Co nowego

Tajemnice branży kreatywnej

Eksperci z branży kreatywnej podpowiadali uczestnikom, jak kreować swój biznes // fot. Gdynia Kreatywna

Eksperci z branży kreatywnej podpowiadali uczestnikom, jak kreować swój biznes // fot. Gdynia Kreatywna

To była kopalnia wiedzy i inspiracji dla tych, którzy chcą zacząć swoją przygodę lub już działają w branżach kreatywnych. Jak współpracować z innymi firmami, jakie są aktualne trendy czy jak budować markę poprzez social media? Między innymi tego mogli się dowiedzieć uczestnicy czwartej edycji Gdyni Kreatywnej. Konferencja odbyła się 24 listopada w Muzeum Miasta Gdyni.
 
Tegoroczna edycja była poświęcona kreowaniu własnego biznesu i funkcjonowaniu w branży kreatywnej. Uczestnicy mieli możliwość wysłuchania eksperckich prelekcji, ale również porozmawiania z wieloma specjalistami od brandingu, marketingu czy reklamy i zadać im nurtujące ich pytania.
 
Podczas konferencji poruszono aktualne tematy, zaprezentowano bieżące trendy i zapotrzebowanie rynku. Wskazywano też w jakich nowych obszarach mogą poruszać się przedsiębiorcy w branży kreatywnej. Nie zabrakło również tematu social mediów jako istotnego narzędzia promocji firm. Ponadto rozmawiano o tym, jak pracując z jednego miejsca współpracować z firmami na całym świecie, zgodnie z ideą „myśl globalnie, działaj lokalnie” oraz o przewadze konkurencyjnej działalności opartej na pasji i „design thinking”.
 
Prelekcje odbywały się równolegle w dwóch salach. Cykl wykładów w sali „na piętrze” rozpoczął Patryk Hardziej, który opowiedział o znaczeniu brandingu dla małej firmy. Potem Gloria Ziencina-Kawula mówiła o tym „Jak stworzyć silną markę na Instagramie i budować wokół niej zaangażowaną społeczność”. Była także Patrycja Szklarczyk, która poruszyła temat sukcesu marki. Wygłosiła ona prelekcję na temat: „Jak wejść na światowy rynek mody tworząc w Polsce - historia marki MISBHV”. Swoje wystąpienie miała również Karolina Gadzimska. Opowiedziała, co dzisiaj oznacza luksus i zwróciła uwagę na to, że kreatywność to istotny element rynku dóbr luksusowych.

fot. materiały prasowe
 
W sali audytoryjnej zaprezentował się natomiast Łukasz Chołyst. Tematem jego wystąpienia było „Pozycjonowanie i reklama w Google dla małej firmy kreatywnej - wybór, czy obowiązek?”. W tej samej sali można było też wysłuchać Justyny Komorek, której prelekcja „Rzecznik, czy ambasador marki - jak social media zmieniły branżę PR”, była lekcją na temat marketingu i public relations w dzisiejszym, cyfrowym świecie. Potem Justyna Skorupska opowiedziała: „Jak oni kupują - o tym jak pokolenie Millenialsów wpływa na komunikację marek?”. Podkreślono w nim, że młode pokolenie zaczyna być poważnym konsumentem i dla każda firma powinna wiedzieć, w jaki sposób młodzi ludzie podejmują swoje decyzje zakupowe.

Ważnym elementem konferencji było także wspólne wystąpienie Ewy Kowalewskiej-Kondrat z harelblog.pl oraz Michała Zaczyńskiego pt. „Czy potrzeba nam jeszcze więcej marek? Polska moda wczoraj i dziś”. Zainteresowało ono przede wszystkim miłośników rynku modowego w Polsce.

Konferencję zakończył panel dyskusyjny pod hasłem „Jak tworzyć markę, aby wyróżnić się na rynku?”. Wzięły w nim udział: Patrycja Szklarczyk, Anna Wasko oraz Justyna Komorek, a poprowadziła go Dorota Cząstka
 
W ramach projektu Gdynia Kreatywna 4 odbyły się również konsultacje biznesowe z prelegentami. Była to jedyna okazja, żeby skonsultować z nimi swoje pomysły na biznes oraz pokazać portfolio. Konsultacji udzielali: Karolina Gadzimska, Gloria Ziencina-Kawula, Justyna Komorek oraz Joanna Skorupska.

Galeria zdjęć

ikona Pobierz galerię
  • ikonaOpublikowano: 27.11.2018 12:03
  • ikona

    Autor: Magdalena Czernek (m.czernek@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 27.11.2018 15:28
  • ikonaZmodyfikował: Magdalena Czernek
ikona

Najnowsze