Miejsce |
Urząd Miasta Gdyni
Wydział Spraw Obywatelskich Referat Ewidencji Ludności i Meldunków Adres: Al. Marszałka Piłsudskiego 52/54, 81-382 Gdynia Numer pokoju: 60
W godzinach: 08:00 - 16:00
W dniach:
od poniedziałku do piątku od 8:00 do 16:00 w soboty od 8:00 do 14:00
Numer telefonu:
58 668-87-29
58 668-87-30 58 668-87-27
Fax: 58 668-87-67
E-mail: ref.ewidencji_ludnosci@gdynia.pl
|
Wymagane dokumenty: |
- druk „zgłoszenie pobytu czasowego” dostępny poniżej lub w pok. 60 (dla osób niepełnoletnich druki meldunkowe wypełniane są oddzielnie)
- pozostałe dokumenty:
- obcokrajowcy spoza UE: ważny paszport oraz dokument zezwalający na pobyt na terenie RP;
- obywatel UE: ważny dokument podróży lub inny ważny dokument potwierdzający jego tożsamość i obywatelstwo;
- członek rodziny obywatela UE niebędący obywatelem UE: ważny dokument podróży oraz ważna karta pobytu członka rodziny obywatela UE, a gdy brak takiej możliwości - inny dokument potwierdzający bycie członkiem rodziny obywatela UE;
- aktualny dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu:
- umowa cywilno-prawna
- wypis z księgi wieczystej
- decyzja administracyjna
- orzeczenie sądu
|
Sposób załatwienia sprawy: |
zameldowanie na pobyt czasowy |
Opłaty: |
- bez opłat;
- w przypadku pobrania zaświadczenia – opłata 17 zł;
- jeżeli z wnioskiem o wydanie zaświadczenia występuje pełnomocnik - opłata skarbowa 17 zł;
|
Czas załatwienia sprawy: |
od ręki |
Tryb odwoławczy: |
brak |
Podstawa prawna: |
- ustawa z dnia 24 września 2010r. o ewidencji ludności (j.t. Dz.U. z 2017r., poz. 657 z późn.zm.)
- rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U. z 2017r., poz. 2411)
- rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 16 lutego 2012r. w sprawie trybu rejestracji danych w rejestrze PESEL oraz w rejestrach mieszkańców i rejestrach zamieszkania cudzoziemców (j.t. Dz.U. z 2015r. poz. 1290)
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks Postępowania Administracyjnego (j.t. Dz.U. z 2017r., poz. 1257)
- ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (j.t. Dz.U. z 2016r. poz. 1827 z późn.zm.)
|
Inne informacje: |
- dokumenty legalizujące pobyt obcokrajowców w RP wydaje Wojewoda Pomorski - wnioski składa się w Pomorskim Urzędzie Wojewódzkim przy ul. Okopowej 21/27 w Gdańsku
- w zastępstwie osoby obowiązanej do zameldowania się zgłoszenia może dokonać pełnomocnik na podstawie pisemnego pełnomocnictwa – wzór dostępny poniżej - (art. 33 § 2 Kodeksu Postępowania Administracyjnego) po okazaniu przez pełnomocnika jego dowodu osobistego lub paszportu (do wglądu)
- za osobę nie posiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązku meldunkowego dokonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu
- cudzoziemiec będący obywatelem państwa członkowskiego UE, EFTA, strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub obywatelem Konfederacji Szwajcarskiej oraz członek rodziny ww. cudzoziemca, który nie jest obywatelem ww. państw, obowiązany jest zameldować się w miejscu pobytu czasowego najpóźniej w 30. dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca, ale tylko w przypadku jeśli czas jego pobytu czasowego przekracza 3 miesiące
- pozostali cudzoziemcy obowiązani są zameldować się w miejscu pobytu czasowego najpóźniej w 4. dniu, licząc od dnia przybycia do tego miejsca chyba, że ich pobyt na terytorium RP nie przekracza 30 dni
- o każdym zameldowaniu w mieszkaniu komunalnym informowany jest Wydział Spraw Społecznych
|
Druki: |
|