Kultura

Współtwórz identyfikację graficzną GDD

materiały Gdynia Design Days

materiały Gdynia Design Days

Na początku lipca w naszym mieście odbędzie się festiwal Gdynia Design Days. To nie tylko święto dobrego projektowania i designu, ale także platforma do poruszania ważnych tematów. Tegorocznej edycji przyświeca hasło „Współmorze”, a organizatorzy zapraszają wszystkich zainteresowanych do współtworzenia festiwalu. Jak to zrobić? Wystarczy wrzucić zdjęcie na Instagram.


W tym roku Gdynia Design Days wraca do korzeni i tego, co najbliższe. Jako festiwal miejski od lat wysoko stawia w swoich działaniach idee partycypacyjne, które aktywizują mieszkańców i uczestników wydarzenia.

Tegoroczna edycja obędzie się pod hasłem „Współmorze”. To kontynuacja tematu współodpowiedzialności i działania we wspólnocie, poszerzona o zagadnienia związane z możliwościami i zasobami, jakie daje Bałtyk.

– Festiwal Gdynia Design Days już na stałe wpisał się w kalendarz inspirujących wydarzeń w branży projektowej i biznesowej. Ale projektowanie jest tu tylko punktem wyjścia do dyskusji na temat zmian zachodzących w społeczeństwie i otaczającym nas świecie. W tym roku hasłem przewodnim jest „Współmorze”. Będziemy rozmawiać m.in. o znaczeniu Bałtyku w kontekście klimatu i gospodarki, ale też o tożsamości i wspólnocie ludzi, którzy tu żyją. Dlatego serdecznie zachęcam mieszkańców do wzięcia udziału w tym niezwykłym festiwalu, który rozpocznie się w Gdyni już 2 lipca – mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.

Morze wpływa na życie każdego, bez względu na miejsce zamieszkania. Współdzielimy je wszyscy, nawet jeżeli nasz dom znajduje się w głębi lądu. Tylko działając razem, możemy kształtować przyszłość i zmieniać teraźniejszość. Bałtyk realnie kształtuje nasze życie, a nasze wybory zmieniają Bałtyk.

Jak co roku festiwalowi towarzyszy konkretna identyfikacja graficzna. W tym została zaprojektowana przez Hardziej Studio (Ada Zielińska, Patryk Hardziej) i jeszcze bardziej niż kiedykolwiek realizuje te ideę współdziałania. Współtworzyć może ją bowiem każdy zainteresowany.

Jak to zrobić? Tegoroczna identyfikacja bazuje na zdjęciach Bałtyku nadesłanych przez ludzi. Wystarczy w serwisie Instagram oznaczyć zdjęcie hashtagiem – #wspolmorze. Do akcji można dołączyć aż do startu festiwalu, czyli do 2 lipca.

- Chcemy zobaczyć, czym tak naprawdę dla mieszkańców i turystów jest morze. Jak wygląda ono z różnych perspektyw. Być może w ten sposób uda nam się dowiedzieć, jak postrzegamy Bałtyk, a przede wszystkim, dla jak wielu osób jest on istotny. To przede wszystkim oddanie głosu mieszkańcom, którzy Bałtyk widzą na wiele sposobów i bardzo często nie jest to jedynie wakacyjne i pocztówkowe ujęcie. Dla mieszkańców morze to element codzienności, który nierozerwalnie wiąże się z ich życiem, niezależnie od pory roku – czytamy na facebookowym profilu Gdynia Design Days.

Postępy w budowaniu identyfikacji graficznej z publikowanych zdjęć można na bieżąco śledzić na stronie www.wspolmorze.gdyniadesigndays.eu.


Gdynia Design Days to topowy nadbałtycki festiwal designu organizowany od 2008 roku. Każda edycja jest pretekstem do poruszania zagadnień związanych z szeroko pojętym projektowaniem w kontekście zmian, jakie zachodzą w naszym otoczeniu. Wystawy, warsztaty, wykłady i dyskusje dotykają takich tematów, jak technologia, projektowanie procesów, ekologia, wzornictwo, moda, architektura, rozwój miast czy rzemiosło. Gdynia Design Days łączy branżę projektową z biznesem. To wydarzenie dla profesjonalistów oraz wszystkich tych, którzy fascynują się projektowaniem i są ciekawi zmian zachodzących w dynamicznie rozwijających się społeczeństwach.

Gdynia Design Days 2022 potrwa od 2 do 10 lipca. Więcej informacji na gdyniadesigndays.eu.

  • ikonaOpublikowano: 18.05.2022 11:21
  • ikona

    Autor: Paweł Kukla (p.kukla@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 18.05.2022 12:19
  • ikonaZmodyfikował: Paweł Kukla
ikona

Zobacz także