1494 (1194) 2022-04-29 - 2022-05-12

Gdynia zachwyciła turystów z południowej Polski

Za nami pierwsza edycja jesienno-zimowej kampanii promocyjnej pod nazwą „Odetchnij w Gdyni”. Akcję zainaugurowano w grudniu 2021 roku w Krakowie. Na Rynku Głównym stanął nowoczesny pawilon, w którym goście mogli poczuć Gdynię – odetchnąć czystym, morskim powietrzem, posłuchać szumu fal i krzyku mew, a także zapoznać się z ofertą turystyczną naszego miasta. Akcja cieszyła się ogromnym powodzeniem wśród krakowian i turystów.


Podczas grudniowego weekendu pawilon „Odetchnij w Gdyni” odwiedziło na krakowskim rynku ponad 3 600 gości, a start kampanii został odnotowany w ponad 60 publikacjach medialnych, zarówno tych internetowych, jak i prasowych.
We współpracy z gdyńskimi instytucjami Gdynia przygotowała trzy atrakcyjne pakiety turystyczne, które zostały podzielone tematycznie na: sportowy, rodzinny i kulturalny. Można było z nich skorzystać od grudnia 2021 do marca 2022.
Wskazane w ofercie kampanii muzea i Experyment w okresie zimowym odwiedziło ponad 81 tys. osób, a z samego morsowania pod okiem opiekuna skorzystało ponad 20 osób, co – jak ocenia Stowarzyszenie Morsy Gdyńskie – jest bardzo dobrym wynikiem jak na pierwsze doświadczenia z zimowym morzem.
Do aktywnego udziału w kampanii zaproszone zostały hotele współpracujące w ramach Gdyńskiej Rady Turystycznej, które zapewniły m.in. atrakcyjne nagrody w formie voucherów pobytowych na organizowane konkursy oraz wsparcie medialne. Według statystyk od grudnia 2021 do marca 2022 hotele należące do GRT obsłużyły 44 100 gości.
Warto wspomnieć, że wielu goszczących w Gdyni krakowian podzieliło się swoimi opiniami i odczuciami na blogach internetowych. Krakowskich turystów zachwycił m.in. nadmorski wschód słońca widziany z okien hotelu, bliskość wielu atrakcji w centrum miasta, smaczna kuchnia i duży wybór lokali gastronomicznych oraz możliwość odpoczynku na spowitej śniegiem plaży.
„Odetchnij w Gdyni” to idea przełamująca standardy miejskich kampanii promocyjnych. Główną osią komunikacji była w niej wyjątkowa opowieść o prestiżu spędzania czasu w mieście, w którym nawet zimą oddycha się czystym, świeżym powietrzem oraz zachęcenie mieszkańców z południa Polski do odwiedzenia Gdyni poza sezonem.

ikona