Co nowego

Nowoczesna elektromobilność #wGdyni

Branżowych dziennikarzy z całej Europy powitał w Gdyni wiceprezydent Michał Guć, fot. Kamil Złoch

Branżowych dziennikarzy z całej Europy powitał w Gdyni wiceprezydent Michał Guć, fot. Kamil Złoch

Najnowsze modele hybrydowego i elektrycznego autobusu, dyskusja o rozwiązaniach technologicznych, a nawet wycieczki po Trójmieście w trolejbusie – do Gdyni zawitali na trzy dni branżowi dziennikarze z całej Europy. Do piątku trwa konferencja „Electromobility”, którą miasto współorganizuje z firmą Solaris.

Przez trzy dni dziennikarze z branżowych magazynów poświęconych komunikacji publicznej zwiedzają Gdynię i okolice, poznając m.in. historię gdyńskich trolejbusów. Kilkudziesięciu dziennikarzy z całej Europy, a także przedstawiciele firmy Solaris – jednego z czołowych producentów autobusów i trolejbusów biorą udział w konferencji „Electromobility”.

Uczestników drugiego dnia powitał wiceprezydent Gdyni ds. innowacji, Michał Guć, który podkreślił pozytywne skutki przyjętej wizji dalszego rozwoju komunikacji trolejbusowej w mieście. O dzisiejszym kształcie i stanie gdyńskich trolejbusów przesądziły decyzje, które zapadały blisko 20 lat temu.

- Transport trolejbusowy był wówczas tak naprawdę na etapie stagnacji, jeżeli nie redukcji. Pamiętam nasze dyskusje czy komunikację trolejbusową, która była droższa niż autobusy, należy utrzymywać i rozwijać czy zlikwidować sieć. Mieszkańcy podnosili kwestię, że trolejbusy często się zatrzymują, pantografy spadają z sieci, komfort jazdy był niezbyt wysoki. Bardzo się cieszę, że wtedy podjęliśmy decyzję, która poszła pod prąd względem tych głosów - mówił podczas otwarcia konferencji Michał Guć, wiceprezydent Gdyni ds. innowacji. - Zdecydowaliśmy się postawić w Gdyni na komunikację trolejbusową jako wręcz pewien wyróżnik. Ta decyzja pociągała za sobą dużo pracy i wysiłku. Dziś trudno sobie wyobrazić komukolwiek Gdynię bez trolejbusów, które stały się wizytówką naszego miasta – podkreślił wiceprezydent.

Konferencja "Electromobility" w Gdyni, fot. Kamil Złoch

Popularne „trajtki” całkiem niedawno przeszły spore odmłodzenie taboru. Przypomnijmy, że od kilku miesięcy po Gdyni kursują m.in. nowe, przegubowe Solaris Trollino 18. Zorganizowanie przez dużego producenta konferencji poświęconej w głównej mierze nowym rozwiązaniom w Gdyni to także docenienie wkładu samorządu w rozwój komunikacji trolejbusowej. Mówił o tym kolejny z prelegentów, dr Marcin Wołek – wiceprzewodniczący gdyńskiej Rady Miasta, a ponadto adiunkt w Katedrze Rynku Transportowego na Uniwersytecie Gdańskim.

- Pierwszy trolejbus wyprodukowany przez firmę Solaris nadal jeździ w naszym mieście. W tym roku mija 18 lat. Spodziewamy się, że będzie wykorzystywany z powodzeniem jeszcze przez kolejne 5-7 lat. W Polsce przetrwały tylko trzy systemy komunikacji trolejbusowej, w Lublinie, Tychach i oczywiście w Gdyni oraz Sopocie. Nasz system w 2017 roku pokrył 45% ruchu trolejbusowego w Polsce – mówił dr Marcin Wołek.

O gdyńskiej strategii mówił dr Marcin Wołek, fot. Kamil Złoch

Dziennikarze uczestniczący w konferencji podczas trzech dni spędzonych w Gdyni mają też, oprócz rzeczowych dyskusji, okazję na zwiedzenie Muzeum Emigracji, zajezdni PKT Gdynia wraz z prezentacją pojazdów oraz zobaczenie najciekawszych miejsc Trójmiasta. Miasto Gdynia jest partnerem wydarzenia.

Galeria zdjęć

ikona Pobierz galerię
  • ikonaOpublikowano: 27.06.2019 14:40
  • ikona

    Autor: Kamil Złoch (k.zloch@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 27.06.2019 14:41
  • ikonaZmodyfikował: Agnieszka Janowicz
ikona

Najnowsze