Listopad to Międzynarodowy Miesiąc Walki z Męskim Rakiem i właśnie w tym czasie, dzięki inicjatywie Fundacji „Gdyński Most Nadziei”, mieszkańcy Gdyni, jak i Trójmiasta, będą mogli skorzystać z licznych, różnorodnych działań promujących profilaktykę nowotworową i zachowania prozdrowotne.Już po raz dziesiąty startuje kampania społeczna „Odważni Wygrywają”, dotycząca profilaktyki raka jądra. Dzięki regularnemu samobadaniu możliwe jest wczesne wykrycie raka jądra, który w początkowym stadium jest wyleczalny niemal w 100%. Właśnie dlatego kluczem do pokonania choroby jest profilaktyka i propagowanie wiedzy na jej temat. Listopadowa kampania jest zwieńczeniem całorocznych, długofalowych działań fundacji, m.in. prelekcji w szkołach, spotkań w firmach, przedsiębiorstwach, akcji informacyjnych w różnorodnych grupach środowiskowych, a także prowadzenia platformy www.odwazni.com (zawierającej np. bazę lekarzy specjalistów, fachową wiedzę medyczną i wskazówki dotyczące samobadania). - W tym roku mamy 10. jubileuszową edycję kampanii Odważni Wygrywają. Jesteśmy z tego bardzo dumni, gdyż przy współpracy z czterema miastami w Polsce dotarliśmy z edukacją i przekazaliśmy informacje na temat profilkatyki raka jądra ponad 10 tysiącom młodych osób, czyli uczniom i młodzieży będącej w grupie najwyższego ryzyka, jeśli chodzi o zachorowania na raka jądra. Listopad jest kulminacją naszych działań realizowanych w sposób ciągły i nieprzerwany. W tym roku przystąpiło do nich 57 partnerów, co jest rekordowym osiągnięciem. Rozpoczynamy bardzo wiele wydarzeń, do udziału w których zapraszamy wszystkich chętnych mieszkańców nie tylko Gdyni, ale całego Trójmiasta– mówi Małgorzata Marmajewska, koordynator kampanii Odważni Wygrywają, prezes fundacji Gdyński Most Nadziei. Wydarzenia odbywające się w ramach kampanii są bezpłatne. Jubileuszowa edycja kampanii społecznej „Odważni Wygrywają” organizowana jest przez Fundację „Gdyński Most Nadziei” i finansowana z budżetu Miasta Gdyni. Inicjatywę honorowym patronatem objął prezydent miasta – Wojciech Szczurek. Harmonogram wydarzeń w ramach kampanii: 9.11 - event w CH Riviera w Gdyni zorganizowany wraz ze studentami medycyny, w towarzystwie zawodników z Seahawks Gdynia (gdzie odbędą się m.in. badania pomiaru ciśnienia, cukru, nauka samobadania jąder na fantomach, rozdawanie materiałów edukacyjnych), 16.11 - Charytatywna Kolacja Szefów Kuchni „Serce do Garów”, 16.11 - trening z żołnierzami elitarnej Jednostki Wojskowej FORMOZA na plaży w Babich Dołach, 18.11 - ćwiczenia z czterokrotnym Mistrzem Polski – rugbistami z Arki Gdynia na Międzynarodowym Stadionie Rugby, 21.11 - sparing z dziewięciokrotnym Mistrzem Polski, drużyną koszykarzy Arki Gdynia, ponad dwadzieścia gdyńskich lokali gastronomicznych, w których można będzie spróbować „odważnych” dań i napojów, a 10% z ich sprzedaży zostanie przekazanych na kontynuację działań edukacyjnych dla młodzieży prowadzonych przez fundację. Do 10. jubileuszowej edycji kampanii społecznej Odważni Wygrywają włączył się także Pomorski Park Naukowo-Technologiczny Gdynia. Przez kolejne tygodnie listopada, w oknach PPNT Gdynia będą pojawiać się hasła Whiztalk, nawiązujące do akcji, by przypominać o konieczności regularnych badań. Będą to: 4.11 - Męskie zdrowie12.11 - Samobadanie 18.11 - Bądź odważny!26.11 - Nie wstydź się! Oprócz tego, na terenie PPNT Gdynia dostępne będą ulotki informacyjne akcji oraz charakterystyczne przypinki, przypominające o konieczności profilaktyki nowotworowej. Przebieg kampanii i kolejne niespodzianki są na bieżąco publikowane na stronie www.odwazni.com oraz profil na Facebooku. Galeria zdjęć Pobierz galerię Bądź odważny i wygraj z rakiem // mat.prasowe Pobierz zdjęcie Bądź odważny i wygraj z rakiem // mat.prasowe Pobierz zdjęcie Warunki pobierania Wszelkie prawa do zdjęć lub grafik prezentowanych w ramach portalu, należą do Prowadzącego portal lub do podmiotów z nim współpracujących i podlegają ochronie prawnej. Prowadzący portal zezwala na kopiowanie i przedstawianie utworów jedynie w celach niekomercyjnych oraz pod warunkiem zachowania go w oryginalnej postaci i zachowaniem kontekstu tematu, do którego zostało wykorzystaneprzez redakcję gdynia.pl. Opublikowane materiały powinny zawsze zawierać źródło, czyli adres strony www.gdynia.pl. Na publikowanie utworów w innych celach wymagana jest zgoda właściciela strony czyli Prowadzącego portal. Opublikowano: 04.11.2019 15:15 Autor: Marta Jaszczerska-Zawadzka (m.jaszczerska@gdynia.pl) Zmodyfikowano: 06.11.2019 13:56 Zmodyfikował: Marta Jaszczerska-Zawadzka