W czwartek, 22 listopada, miało miejsce otwarcie ofert w przetargu na rozbudowę ulicy Chwarznieńskiej. Oferty złożyły dwie firmy. Są to MTM S.A. i STRABAG sp. z o.o. Są one teraz dokładnie sprawdzane i weryfikowane, następnie zostaną wykonane wyliczenia ostatecznej liczby punktów - wg kryteriów zawartych w przetargu. Miasto Gdynia, które występuje w tym przetargu także w imieniu OPEC, Pewiku i PSG o/Gdańsk (spółka ciepłownicza, wodociągowa i gazowa), przeznaczyło na realizację tej inwestycji kwotę w wysokości 69.490.862,83 zł brutto. Spółka MTM S.A. złożyła ofertę na kwotę 79.171.268,75 zł brutto, a Strabag sp. z o.o. na kwotę 103.025.535,62 zł brutto. Obie oferty przekraczają kwotę, którą Miasto Gdynia przeznaczyło na tę inwestycję. Teraz trzeba poczekać na ostateczne decyzje władz Miasta Gdyni i wymienionych spółek. Nie jest tajemnicą, że rozbudowa drogi jest konieczna, a tzw. odcinek witomiński to zmora kierowców. Prognozy urbanistyczne przewidują, że w 2030 roku w zachodnich dzielnicach może mieszkać nawet 50 tys. osób. Istotna jest nie tylko sama przebudowa, ale także nowa organizacja ruchu. - Największe zmiany będą widoczne na skrzyżowaniu Chwarznieńskiej z ulicami Rolniczą, Małokacką i Wielkokacką. Po zakończeniu inwestycji autobusy jadące w stronę Chwarzna-Wiczlina skorzystają z buspasa. Mamy nadzieję, że skłoni to gdynian do zostawienia auta w domu, gdyż autobus pojedzie szybciej i sprawniej. Lepiej też będzie się jeździło rowerzystom. Po lewej stronie drogi, jadąc w stronę Chwarzna, pojawi się ścieżka rowerowa o szerokości 2 metrów. Zaprojektowano przejazdy rowerowe lub śluzy na wlotach skrzyżowań, umożliwiające oczekiwanie na wlocie i bezpieczny przejazd w poprzek ulicy Chwarznieńskiej. Chodniki będą oddzielone od jezdni pasem zieleni. Wiemy, że mieszkańcy czekają na rozpoczęcie prac i ta inwestycja traktowana jest jako priorytet w działaniach inwestycyjnych miasta Gdyni – mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju. Inwestycja obejmuje przebudowę układu drogowego, przebudowę oświetlenia, przebudowę sieci sygnalizacyjnej, sieci wodociągowej, kanalizacji deszczowej, budowę zbiornika retencyjnego, przebudowę sieci kanalizacji sanitarnej, sieci teletechnicznej, cieplnej i gazowej, a także nowe nasadzenia, wycinki i adaptację istniejącej zieleni. Dochodzą do tego prace rozbiórkowe i elementy małej architektury. Galeria zdjęć Pobierz galerię Wizualizacja skrzyżowania przy Witawie na Witominiem fot. mat. inwestora Pobierz zdjęcie Wizualizacja skrzyżowania ulicy Chwarznieńskiej z Sosnową i Promienną, fot. mat. inwestora Pobierz zdjęcie Wizualizacja skrzyżowania ulicy Chwarznieńskiej z Sosnową i Promienną, fot. mat. inwestora Pobierz zdjęcie Wizualizacja skrzyżowania ulicy Chwarznieńskiej z ulicą Hodowlaną, fot. mat. inwestora Pobierz zdjęcie Wizualizacja skrzyżowania ulicy Chwarznieńskiej z ulicą Hodowlaną, fot. mat. inwestora Pobierz zdjęcie Warunki pobierania Wszelkie prawa do zdjęć lub grafik prezentowanych w ramach portalu, należą do Prowadzącego portal lub do podmiotów z nim współpracujących i podlegają ochronie prawnej. Prowadzący portal zezwala na kopiowanie i przedstawianie utworów jedynie w celach niekomercyjnych oraz pod warunkiem zachowania go w oryginalnej postaci i zachowaniem kontekstu tematu, do którego zostało wykorzystaneprzez redakcję gdynia.pl. Opublikowane materiały powinny zawsze zawierać źródło, czyli adres strony www.gdynia.pl. Na publikowanie utworów w innych celach wymagana jest zgoda właściciela strony czyli Prowadzącego portal. Do pobrania Informacja z otwarcia ofert w dniu 22.11.2018 roku pdf599kb Opublikowano: 22.11.2018 13:50 Autor: Grażyna Pilarczyk (g.pilarczyk@gdynia.pl) Zmodyfikowano: 22.11.2018 14:27 Zmodyfikował: Grażyna Pilarczyk