Eurovia Polska S.A. i MTM S.A. chcą przebudować skrzyżowanie ulic Morska-Warszawska. Gdynia zarezerwowała na realizację tej inwestycji kwotę 1 899 129,26 złotych, a dodatkowe pół miliona złotych to dofinansowanie pozyskane z Funduszu Dróg Samorządowych. Dzięki przebudowie to newralgiczne przejście zyska nowe funkcjonalności dla pieszych i rowerzystów.- Ponad 2-milionowe finansowanie pozwoli nam na kompleksową przebudowę skrzyżowania ulic Morska-Warszawska. Jest ona mocno oczekiwana przez gdyńskich rowerzystów, którzy zyskają płynne połączenie z centrum. Ale beneficjentami tej inwestycji będą też piesi, a w szczególności osoby z niepełnosprawnościami, dla których pobliski tunel łączący ul. Warszawską z ul. Morską jest sporą przeszkodą komunikacyjną. Dzięki naziemnemu przejściu będą mogli bezpiecznie i bezkolizyjnie przedostać się do ścisłego Śródmieścia. Krótko mówiąc inwestycja połączy oczekiwania gdyńskich pieszych oraz rowerzystów - podkreśla Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.Przypomnijmy, że w sierpniu br. gdyński Zarząd Dróg i Zieleni ogłosił postępowanie przetargowe na przebudowę skrzyżowania ul. Warszawskiej i Morskiej w zakresie chodników z wyznaczeniem pasów ruchu dla rowerów i przejazdów dla rowerzystów przez ulicę Morską- Etap 1. Wpłynęła tylko jedna oferta, która niemalże dwukrotnie przewyższała założony budżet. Dlatego też zdecydowano się na powtórzenie postępowania przetargowego mając już do dyspozycji większe środki finansowe.W dzisiejszym otwarciu ofert uczestniczyły dwie znane i sprawdzone firmy, które z powodzeniem zrealizowały już wiele gdyńskich inwestycji.MTM S.A. przedstawiła ofertę na kwotę 2 338 374,71 złotych. Eurovia Polska S.A. ten sam zakres prac chce wykonać za 2 629 559,88 złotych. Obie firmy deklarują, że do 30.06 br. wykonają zamienną dokumentację projektową, a wszystkie prace drogowe zakończą do 30.09 br. Obie firmy udzieliły identycznych terminów gwarancji i rękojmi. Decydującym elementem będzie zatem zaproponowana wycena.Poniżej zakres prac jaki ma zostać wykonany w ramach tej inwestycji: ok. 120 metrów nowej nawierzchni chodników zostanie wyposażonych w system płyt fakturowanych ułatwiających poruszanie się osobom niewidomym i niedowidzącym, na 1550 m2 zostanie wykonana nakładka bitumiczna jezdni w obszarze skrzyżowania, która obejmie wlot ulicy Warszawskiej i południową jezdnię ulicy Morskiej, na długości 140 metrów chodnik ulicy Morskiej zostanie poszerzony, aby zabezpieczyć wspólny ruch pieszy i rowerowy. - Realizacja tej inwestycji pozwoli nam fizycznie połączyć rowerowo kilka dzielnic z centrum. Dodatkowo wykorzystamy bardzo dużą szerokość jezdni ul. Warszawskiej na odcinku do ul. Wolności. Wyznaczymy tam pasy ruchu dla rowerów o długości 170 metrów. Pozwolą one cyklistom czuć się bezpieczniej, szczególnie w trakcie jazdy pod górę w kierunku Wzgórza Św. Maksymiliana i Działek Leśnych - wyjaśnia Rafał Studziński z Samodzielnego Zespołu ds. Komunikacji Rowerowej w gdyńskim ZDiZ.Teraz gdyński Zarząd Dróg i Zieleni przeanalizuje wszystkie złożone oferty pod kątem wymagań formalno-prawnych. Opublikowano: 23.01.2020 14:44 Autor: Hanna Wyszyńska (h.wyszynska@zdiz.gdynia.pl) Zmodyfikowano: 23.01.2020 15:06 Zmodyfikował: Małgorzata Omachel - Kwidzińska