Co nowego

Motocyklem po buspasie

ulica E.Kwiatkowskiego //fot. P.Lewandowski TOSEM.pl//MarineMedia.eu

ulica E.Kwiatkowskiego //fot. P.Lewandowski TOSEM.pl//MarineMedia.eu

Ta wiadomość ucieszy niejednego miłośnika motocykli! Już niebawem będą mogli poruszać się po gdyńskich buspasach. Zmiany organizacji ruchu zostały już zatwierdzone na czterech odcinkach: ulicy Kieleckiej, Rolniczej, Małokackiej i Kwiatkowskiego, a nowe oznakowanie pojawi się wkrótce na drogach.

Przypomnijmy, iż do tej pory po buspasach w Gdyni poruszać się mogły pojazdy komunikacji miejskiej, gdyński transport osób z niepełnosprawnością, służby ratunkowe, autokary, nadzór ruchu ZKM i pojazdy zeroemisyjne czyli samochody elektryczne i wodorowe. Teraz do tej listy dołączą także motocykliści.
- Odpowiadamy na wnioski złożone przez organizacje zrzeszające motocyklistów, którzy przygotowali materiał oparty na doświadczenia policji i zarządców dróg innych miast – mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju – Sami również przyjrzeliśmy się temu rozwiązaniu w innych miastach m.in. w Warszawie, Wrocławiu, Szczecinie, Krakowie i Łodzi, gdzie doskonale się sprawdza i wpływa na płynność komunikacji w mieście - podkreśla wiceprezydent.
Dopuszczenie jednośladów do korzystania z gdyńskich buspasów jest zwieńczeniem inicjatywy, którą Trójmiejskie Stowarzyszenie Motocyklowe rozpoczęło kilka lat temu.

- Niezmiernie nas cieszy, że władze Gdyni pochyliły się nad tematem i dostrzegły korzyści płynące z takiego rozwiązania. Z naszego punktu widzenia, jest ono nie tylko kolejnym impulsem w kierunku popularyzacji jednośladów w ruchu miejskim, a tym samym wykorzystania potencjału tego typu pojazdów w walce z tłokiem na ulicach, jest ono przede wszystkim ważnym punktem w kwestii poprawy bezpieczeństwo na drogach – mówi Piotr Lewandowski z Trójmiejskiego Stowarzyszenia Motocyklowego.
Wśród elementów wskazywanych przez motocyklistów znalazły się m. in. wpływ na zmniejszenie tzw. flitrowania - czyli omijania korków poprzez jazdę między samochodami, eliminujące nieprzewidziane sytuacje. Rozwiązanie to sprawdza się od lat w największych miastach Polski, co potwierdzają statystyki zarówno zarządców dróg jak i policji.
- Mamy nadzieję że rozwiązanie nie tylko przyjmie się na gdyńskich drogach, ułatwiając życie wszystkim użytkownikom dróg, ale przyczyni się też do podjęcia decyzji o przesiadce “samotnych” kierowców samochodów na motocykle lub skutery, zwłaszcza tych którzy z różnych względów nie mają możliwości porzucenia czterech kółek na rzecz rowerów lub komunikacji zbiorowej – dodaje Piotr Lewandowski.

- Jako aktywny motocyklista jestem zadowolony z tego rozwiązania. Na przestrzeni lat można zauważyć coraz większą popularność jednośladów, a wskazanie czterech znaczących odcinków pozwoli wykorzystać ich potencjał w szerszym zakresie – podkreśla Adam Skurat, radny miasta Gdyni, zapalony motocyklista.
ulica Kielecka // fot.P.Lewandowski /TOSEMGdynia konsekwentnie rozwija infrastrukturę związaną z transportem publicznym. Już teraz możemy poruszać się buspasami m.in. na ulicach Wielkopolskiej, Rolniczej, Kieleckiej, Małolackiej, Estakadzie i ulica Kwiatkowskiego, Morskiej czy kontrapasem autobusowym na ul. Chwarznieńskiej. Obecnie trwa realizacja kolejnych odcinków w prowadzonej inwestycji Węzła Karwiny, a niebawem można się spodziewać ogłoszenia prac w ciągu ul. Nowowiczlińskiej i Unruga, a także budowie pasa o zmiennym kierunku w ciągu ul. Janka Wiśniewskiego.

  • ikonaOpublikowano: 01.07.2022 13:00
  • ikona

    Autor: Dorota Matejczyk-Waletko (d.matejczyk-waletko@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 01.07.2022 13:35
  • ikonaZmodyfikował: Agnieszka Janowicz
ikona

Najnowsze