliskość przystanków komunikacji miejskiej oraz SKM, a także duży parking również stanowią niepodważalne atuty i pozwolą mieszkańcom na komfortowe dotarcie do urzędowych stanowisk.
wizualizacja COM
Wizualizacja: Arch. Wnętrz. Mirosława Bułak, Arch. Wnętrz: Anna Brzoznowska, Pracownia Wnętrza
Centrum Obsługi Mieszkańca wystartuje w czwartek 2 września o godz. 10.00. Na ten dzień można umawiać pierwsze wizyty. Można umówić się telefonicznie pod numerem infolinii 58 626 26 26 (od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-16.00) lub online pod adresem rezerwacje.um.gdynia.pl. W systemie rezerwacji należy wskazać, jaką sprawę zamierzamy załatwić i wybrać lokalizację, w której zamierzamy to zrobić (Urząd Miasta Gdyni lub Centrum Obsługi Mieszkańca w Centrum Riviera, jeśli dana sprawa znajduje się na liście świadczonych w nim usług). Później pozostaje już tylko wybrać z kalendarza dzień i godzinę wizyty.
Po wcześniejszym umówieniu wizyty będzie można załatwić następujące sprawy:
EWIDENCJA LUDNOŚCI (stanowiska 2-4)
– zgłoszenie zameldowania/wymeldowania;
– nadanie numeru PESEL;
– zgłoszenie wymeldowania i wydawanie zaświadczeń;
– potwierdzanie profilu zaufanego (stanowisko 3);
DOWODY OSOBISTE (stanowiska 5-6)
– złożenie wniosku o wydanie dowodu osobistego;
REJESTRACJA POJAZDÓW (stanowiska 7-14)
– rejestracja pojazdów;
– wydawanie stałych dowodów rejestracyjnych;
– wpisy i adnotacje w dowodach rejestracyjnych;
PRAWA JAZDY (stanowiska 15-16)
– wydanie PKK po raz pierwszy;
– wniosek o zmianę danych w prawie jazdy;
– wniosek o wymianę zagranicznego prawa jazdy na dokument polski;
W punkcie informacyjnym mieszkańcy będą mogli „od ręki” uzyskać wskazówki i pomoc przy załatwieniu spraw urzędowych. Punkt informacyjny będzie również służył pomocą przy założeniu karty mieszkańca czy profilu zaufanego, który pozwala na prowadzenie korespondencji z urzędem w sposób elektroniczny.
W Centrum Obsługi Mieszkańca znajdować się będzie także stanowisko czasowe (stanowisko nr 1) – w pierwszej kolejności, do końca września 2021 roku, będzie to Mobilny Punkt Spisowy, który umożliwi umożliwi realizację obowiązku dotyczącego Spisu Powszechnego.

ikona