VIII Sesja Rady Miasta Gdyni z dnia 22 kwietnia 2015 r.
PORZĄDEK OBRAD
VIII SESJI RADY MIASTA GDYNI
GODZ. 12.00, s. 105 UM
- Otwarcie sesji Rady Miasta,
- Przyjęcie porządku obrad,
- Przyjęcie protokołu z VII sesji Rady Miasta,
- Projekty uchwał w sprawach:
4.1 zmieniająca uchwałę Rady Miasta w sprawie uchwalenia budżetu miasta Gdyni na rok 2015, zobacz projekt,
4.2 zmieniająca uchwałę w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej dla Miasta Gdyni na lata 2015-2033, zobacz projekt,
4.3 przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części dzielnicy Śródmieście w Gdyni, rejon Skweru Kościuszki oraz ulic Jana z Kolna i 10 Lutego, zobacz projekt,
4.4 uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części dzielnicy Oksywie w Gdyni, rejon ulic A. Dickmana, Płk. S. Dąbka i Zielonej, zobacz projekt,
4.5 określenia kryteriów naboru do publicznych placówek oświatowo-wychowawczych prowadzonych przez Gminę Miasta Gdynia na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego, ustalenia liczby punktów za każde z tych kryteriów oraz dokumentów niezbędnych do ich potwierdzenia, zobacz projekt,
4.6 ustalenia planu sieci publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych na terenie Gminy Miasta Gdyni, zobacz projekt,
4.7 ustalenia planu sieci publicznych szkół podstawowych i gimnazjów na terenie Gminy Miasta Gdyni, zobacz projekt,
4.8 przystąpienia Gminy Miasta Gdyni, jako Partnera do projektu FLOW, dofinansowanego w ramach Programu Ramowego Unii Europejskiej Horyzont 2020, zobacz projekt,
4.9 wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia w zakresie wspólnej realizacji zadania inwestycyjnego na rzecz poprawy bezpieczeństwa na drodze powiatowej Gdynia-Koleczkowo w obrębie ulic Jeżynowej-Jarzębinowej w Łężycach, zobacz projekt,
4.10 zaliczenia ul. Jerzego Heidricha w Gdyni do kategorii dróg gminnych i ustalenia jej przebiegu, zobacz projekt,
4.11 ustalenia przebiegu drogi publicznej ulicy Koperkowej w Gdyni, zobacz projekt,
4.12 ustalenia przebiegu drogi publicznej ulicy Kazimierza Pułaskiego w Gdyni, zobacz projekt,
4.13 ustalenia przebiegu dróg publicznych w rejonie dzielnicy Dąbrowa w Gdyni, zobacz projekt,
4.14 zawarcia w drodze bezprzetargowej umowy dzierżawy nieruchomości stanowiących własność Gminy Miasta Gdyni, położonych przy Placu Grunwaldzkim, zobacz projekt,
4.15 wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości stanowiących własność Gminy Miasta Gdyni położonych przy ul. Miętowej, zobacz projekt,
4.16 wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości stanowiącej własność Gminy Miasta Gdyni, położonej w Gdyni przy ul. Przemyskiej, zobacz projekt,
4.17 wyrażenia zgody na nabycie na własność Gminy miasta Gdyni nieruchomości położonej w Gdyni przy ul. gen. Stanisława Karpińskiego i gen. Marii Wittekówny, zobacz projekt,
4.18 wykazu kąpielisk na obszarze morskim przyległym do Gminy Miasta Gdyni w roku 2015, zobacz projekt,
4.19 skargi na Prezydenta Miasta Gdyni w sprawie działalności Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego, zobacz str. 1, zobacz str. 2,
4.20 zmiany uchwały Nr XXI/443/12 z 27 czerwca 2012 r. w sprawie ustalenia strefy płatnego parkowania na terenie miasta Gdyni oraz wysokości stawek opłat za parkowanie i opłaty dodatkowej oraz sposobu ich pobierania oraz wprowadzenia opłaty abonamentowej (projekt wnoszony przez Prezydenta), zobacz projekt,
4.21 zmieniająca uchwałę Rady Miasta Gdyni w sprawie ustalenia strefy płatnego parkowania na terenie miasta Gdyni oraz wysokości stawek opłat za parkowanie i opłaty dodatkowej, sposobu ich pobierania oraz wprowadzenia opłaty abonamentowej z dnia 27 czerwca 2012 roku numer XXI/443/12 (projekt wnoszony przez klub radnych), zobacz projekt,
- Interpelacje.
- Informacje.
- Wolne wnioski.
- Ustalenie terminu następnej sesji.
- Zakończenie obrad.
Aneks do porządku obrad
VIII sesji Rady Miasta Gdyni
22 kwietnia 2015 r.
Projekty uchwał w sprawach:
1. powierzenia Wiceprezydentowi Michałowi Guciowi reprezentowania Gminy Miasta Gdyni w Zgromadzeniu Komunalnego Związku Gmin „Dolina Redy i Chylonki” oraz zmiany uchwały nr VI/68/15 Rady Miasta Gdyni z dnia 25 lutego 2015 r. w sprawie odwołania przedstawicieli Rady Miasta Gdyni do Zgromadzenia Komunalnego Związku Gmin „Dolina Redy i Chylonki”, powołania nowych przedstawicieli i upoważnienia do kumulacji głosów, zobacz projekt,
2. wyposażenia samorządowej instytucji kultury - Muzeum Emigracji przy ul. Polskiej 1 w Gdyni w prawa majątkowe, zobacz projekt,
PROTOKÓŁ NR 8/15
VIII SESJI
RADY MIASTA GDYNI
Gdynia, 22 kwietnia 2015 r.
Porządek obrad:
- Otwarcie sesji Rady Miasta,
- Przyjęcie porządku obrad,
- Przyjęcie protokołu z VII sesji Rady Miasta,
- Projekty uchwał w sprawach:
4.1 zmieniająca uchwałę Rady Miasta w sprawie uchwalenia budżetu miasta Gdyni na rok 2015,
4.2 zmieniająca uchwałę w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej dla Miasta Gdyni na lata 2015-2033,
4.3 przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części dzielnicy Śródmieście w Gdyni, rejon Skweru Kościuszki oraz ulic Jana z Kolna i 10 Lutego,
4.4 uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części dzielnicy Oksywie w Gdyni, rejon ulic A. Dickmana, Płk. S. Dąbka i Zielonej,
4.5 określenia kryteriów naboru do publicznych placówek oświatowo-wychowawczych prowadzonych przez Gminę Miasta Gdynia na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego, ustalenia liczby punktów za każde z tych kryteriów oraz dokumentów niezbędnych do ich potwierdzenia,
4.6 ustalenia planu sieci publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych na terenie Gminy Miasta Gdyni,
4.7 ustalenia planu sieci publicznych szkół podstawowych i gimnazjów na terenie Gminy Miasta Gdyni,
4.8 przystąpienia Gminy Miasta Gdyni, jako Partnera do projektu FLOW, dofinansowanego w ramach Programu Ramowego Unii Europejskiej Horyzont 2020,
4.9 wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia w zakresie wspólnej realizacji zadania inwestycyjnego na rzecz poprawy bezpieczeństwa na drodze powiatowej Gdynia-Koleczkowo w obrębie ulic Jeżynowej-Jarzębinowej w Łężycach,
4.10 zaliczenia ul. Jerzego Heidricha w Gdyni do kategorii dróg gminnych i ustalenia jej przebiegu,
4.11 ustalenia przebiegu drogi publicznej ulicy Koperkowej w Gdyni,
4.12 ustalenia przebiegu drogi publicznej ulicy Kazimierza Pułaskiego w Gdyni,
4.13 ustalenia przebiegu dróg publicznych w rejonie dzielnicy Dąbrowa w Gdyni,
4.14 zawarcia w drodze bezprzetargowej umowy dzierżawy nieruchomości stanowiących własność Gminy Miasta Gdyni, położonych przy Placu Grunwaldzkim,
4.15 wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości stanowiących własność Gminy Miasta Gdyni położonych przy ul. Miętowej,
4.16 wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości stanowiącej własność Gminy Miasta Gdyni, położonej w Gdyni przy ul. Przemyskiej,
4.17 wyrażenia zgody na nabycie na własność Gminy miasta Gdyni nieruchomości położonej w Gdyni przy ul. gen. Stanisława Karpińskiego i gen. Marii Wittekówny,
4.18 wykazu kąpielisk na obszarze morskim przyległym do Gminy Miasta Gdyni w roku 2015,
4.19 skargi na Prezydenta Miasta Gdyni w sprawie działalności Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego,
4.20 zmiany uchwały Nr XXI/443/12 z 27 czerwca 2012 r. w sprawie ustalenia strefy płatnego parkowania na terenie miasta Gdyni oraz wysokości stawek opłat za parkowanie i opłaty dodatkowej oraz sposobu ich pobierania oraz wprowadzenia opłaty abonamentowej ,
4.21 wyrażenia zgody na lokalizację pomnika upamiętniającego załogę ORP „Orzeł”,
4.22. powierzenia Wiceprezydentowi Michałowi Guciowi reprezentowania Gminy Miasta Gdyni w Zgromadzeniu Komunalnego Związku Gmin „Dolina Redy i Chylonki” oraz zmiany uchwały nr VI/68/15 Rady Miasta Gdyni z dnia 25 lutego 2015 r. w sprawie odwołania przedstawicieli Rady Miasta Gdyni do Zgromadzenia Komunalnego Związku Gmin „Dolina Redy i Chylonki”, powołania nowych przedstawicieli i upoważnienia do kumulacji głosów,
4.23 wyposażenia samorządowej instytucji kultury - Muzeum Emigracji przy ul. Polskiej 1 w Gdyni w prawa majątkowe,
- Interpelacje.
- Informacje.
- Wolne wnioski.
- Ustalenie terminu następnej sesji.
- Zakończenie obrad.
Lista obecności stanowi załącznik.
Materiały związane z przedmiotem obrad załączone są do niniejszego protokołu.
Wyniki głosowań każdorazowo podawane są w nast. kolejności: głosy „za”, „przeciw” i „wstrzymujące się”.
Przypisy protokolantki pisane są niepogrubioną kursywą.
Ad 1.
Otwarcie obrad ogłosił Przewodniczący RMG, radny Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski.
Pan Przewodniczący powitał goszczącą na sesji grupę młodzieży z Mołdawii i Białorusi, przebywającą w Gdyni w ramach wizyty studyjnej.
Ad 2.
Do przedłożonego porządku obrad zgłoszono następujące wnioski:
O wprowadzenie do porządku, w trybie nadzwyczajnym, projektu uchwały w sprawie lokalizacji pomnika upamiętniającego załogę ORP „Orzeł” wniósł radny Paweł Brutel. – Z wnioskiem w sprawie lokalizacji pomnika zgłosiła się firma SANTI, która przygotowuje ekspedycję mającą na celu odnalezienie wraku zaginionego okrętu.
Projekt wnosi Komisja Samorządności. Tryb nadzwyczajny wynika z faktu, iż zbliża się 75. rocznica wyruszenia okrętu na ostatni patrol, w roku 1940.
Przewodniczący klubu radnych PO, radny Tadeusz Szemiot, wniósł o wycofanie z porządku obrad projektu zgłoszonego przez klub, dot. zmiany uchwały w spr. strefy płatnego parkowania (pkt 4.21 zaplanowanego porządku): - W druku 4.20 umieszczono projekt zawierający taką samą poprawkę, poczynioną pod dyktando Wojewody Pomorskiego, a jednocześnie jest to projekt o szerszym zakresie. Uznaliśmy, że procedowanie nad dwoma tożsamymi w swojej treści projektami jest w tej sytuacji bezzasadne.
Radny Paweł Stolarczyk w imieniu klubu radnych PiS wniósł o wycofanie projektu występującego pod numerem 4.6., dot. planu sieci publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych: - W załączniku nr 1, w pozycji 35., występuje przedszkole Nr 51 przy ul. Władysława IV 52. Przedszkole usytuowane jest na działkach, co do których Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji podjęło decyzje dekomunalizacyjne. Nastąpił stosowny wpis do księgi wieczystej, ale gmina nie podjęła działań dekomunalizacyjnych, wobec czego właściciele założyli sprawę w sądzie okręgowym o zwrot nieruchomości. Sprawa jest zawieszona, ponieważ gmina wystąpiła z wnioskiem do sądu rejonowego o zasiedzenie przedmiotowych nieruchomości. Dzisiaj wniosek ma być rozpatrzony. Wobec powyższego uchwała powinna być podjęta za miesiąc, kiedy będziemy mieli pewność, że teren jest zasiedzony przez gminę.
Wniosek radnego P. Brutela o wprowadzenie do porządku obrad projektu uchwały w spr. lokalizacji pomnika ORP „Orzeł” przyjęto jednogłośnie: 27 gł. za
Wniosek radnego Pawła Stolarczyka o wycofanie z porządku obrad projektu w spr. planu sieci przedszkoli i oddziałów przedszkolnych został odrzucony: 5/17/5
Porządek obrad, zmodyfikowany i uzupełniony o aneks, przyjęto jednogłośnie: 27 gł. za
Ad 3.
Wobec braku uwag Przewodniczący RMG, radny Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski uznał protokół VII Sesji RMG za przyjęty.
Ad 4.1.
O zmianach w budżecie (patrz załącznik) poinformował Skarbnik Miasta Gdyni Krzysztof Szałucki.
Skarbnik podkreślił fakt ograniczenia udziału w budżecie zewnętrznych źródeł finansowania. Zaciągnięte pożyczki służyć mają przede wszystkim realizacji zadań unijnych.
Wszystkie komisje zaopiniowały projekt uchwały pozytywnie (szczegóły jak w załączonym biuletynie rady).
DEBATA:
Wystąpienie radnego Marcina Horały w imieniu klubu radnych PiS: - Poprawka do budżetu jest nam wszystkim w swojej treści doskonale znana. Co roku i to wielokrotnie tego rodzaju poprawki ta rada uchwala. Nie powiem „uchwalamy”, ponieważ zmiany są zazwyczaj uchwalane wbrew opinii radnych PiS.
Zacznę od poprawki do poprawki: mamy do czynienia w naszym mieście z zaskakującą sytuacją, bo jak wiemy z mediów, w Zarządzie Komunikacji Miejskiej zabrakło 3 mln. zł., co spowodowało konieczność wprowadzenia cięć poprzez, np. ograniczanie niektórych kursów, czy skrócenie niektórych tras. Wielokrotnie władze miasta jako jeden z priorytetów przywoływały rozwój komunikacji miejskiej, tymczasem w poprawce do budżetu widzimy, że pomimo tak trudnej sytuacji w komunikacji miejskiej zwiększa się, jak zwykle, wydatki na dobra nie pierwszej potrzeby, być może sympatyczne, ale nierealizujące podstawowych potrzeb mieszkańców. Proponujemy więc wygospodarowanie dodatkowych 2,5 mln. zł. na zakup usług przewozowych ZKM poprzez ograniczenie zwiększenia dotacji dla Muzeum Emigracji o 1 mln. zł. oraz zmniejszenie dodatkowych środków na Miejski Kalendarz Imprez o 500 tys. zł plus skreślenie dodatkowej dotacji do organizacji festiwalu OPENER. Są to obszary, w których można nieco zacisnąć pasa, jeśli powstaje potrzeba ograniczenia wydatków po to, by starczyło na funkcjonowanie komunikacji miejskiej. Nasza poprawka nie naprawi wszystkiego, co jest niedobre w proponowanych zmianach, ale w przypadku jej przyjęcia możemy, w geście dobrej woli, projekt przyjąć. Jeśli nasza poprawka do poprawki nie zostanie przyjęta, to oczywiście radni klubu PiS będą głosowali „przeciw”.
Znowu mamy do czynienia z obcięciem o 10 mln. zł. wydatków na drogi gminne. Jeden z radnych „Samorządności” autentycznie się cieszył w trakcie prowadzonej ze mną rozmowy, że proszę, oto w tym roku przeznacza się rekordowo duże środki na drogi gminne i - jak się okazało - była to radość przedwczesna. Z kolei, jak co roku, wydatki na przedsięwzięcia wizerunkowe rosną. Rozumiem, że być może czegoś się nie udało zrobić, ale za to odpowiedzialność bierze formacja rządząca, a my tego, że coś się nie udało, nie akceptujemy. Zwłaszcza w kontekście wydatków na drogi gminne. Jesteśmy dziwnie spokojni, że w przyszłym roku przeznaczy się tyle samo na drogi gminne co w tym roku, a na promocję będzie tyle, co teraz plus te 10 mln. zł. co najmniej, z racji tego, że 10 mln. zł. zdjęliśmy. Władza miejska w Gdyni jak mówi, że wyda na sprawy wizerunkowe, to wyda, a kiedy mówi, że wyda na inwestycje dzielnicowe, na potrzeby mieszkańców, to głównie mówi.
Wystąpienie radnego Tadeusza Szemiota w imieniu klubu radnych PO: - Poprawka do budżetu w swoich wartościach całkowitych nie jest gigantyczna. Zmienia tylko strukturę budżetu, natomiast w obrębie tych przepływów można zaobserwować sytuację, która spotyka się z brakiem naszej zgody, a chodzi o zdjęcie 10 mln. zł. z pozycji „drogi gminne”, która to pozycja pełni rolę skarbonki, z której z łatwością wyciąga się pieniądze. Finansuje się inne rzeczy, które pojawiają się w różnych głowach. Wciąż powtarzamy, że skoro nie udaje się czegoś zrobić z różnych przyczyn, które wcześniej nie były przewidziane (np. z powodu przebiegu przetargu), to powinny być projekty rezerwowe i to one powinny wypełniać powstałe luki.
Radny poinformował, że klub radnych PO będzie głosował „przeciw” uchwale.
Michał Bełbot- cytat z informacji prasowej spółki ALTER ART.: „Alter Art. należy do największych, niezależnych promotorów, jest jednym z największych w Polsce organizatorów spektakularnych koncertów i festiwali„. Czy taki podmiot, który jest liderem na rynku i mieni się niezależnym organizatorem imprez, rzeczywiście potrzebuje dofinansowania w tak wysokiej kwocie? Nie sprzeciwiamy się dofinansowywaniu imprez w Gdyni. Impreza „Red Bull” odbyła się bez wejściówek, mógł w niej brać udział każdy mieszkaniec, natomiast tu mamy do czynienia z przedsięwzięciem komercyjnym. Czy rzeczywiście spółka bez tych dodatkowych środków nie będzie w stanie zrealizować imprezy? Moim zdaniem będzie w stanie. W kontekście całej imprezy jest to kwota dość nieznaczna. Środki pozyskiwane są z różnych źródeł, np. z biletów (wpływy wyniosą około 40 mln. zł.). Chyba widać różnicę między skalami tych kwot? OPENER utracił właśnie swojego głównego sponsora – Heinekena. Pytanie, czy wobec tego sponsorem ma zostać gdyński podatnik? Moim zdaniem spółka Alter Art. sama powinna poszukać sponsorów, a nie zwracać się do gdyńskiego podatnika, kiedy budżet nie spina się.
Maja Wagner- mam pytanie do klubu radnych PiS: proponujecie Państwo ograniczenie wydatków o 500 tys. zł. na organizację miejskich imprez. Co więc ma zniknąć z kalendarza? Czy Lady Jazz Festiwal, może Nagroda im. Macieja Płażyńskiego, czy może dofinansowanie wystawy Kacpra Kowalskiego, artysty o światowej sławie? A może nie będziemy finansować obchodów Dnia Żołnierzy Wyklętych?
P. Brutel- OPENER jest wartością, jest marką, o której inne miasta mogą tylko marzyć. Można jednym tchem wyliczyć imprezy tej rangi. Owszem, marka Heineken zniknęła. W interesie naszego Miasta jest takie działanie, aby ludzie chcieli do nas przyjeżdżać.
K. Szałucki- zwracam się do opozycji: wywodzę się z komunikacji miejskiej i wiem, co jest w tej sprawie ważne (nawiązanie do wątku ZKM, zawartego w wypowiedzi radnego M. Horały), a co mniej ważne. Konstruowanie budżetu 2015 miało miejsce wczesną jesienią 2014 roku, kiedy nie wiedzieliśmy jeszcze jaka będzie zima, co się będzie działo z wydatkami bieżącymi. Nie ma obecnie wątpliwości, że skoro zaoszczędziliśmy, dodamy do komunikacji. O wiele trudniejsze jest osiągnięcie przyrostu finansowania własnymi środkami komunikacji miejskiej, przy spadku odpłatności za jej usługi. Nasze działania powinny na tym polegać, aby z rynku usług publicznego transportu pozyskiwać większe środki. Mamy coraz lepszy tabor, ale też coraz mniej ludzi na jego pokładzie. Nie poprzez bilety, tylko na skutek intensyfikacji wykorzystania środków transportowych miejskiej komunikacji pozyskujmy pieniądze. Róbmy rzeczy związane z wyższą odpłatnością, a na końcu silmy się na wyższe dotowanie. Taka przynajmniej jest moja filozofia.
Sprawa finansowana dróg: dlaczego jest spadek w tym roku? Dlatego, że zostały zmniejszone transze środków europejskich. Nie zastąpimy środków zewnętrznych wewnętrznymi. Jeśli pojawią się programy operacyjne i spójnościowe – wejdziemy w to, nawet przy zewnętrznym finansowaniu kredytem.
Nie mogę spokojnie słuchać twierdzeń, że można dowolnie kształtować warunki związane z realizacją programów służących promocji. Umowy obowiązują. To nie jest tak, że możemy dowolnie zmieniać warunki, że na skutek wycofania się jakiegoś podmiotu my też możemy się wycofać. To jest kwestia odpowiedzialności honorowej. Mój honor i honor wszystkich gdynian polega na tym, że jeśli się czegoś podjęliśmy, to trzeba to zrealizować.
Wnoszę do Państwa o przynajmniej wstrzymanie się od głosu. Nie macie Państwo do końca racji.
M. Horała- odpowiadając Pani Wagner – wydaje mi się, że nie zostałem zrozumiany. Nie proponujemy zmniejszenia wydatków na imprezy. Pan Prezydent proponuje zwiększenie o 1,5 mln. zł., a my mówimy: dobrze, zwiększmy, ale tylko o 1 mln. zł. Dlaczego w styczniu uchwaliliśmy budżet, w którym nie było jasno powiedziane, że chcemy dać więcej na konkretne imprezy? Planujemy imprezy, na które nie ma w budżecie środków? Jest to jednocześnie odpowiedź dla Pana Skarbnika odnośnie obowiązujących umów. Jeśli umowy były już podpisane i określone obowiązki z tego wynikały, to dlaczego stosowne zapisy nie znalazły się w budżecie? Najpierw środki na te imprezy powinny się znaleźć w budżecie.
K. Szałucki- i były. To jest zmiana strukturalna.
M. Horała- odnośnie komunikacji miejskiej, to oczywiście smutny jest spadek w zakresie korzystania z jej usług. Dodam, że są miasta, w których odnotowuje się przeciwny trend. Wiemy, że nie jest winny Skarbnik, że wynika to z prowadzonej polityki w różnych obszarach. Jeśli celem jest wzrost w korzystaniu z komunikacji miejskiej, to nie służy temu wzrost cen biletów ani ograniczanie kursów. Ja może nie byłem na początku entuzjastą komunikacji miejskiej, ale obecnie jestem do niej bardziej przekonany i dlatego podtrzymujemy naszą poprawkę.
Nie chcemy likwidować imprez kulturalnych, a jedynie jesteśmy przeciwni tak wysokiemu dofinansowywaniu. Umów trzeba dotrzymywać, ale najpierw należy zapewnić środki.
Mariola Śrubarczyk-Cichowska- kwestia przenoszenia środków: nasunęła mi się sprawa poruszona na posiedzeniu Komisji Gospodarki Komunalnej. Chodzi o oświetlenie ulic Sibeliusa, Fińskiej i Botnickiej. Wystosowaliśmy wniosek do Skarbnika w tej sprawie. Podejmując decyzje w sprawie realizacji inwestycji mamy na uwadze przede wszystkim bezpieczeństwo mieszkańców. Zdejmujemy dużą kwotę z dróg gminnych. Czy kwestia bezpieczeństwa została wzięta pod uwagę? Padło, że jeśli będą środki, to w ciągu roku ta sprawa będzie podjęta.
T. Szemiot- dyskusja przyjęła obrót, że albo jesteśmy za poprawką, albo jesteśmy przeciw OPENER. Uważam, że koledzy z PiS popełniają błąd szukając środków akurat w tej imprezie. To jest kwestia pewnego partnerstwa publiczno – prywatnego, gdzie Gdynia na pewno odnosi korzyści. Wystarczy w odpowiednim czasie włączyć TV i zobaczyć, ile jest materiału poświęconego naszemu miastu. Taka reklama kosztowałaby znacznie więcej niż 1 mln. zł.
Replika radnego M. Horały: - Można by odnieść wrażenie, że jesteśmy za likwidacją OPENER. Nic podobnego. Nie sprzeciwiamy się nawet pewnemu dofinansowaniu. Mamy tylko wątpliwości co do takiego trybu, że kiedy organizatorowi powinie się noga, to my od razu jesteśmy gotowi go dofinansować. Nie może tak być w imprezie komercyjnej, że wszyscy dookoła swoje zarobią, a Gdynia jest gwarantem wszelkich wyborów biznesowych. Jeśli tak, to za 3 miesiące przyjdzie organizator i powie: jeszcze potrzebuję 1 mln. zł. Gdzie jest ten moment, kiedy powiemy „stop”? Zawieramy umowy, na coś się umawiamy i nie zmieniajmy tego co 5 lat.
K. Szałucki- zdaje się, że zadanie, o którym mówiła radna Śrubarczyk-Cichowska jest ujęte w budżecie. Sprawdzę to, oczywiście.
Poprawka radnych klubu PiS, tj. zwiększenie o 2.775.311 zł. (mniej o 1 mln. zł.) na dokumentację, wykonanie i instalację wystawy stałej Muzeum Emigracji oraz zwiększenie o 954.143 zł. (mniej o 500 tys. zł.) na realizację zadań w ramach Miejskiego Kalendarza Imprez oraz wykreślenie pozycji „organizacja Opener Festiwal zwiększenie o 1 mln. zł.) i dopisanie pozycji „Zarząd Komunikacji Miejskiej, zakup usług przewozowych – zwiększenie o 2,5 mln. zł.), nie została przyjęta: 6/19/2
UCHWAŁA NR 108/VIII/15 RADY MIASTA GDYNI zmieniająca uchwałę Rady Miasta w sprawie uchwalenia budżetu miasta Gdyni na rok 2015 została podjęta: 17/10/0
Ad 4.2
Projekt, zgodnie z treścią załącznika, przedstawił Skarbnik K. Szałucki.
UCHWAŁA NR 109/VIII/15 RADY MIASTA GDYNI zmieniająca uchwałę w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej dla Miasta Gdyni na lata 2015-2033 została podjęta: 16/8/1
Ad 4.3.
Projekt przedstawił, zgodnie z treścią załącznika, Wiceprzewodniczący RM, radny Andrzej Bień: - Zmiana planu wynika z pojawiających się, nowych perspektyw dla przedmiotowego obszaru (pełna informacja w zał.). W drodze konkursu wyłożono koncepcję urbanistyczno – architektoniczną, która wydaje się dobrym rozwiązaniem.
Opinie komisji:
Komisja Gospodarki Komunalnej- pozytywna
Komisja Polityki Gospodarczej- pozytywna
/powyższe dotyczy wszystkich projektów planistycznych/
UCHWAŁA NR 110/VIII/15 RADY MIASTA GDYNI w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części dzielnicy Śródmieście w Gdyni, rejon Skweru Kościuszki oraz ulic Jana z Kolna i 10 Lutego została podjęta jednogłośnie: 24 gł. za
Ad 4.4.
Projekt przedstawił radny Jarosław Kłodziński: - Projekt planu sporządzono zgodnie z wymaganą procedurą planistyczną.
We wrześniu 2013 r. rada podjęła uchwałę o przystąpieniu do sporządzania planu. Projekt planu wyłożono do konsultacji społecznej w dniach od 26 listopada do 16 grudnia 2014 r. Spośród złożonych uwag dwie wpłynęły po terminie, trzy zostały uwzględnione przez Prezydenta w całości, pięć w części, a dziesięciu uwag Prezydent nie uwzględnił.
Poprawiony plan ponownie wyłożono do oceny publicznej w dniach od 13 listopada 2015 r. do 3 marca b.r. Druga dyskusja publiczna odbyła się w dniu 25 listopada. Wpłynęło 14 uwag, z czego Prezydent uwzględnił w całości cztery, a dziesięć odrzucił. Naniesiono poprawki i gotowy dokument przedłożono na dzisiejszej sesji.
Ponad 51 ha obszaru objętego planem stanowią tereny zielone – ogródki działkowe.
Teren jest ograniczony trzema ulicami (Dickmana, Płk. Dąbka i Zielona) oraz terenami dzielnicy Babie Doły.
Po stronie wschodniej i południowo – wschodniej znajduje się większość zabudowy jedno i wielorodzinnej.
Właściciele działek wnieśli liczne poprawki próbując podnieść wartość swoich gruntów poprzez umożliwienie realizacji budownictwa wielorodzinnego, wielokondygnacyjnego, ale z uwagi na charakter zabytkowy części Oksywia (teren wpisany do rejestru zabytków jako wieś ruralistyczna Oksywia) poprawki zostały odrzucone.
Na terenie planu są też obiekty ochrony kulturalnej (ul. Płk. Dąbka, Dickmana). Znajduje się tam także obiekt militarny, będący pod ochroną konserwatora.
Na wschodniej ścianie przeważa zabudowa jednorodzinna oraz wielorodzinna, jednokondygnacyjna, z wyjątkiem osiedla TBS przy ul. Dickmana.
Układ komunikacyjny to głównie 3 drogi zbiorcze – Zielona, Dickmana i Płk. Dąbka oraz drogi lokalne.
Przy ul. Pancernej 7 znajduje się zabytkowa kamieniczka.
Podsumowując radny Kłodziński stwierdził: - Plan został przygotowany bardzo poprawnie, dlatego wnoszę o jego przyjęcie.
Mirosława Król- bardzo się cieszę, że po 1,5 roku od podjęcia uchwały o przystąpieniu do sporządzenia, przedłożony zostaje gotowy plan. To bardzo ważne dla mieszkańców Oksywia. Warto wspomnieć, że uwzględnione zostały lokalne ścieżki rowerowe, za co bardzo dziękujemy (to jest piękny, nadmorski teren).
UCHWAŁA NR 111/VIII/15 RADY MIASTA GDYNI w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części dzielnicy Oksywie w Gdyni, rejon ulic A. Dickmana, Płk. S. Dąbka i Zielonej, została podjęta jednogłośnie: 24 gł. za
Ad 4.5
Prezentująca projekt Wiceprzewodnicząca Beata Szadziul podkreśliła, że dotyczy on kwestii formalnej (regulamin Młodzieżowego Domu Kultury). – Kryteria wskazane w ustawie poszerzamy o siedem dodatkowych (jak w uzasadnieniu stanowiącym zał.).
Opinie komisji:
Komisja Zdrowia- pozytywna
Komisja Oświaty- pozytywna
UCHWAŁA NR 112/VIII/15 RADY MIASTA GDYNI w sprawie określenia kryteriów naboru do publicznych placówek oświatowo-wychowawczych prowadzonych przez Gminę Miasta Gdyni na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego, ustalenia liczby punktów za każde z tych kryteriów oraz dokumentów niezbędnych do ich potwierdzenia została podjęta jednogłośnie: 25 gł. za
Ad 4.6.
Projekt, zgodnie z treścią załącznika, przedstawiła r. Beata Szadziul.
Autopoprawka: w załączniku nr 2 usunięcie punktu 7. o brzmieniu „Sportowa Szkoła Podstawowa Nr 14 im. Józefa Wybickiego, wchodząca w skład Zespołu Sportowych Szkół Ogólnokształcących, ul. Władysława IV 54” i w konsekwencji odpowiednia zmiana kolejnych punktów.
Opinie komisji j.w.
UCHWAŁA NR 113/VIII/15 RADY MIASTA GDYNI w sprawie ustalenia planu sieci publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych na terenie Gminy Miasta Gdyni została podjęta: 20/0/5
Ad 4.7
Projekt, zgodnie z treścią załącznika, przedstawiła radna Ewa Krym.
Przedstawiając autopoprawkę dotyczącą załącznika nr 1 radna Krym wskazała, że dotyczy ona wykreślenia w punkcie 10. zapisu dotyczącego SP nr 18, o brzmieniu: „prowadzi oddziały rocznego przygotowania przedszkolnego”.
Opinia Komisji Oświaty- pozytywna
UCHWAŁA NR 114/VIII/15 RADY MASTA GDYNI w sprawie ustalenia planu sieci publicznych szkół podstawowych i gimnazjów na terenie Gminy Miasta Gdyni została podjęta jednogłośnie: 25 gł. za
Ad 4.8.
Marcin Wołek- Gdynia jako miasto jest już od lat rozpoznawalna na rynku projektów europejskich, dotyczących nie tylko „twardej” infrastruktury, ale też nowoczesnej mobilności.
Opracowywany jest model ruchu dla całego miasta w formule tradycyjnej. Dzięki współpracy w przyszłości z systemem TriStar będzie możliwe ciągłe uaktualnianie tego modelu. Jest to chyba pierwszy projekt w Europie, który modeluje ruch pieszy w takiej skali. Projekt jest logiczną kontynuacją programów dotychczas realizowanych przez Gdynię.
Opinie komisji:
Komisja Gospodarki Komunalnej- pozytywna
Komisja Polityki Gospodarczej- pozytywna
Komisja Samorządności- pozytywna
UCHWAŁA NR 115/VIII/15 RADY MIASTA GDYNI w sprawie przystąpienia Gminy Miasta Gdyni, jako Partnera do projektu FLOW, dofinansowanego w ramach Programu Ramowego Unii Europejskiej Horyzont 2010 została podjęta jednogłośnie: 25 gł. za
Ad 4.9
Projekt przedstawił Wiceprezydent Marek Stępa, który poinformował, że inwestycja, której dotyczyłoby porozumienie, w całości finansowana będzie przez gminę Wejherowo. – Mieszkańcy Wejherowa dojeżdżają do pracy w Gdyni, a ulica, którą do tej pracy jadą, leży już na terenie Gdyni. Stąd chęć poprawienia bezpieczeństwa tych podróżnych. Budowa zatoczek autobusowych temu będzie służyć. Naszym obowiązkiem byłoby przygotowanie inwestycji od strony formalnej (uzyskanie wymaganych zezwoleń na roboty inwestycyjne).
Opinie komisji:
Komisja Polityki Gospodarczej- pozytywna
Komisja Gospodarki Komunalnej- pozytywna
Komisja Samorządności- pozytywna
M. Król- skoro dotyczy to poprawy bezpieczeństwa, to czy wchodzi w to projekt budowy ronda?
M. Stępa- nie jesteśmy jeszcze pewni, czy gmina Wejherowo zdecyduje się na zrealizowanie inwestycji nawet w tym skromnym zakresie, ze względu na możliwości budżetowe. Postępowanie będzie więc etapowe. Najpierw trzeba zrobić dokumentację, w tym kosztorys i dopiero wtedy podjęta zostanie decyzja o zakresie inwestycji. Obecnie nie ma nawet pewności, czy dojdzie do niezbędnych przekształceń własnościowych, czy dojdzie do budowy. Wspólnie zabiegaliśmy o środki zewnętrzne na ten cel, ale bez powodzenia. Na wykonanie ronda na pewno nie ma dosyć pieniędzy.
UCHWAŁA NR VIII/116/15 RADY MIASTA GDYNI w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia w zakresie wspólnej realizacji zadania inwestycyjnego na rzecz poprawy bezpieczeństwa na drodze powiatowej Gdynia-Koleczkowo, w obrębie ulic Jeżynowej-Jarzębinowej w Łużycach, została podjęta jednogłośnie: 25 gł. za
Ad 4.10
Projekt, zgodnie z treścią załącznika, przedstawił radny J. Kłodziński.
Opinie komisji:
Komisja Polityki Gospodarczej- pozytywna
Komisja Gospodarki Komunalnej- pozytywna
UCHWAŁA NR VIII/117/15 RADY MIASTA GDYNI w sprawie zaliczenia ul. Jerzego Heidricha w Gdyni do kategorii dróg gminnych i ustalenia jej przebiegu została podjęta jednogłośnie: 26 gł. za
Ad 4.11
Przedstawił r. J. Kłodziński
Opinie komisji jak w punkcie 4.10 (dot. kolejnych projektów – do 4.13 włącznie)
UCHWAŁA NR VIII/118/15 RADY MIASTA GDYNI w sprawie ustalenia przebiegu drogi publicznej ulicy Koperkowej w Gdyni została podjęta jednogłośnie: 26 gł. za
Ad 4.12
Przedstawił radny J. Kłodziński.
UCHWAŁA NR VIII/119/15 RADY MIASTA GDYNI w sprawie ustalenia przebiegu drogi publicznej ulicy Kazimierza Pułaskiego w Gdyni została podjęta jednogłośnie: 26 gł. za
Ad 4.13
Przedstawił r. J. Kłodziński.
Ireneusz Bekisz- uważam za niedopatrzenie, że nie została ujęta ulica Głogowa, która jest ważniejsza niż wiele innych, uwzględnionych ulic. Czy to jest celowe, czy jest to przeoczenie?
Wiceprezydent Katarzyna Gruszecka-Spychała zapewniła radnego Bekisza, że ulica Głogowa, po sprawdzeniu, zostanie uwzględniona.
UCHWAŁA NR VIII/120/15 RADY MIASTA GDYNI w sprawie ustalenia przebiegu dróg publicznych w rejonie dzielnicy Dąbrowa w Gdyni została podjęta jednogłośnie: 26 gł. za
Ad 4.14
Prezentujący projekt Naczelnik Wydziału Gospodarki Nieruchomościami i Geodezji Tomasz Banel poinformował, że zamiar zawarcia umowy dzierżawy będącej przedmiotem projektu, związany jest z realizacją Gdyńskiego Centrum Filmowego. Inwestorem zastępczym jest spółka miejska „Forum Kultury”, która zna problem „od podszewki”.
Pozostałe informacje – patrz zał.
Opinie komisji:
Komisja Polityki Gospodarczej- pozytywna
Komisja Gospodarki Komunalnej- pozytywna
/powyższe dotyczy bloku projektów dotyczących nieruchomości/
UCHWAŁA NR VIII/121/15 RADYB MIASTA GDYNI w spr. zawarcia w drodze bezprzetargowej umowy dzierżawy nieruchomości stanowiących własność Gminy Miasta Gdyni, położonych przy Placu Grunwaldzkim została podjęta: 20/0/5
Ad 4.15
Przedstawił p. T. Banel.
Przedmiotem projektu są dwie, niezależne nieruchomości, objęte planem zagospodarowania przestrzennego.
UCHWAŁA NR VIII/122/15 RADY MIASTA GDYNI w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości stanowiących własność Gminy Miasta Gdyni, położonych przy ul. Miętowej została podjęta jednogłośnie: 25 gł. za
Ad 4.16
Przedstawił, zgodnie z treścią załącznika, p. T. Banel.
UCHWAŁA NR VIII/123/15 RADY MIASTA GDYNI w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości stanowiącej własność Gminy Miasta Gdyni, położonej w Gdyni, przy ul. Przemyskiej, została podjęta jednogłośnie: 25 gł. za
Ad 4.17
T. Banel- właściciel nieruchomości złożył wniosek do gminy o regulację stanu prawnego z uwagi na to, że nieruchomość ma charakter drogi publicznej. Otrzymaliśmy pozytywną opinię ZDiZ oraz Biura Planowania Przestrzennego, które przystępując do sporządzenia planu przesądziło o przyznaniu funkcji publicznej przedmiotowej nieruchomości.
I. Bekisz- dlaczego, mimo że wymienione działki nie stanowią dróg publicznych, gmina decyduje się na ich wykup? Obawiam się, że będziemy też zwracali nakłady poniesione przez prywatną firmę z racji wybudowania przez nią drogi. Skoro ta droga nie ma charakteru publicznego, to moim zdaniem gmina nie powinna tego przejmować, tym bardziej, że opinia ZDiZ jest taka, a nie inna.
T. Banel- żeby nieruchomość mogła posiadać kategorię drogi publicznej musi mieć uregulowany stan prawny, a więc musi być własnością gminy i tego dotyczy projekt. Wielokrotnie dyskutowane były sytuacje, kiedy w ewidencji gruntów nie był wykazany charakter publiczny drogi, a jej funkcjonowanie świadczy o takim właśnie charakterze.
Odnosząc się do ostatniej uwagi przedmówcy Naczelnik stwierdził: - Powiedziałem wyraźnie, że jest pozytywna opinia ZDiZ co do przejęcia tych nieruchomości.
I. Bekisz- ile będzie kosztowało gminę przejęcie tej drogi? Takich dróg na Dąbrowie mamy szereg i w ich przypadku gmina stwierdza kategorycznie, że nie mogą one być sięgnikami. Tak jest w przypadku ulicy Gorczycowej, prowadzącej bezpośrednio do szkoły i kościoła, której właścicielem nie jest Młodzieżowa Spółdzielnia Mieszkaniowa, tylko podmiot prywatny, któremu non stop odmawia się przejęcia przez gminę tego fragmentu Gorczycowej. Gmina nie chce przejąć tej ulicy nawet nieodpłatnie.
Odnosząc się do przedmiotu projektu radny pytał: - Czy gmina będzie płacić z tytułu nakładów prywatnej firmy, co w sumie da koszt blisko 500 zł. za m2?
T. Banel- zwracam uwagę, że aby możliwe było nadanie drodze kategorii drogi publicznej, muszą być spełnione określone wymogi techniczne.
Odnośnie stwierdzenia przedmówcy dot. ulicy Gorczycowej, Naczelnik poinformował: - Skoro gmina może to przejąć nieodpłatnie, przyjrzymy się temu. Być może będzie taka rekomendacja wydziału.
- Jeśli chodzi o przedmiot projektu, to właściciel wystąpił o to parę lat temu. Wiele lat toczyły się w tej sprawie negocjacje. Oczekiwania właściciela dotyczyły o wiele większej liczby dróg. Ta akurat komunikuje większą część miasta.
Odnosząc się do kwestii kosztów Naczelnik poinformował: - Nieruchomość będzie zamieniona na nieruchomość gminną, która w większości nie ma charakteru komercyjnego i dlatego nie wydamy na ten cel żadnych pieniędzy.
Marcin Horała- jak rozumiem część przynajmniej tych nieruchomości położonych przy drodze, które chcemy wykupić, nie mają innej opcji skomunikowania z drogami publicznymi. Czy były ustanawiane jakieś służebności? Czy ten teren jest objęty planem zagospodarowania?
Odpowiadając na ostatnie powyższe pytanie Naczelnik T. Banel odpowiedział przecząco - Teren nie jest objęty planem.
Odnosząc się do kwestii służebności pan Banel wyjaśniał: - W sytuacji nieuregulowanych stanów prawnych to gmina musiałaby wystąpić o odpłatną służebność. Skoro właściciel nieruchomości występuje do gminy o jej nabycie, to kto miałby wystąpić o służebność? W sytuacji, gdy droga będzie miała charakter publiczny, służebność nie będzie potrzebna.
I. Bekisz- jak widać na mapie, ta droga tylko i wyłącznie obsługuje mieszkańców osiedla wybudowanego przez INVEST KOMFORT, dlatego tylko i wyłącznie tych mieszkańców to dotyczy. Mieszkańcy innych nieruchomości nie korzystają z niej, dlatego nie dziwię się, że nie jest to droga publiczna, a skoro tak, to po co mamy ją nabywać? Różne podmioty występują do gminy o przejęcie gruntów i gmina od wielu lat uparcie im odmawia. W tym przypadku przejmuje tylko i wyłącznie dlatego, że chodzi o taki, a nie inny podmiot, który o to występuje. Gdyby to była spółdzielnia mieszkaniowa, czy jakiś inny podmiot, to podejrzewam, że opinia byłaby także negatywna.
T. Banel- ta nieruchomość nie może znajdować się w ewidencji dróg publicznych, ponieważ nie należy do gminy. Na rysunku widzimy po jednej stronie osiedle, a po drugiej stronie zabudowę z lat 70. i 80. Do tej pory właściciel nie robił nam kłopotu i drogą można było swobodnie się poruszać. Droga ma charakter drogi publicznej.
I. Bekisz- twierdzę z całą stanowczością, że wszystkie budynki wybudowane wcześniej przy ul. Bosmańskiej, mają dostęp od ulicy Bosmańskiej.
Marika Domozych- ta droga jest użytkowana nie tylko przez mieszkańców osiedla, ale także przez innych mieszkańców. Znajdują się tam sklepy i z drogi korzystają też mieszkańcy ulic: Bosmańskiej, Zielonej, Australijskiej, Afrykańskiej, Alzackiej i Algierskiej.
UCHWAŁA NR VIII/124/15 RADY MIASTA GDYNI w sprawie wyrażenia zgody na nabycie na własność Gminy Miasta Gdyni nieruchomości położonej w Gdyni, przy ul. gen. Stanisława Karpińskiego i gen. Marii Wittekówny została podjęta: 16/7/3
Ad 4.18
Projekt uchwały, zgodnie z treścią załącznika, omówiła Wiceprzewodnicząca Joanna Zielińska.
Radna poprosiła o dokonanie zmiany w uzasadnieniu, tj. wpisanie w miejsce GOSiR Gdyńskiego Centrum Sportu (nazwa „Gdyński Ośrodek Sportu i Rekreacji” funkcjonowała do dnia 21 stycznia b.r.).
Wiceprzewodnicząca poinformowała, że projekt uzyskał wszystkie, wymagane opinie.
Opinie komisji:
Komisja Sportu- pozytywna
Komisja Samorządności- pozytywna
UCHWAŁA NR VIII/125/15 RADY MIASTA GDYNI w sprawie wykazu kąpielisk na obszarze morskim, przyległym do Gminy Miasta Gdyni w roku 2015 została podjęta jednogłośnie: 25 gł. za
Ad 4.19
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej, radny Stanisław Borski, informował: - Komisja przeanalizowała wszystkie, dostarczone jej dokumenty. Przepisy mówią, że Prezydent ma prawo odwołać Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego, ale w uzgodnieniu z Wojewódzkim Inspektorem. Pan Prezydent zaaprobował opinię Wojewódzkiego Inspektora – zarówno Prezydent, jak i inspektor nie znaleźli podstaw do odwołania.
Komisja Rewizyjna proponuje uznać skargę za niezasadną.
UCHWAŁA NR VIII/126/15 RADY MIASTA GDYNI w sprawie skargi na Prezydenta Miasta Gdyni w sprawie działalności Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego została podjęta jednogłośnie: 25 gł. za
Ad 4.20
O przyczynie proponowanej zmiany uchwały mówiła Wiceprezydent Katarzyna Gruszecka-Spychała: - Podjęta w ubiegłym roku uchwała, umożliwiająca bezpłatne parkowanie osobom niepełnosprawnym w strefie płatnego parkowania, została zakwestionowana przez Wojewodę w trybie nadzorczym, z przyczyn formalnych. Ponownie umożliwiamy osobom niepełnosprawnym, posiadającym karty parkingowe, bezpłatne parkowanie w całej strefie. Proponujemy też kilka zmian porządkowych, wynikających ze zmian przepisów.
Opinie komisji:
Komisja Gospodarki Komunalnej- pozytywna
Komisja Polityki Gospodarczej- pozytywna
Komisja Polityki Rodzinnej- pozytywna
Komisja Samorządności- pozytywna
UCHWAŁA NR VIII/127/15 RADY MIASTA GDYNI w sprawie zmiany Uchwały Nr XXI/443/12 z 27 czerwca 2012 r. w sprawie ustalenia strefy płatnego parkowania na terenie miasta Gdyni oraz wysokości stawek opłat za parkowanie i opłaty dodatkowej oraz sposobu ich pobierania oraz wprowadzenia opłaty abonamentowej została podjęta jednogłośnie: 26 gł. za
Ad 4.21
Zgodnie z treścią załącznika projekt przedstawił radny Paweł Brutel.
UCHWAŁA NR VIII/128/15 RADY MIASTA GDYNI w sprawie wyrażenia zgody na lokalizację pomnika upamiętniającego załogę ORP „Orzeł” została podjęta jednogłośnie: 26 gł. za
Ad 4.22
Przewodniczący Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski wyjaśnił, że delegowanie Wiceprezydenta M. Gucia do reprezentowania Gdyni w KZG „Dolina Redy i Chyloni” jest dopełnieniem reprezentacji Gdyni na Zgromadzeniach związku. Zgodnie z zapisem ustawy Prezydent może powierzyć przedmiotową funkcję swojemu zastępcy lub radnemu. Pan Prezydent wskazał Wiceprezydenta Michała Gucia.
UCHWAŁA NR VIII/129/15 RADY MIASTA GDYNI w sprawie powierzenia Wiceprezydentowi Michałowi Guciowi reprezentowania Gminy Miasta Gdyni w Zgromadzeniu Komunalnego Związku Gmin „Dolina Redy i Chyloni” oraz zmiany Uchwały Nr VI/68/15 RMG z dnia 25 lutego 2015 r. w sprawie odwołania przedstawicieli Rady Miasta Gdyni do Zgromadzenia Komunalnego Związku Gmin „Dolina Redy i Chyloni”, powołania nowych przedstawicieli i upoważnienia do kumulacji głosów, została podjęta jednogłośnie: 26 gł. za
Ad 4.23
Wiceprezydent K. Gruszecka-Spychała poinformowała o uzyskaniu prawomocnego pozwolenia na użytkowanie budynku, w którym mieścić się będzie Muzeum Emigracji. – Budynek został wyposażony w meble i sprzęt elektroniczny. Obecnie jest potrzeba przekazania instytucji kultury praw majątkowych i prawa do ruchomych składników mienia.
Opinia Komisji Kultury- pozytywna
UCHWAŁA NR VIII/130/15 RADY MIASTA GDYNI w sprawie wyposażenia samorządowej instytucji kultury – Muzeum Emigracji przy ul. Polskiej 1 w Gdyni w prawa majątkowe została podjęta jednogłośnie: 26 gł. za
Ad 5.
Do Prezydium wpłynęły 3 interpelacje radnej M. Śrubarczyk-Cichowskiej.
Treść interpelacji – patrz na stronie: www.gdynia.pl
Ad 6.
Przekazano następujące informacje:
Wiceprzewodnicząca Beata Szadziul poinformowała o prelekcji w Muzeum Marynarki Wojennej nt. wyprawy związanej z ORP „Orzeł” prosząc radnych o udział.
Druga informacja Wiceprzewodniczącej dotyczyła terminu dyktanda, adresowanego m. in. do radnych.
Radny St. Borski poinformował o konieczności przekazania Komisji Rewizyjnej przez wszystkie komisje RMG dokumentów związanych z absolutorium – najpóźniej do 8 czerwca. Komisja Rewizyjna będzie procedować nad absolutorium w dniu 9 czerwca (godzina 16).
Przewodniczący Z. Zmuda-Trzebiatowski po raz kolejny przypomniał o konieczności złożenia przez radnych oświadczeń majątkowych.
Kolejne informacje Przewodniczącego RMG dotyczyły nast. kwestii:
- meczu piłki nożnej – samorządowcy kontra księża – 3 maja;
- terminu uroczystego spotkania z okazji 25-lecia Rady Miasta Gdyni – 26 maja;
- miejscu majowej sesji – na terenie Akademii Marynarki Wojennej (27 maja)
Ad 7.
Wolnych wniosków nie zgłoszono.
Ad 8.
Termin kolejnej sesji: 27 maja b.r.; godz. 12
Ad 9.
Zakończenie obrad ogłosił Przewodniczący RMG, radny Zygmunt Zmuda-Trzebiatowski.
Na podstawie stenogramu zredagowała:
insp. Zofia Kostrzewska
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający: | Urząd Miasta Gdyni |
Odpowiedzialny za treść: | Magdalena Anuszek |
Wprowadził informację: | Katarzyna Manikowska |
Ostatnio zmodyfikował: | Katarzyna Manikowska |
Data wytworzenia informacji: | 09.04.2015 |
Data udostępnienia informacji: | 09.04.2015 |
Ostatnia aktualizacja: | 28.05.2015 |
Data aktualizacji | Czynność | Osoba |
---|---|---|
28.05.2015 16:09 | Aktualizacja treści | Katarzyna Manikowska |
15.04.2015 11:16 | Aktualizacja treści | Katarzyna Manikowska |
09.04.2015 10:28 | Dodanie informacji | Katarzyna Manikowska |
09.04.2015 10:18 | Aktualizacja treści | Katarzyna Manikowska |
09.04.2015 10:08 | Dodanie informacji | Katarzyna Manikowska |