Zakończono budowę III etapu budowy Drogi Różowej - jednego z najważniejszych punktów komunikacyjnych w naszym mieście. Koszt zrealizowanej inwestycji sięgnął blisko 7,8 mln zł. Uroczyste otwarcie skrzyżowania Alei Zwycięstwa z ulicą Wielkopolską i ulicą Powstania Styczniowego nastąpiło 29 sierpnia br. Ukończenie tej inwestycji stanowi zamknięcie kolejnego, trzeciego etapu Drogi Różowej i usprawnienie ruchu drogowego na jednej z najważniejszych gdyńskich arterii komunikacyjnych. Zakres prac objął m.in. poprawę układu geometrycznego skrzyżowania jezdni głównej Alei Zwycięstwa, jak i wjazdów z ulicy Wielkopolskiej i Powstania Styczniowego. Przebudowano również uzbrojenie podziemne (w tym kanalizację deszczową, wodociągi, gazociągi, energetykę i teletechnikę), sieć trakcji trolejbusowej i oświetlenie wspomnianych ulic, zmodernizowano sygnalizację świetlną, a także zagospodarowano otaczające tereny zielone. Dzięki oddaniu tej inwestycji komunikacja drogowa w tej części miasta zyskała nie tylko większą przepustowość, ale przede wszystkim znaczące udogodnienia. Zaliczyć do nich można dodatkowe pasy ruchu, pozwalające na bezpośredni skręt z Alei Zwycięstwa na ulicę Wielkopolską (dla jadących z kierunku Gdańska) oraz akomodacyjną sygnalizację świetlną, która automatycznie dostosowuje się do natężenia ruchu (długość trwania „świateł zielonych” uzależniona jest od ilości przejeżdżających samochodów). Roboty budowlane, wykonywane były w okresie od 3.09.2004 do 10.08.2005 roku przez konsorcjum dwóch firm - Przedsiębiorstwa Drogowego „Gdynia” Sp. z o.o. oraz Firmy Budowlano-Drogowej „MTM” S.A. Gdynia. Przypomnijmy, że Droga Różowa (dwie jezdnie po 2 pasy ruchu na odcinku od ulicy Warszawskiej do ulicy Wielkopolskiej) zaprojektowana została jako równoległe połączenie komunikacyjne Gdyni mające odciążyć śródmieście z ruchu drogowego oraz usprawnić funkcjonowanie komunikacji zbiorowej. Jej zadaniem jest zmniejszenie wielkości potoków pojazdów ze skrzyżowań al. Zwycięstwa z ul. Wielkopolską, Stryjską i al. Marsz. Piłsudskiego. Docelowo przewiduje się, iż przepustowość Drogi Różowej wyniesie 3.500 pojazdów na godzinę co w znaczącym stopniu wpłynie na komfort jazdy i skrócenie czasu jaki trzeba poświęcić na przejazd przez śródmieście Gdyni. Realizacja Drogi Różowej, z uwagi na znaczny zakres rzeczowo - finansowy, została podzielono na etapy: etap I - węzeł drogowy im. F. Cegielskiej, etap II - odcinek od ul. Kieleckiej do Łużyckiej, etap III - odcinek od ul. Łużyckiej do ul. Lotników, etap IV – odcinek od ul. Stryjskiej do ul. Wielkopolskiej ( rozbudowa ulicy Lotników ). Nakłady poniesione na realizację powyższych robót wyniosły ponad 92 miliony zł. Planowany termin zakończenia całej inwestycji (obejmujący jeszcze rozbudowę ulicy Lotników i budowę mostu na rzeką Kaczą) zaplanowany został na rok 2007. Opublikowano: 02.09.2005 00:00 Autor: root root (biuro@npc.pl)