Co nowego

Projektowanie dla biznesu na Gdynia Design Days

Projektowanie dla biznesu na Gdynia Design Days, fot.Jan Ziarnicki

Projektowanie dla biznesu na Gdynia Design Days, fot.Jan Ziarnicki

Według Dietera Ramsy, jednego z najbardziej wpływowych projektantów ubiegłego wieku, dobry design jest innowacyjny, ponadczasowy i estetyczny. Dzięki tym zasadom dobrze zaprojektowane przedmioty czynią świat uporządkowanym i harmonijnym. Dotyczy to również sfery biznesowej. „Jak wybrać, to co da największą wartość dla naszej firmy i nas samych? Jak tworzyć to, co czego współczesny człowiek potrzebuje najbardziej? - pytają organizatorzy Gdynia Design Days.

Szybkość zmian jakim ulega współczesny świat, stawia designerów przed nowymi wyzwaniami. Odbywający się w ramach Gdynia Design Days cykl spotkań i warsztatów „Design językiem Biznesu" stanowił pole do wymiany doświadczeń i dobrych praktyk dla firm projektowych i designerów pracujących w różnego rodzaju przedsiębiorstwach.

O designie i technologiach w niszowej branży, szukaniu najbardziej ergonomicznych rozwiązań i projektowaniu przedmiotów, które w ekstremalnych warunkach mogą zadecydować o życiu i zdrowiu ich użytkowników, opowiadał Wojciech Kłapcia podczas prelekcji „Najtrudniej wymyślić młotek! W poszukiwaniu najprostszych rozwiązań złożonych problemów".



- Design jest wszechobecny, wszyscy na co dzień w nim żyjemy. To, czy nam się wsiada wychodnie do samochodu, czy jesteśmy z niego zadowoleni z tego auta, czy plastiki są miękkie bądź twarde, świadczą o tym, czy marka będzie postrzegana jako marka premium czy jako marka z niższej półki. To samo dotyczy projektowania usług. Jeżeli gubimy się na lotnisku, to prawdopodobnie, błąd leży w oznakowaniu tego lotniska. Dobrze zaprojektowanie oznakowanie naprawdę ułatwia życie – mówił Wojciech Kłapcia, designer, ekspert w branży outdoor.

Projektowanie dla biznesu na Gdynia Design Days, fot.Jan Ziarnicki

- Cykl „Design językiem Biznesu” to dwa intensywne dni, podczas których przedstawiliśmy najciekawsze case studies z zakresu zarządzania poprzez design. Praktycy z całego świata podzielili się swoim doświadczeniem. Zgodnie z festiwalowym hasłem – Error — nie zabrakło także prezentacji i omówienia błędów, które przyczyniły się do sukcesów — mówią organizatorzy. - Kiedy opracowywaliśmy program tegorocznej edycji Design językiem Biznesu, zależało nam na stworzeniu kompendium wiedzy dla profesjonalistów pełniących zróżnicowane funkcje w przedsiębiorstwach i firmach projektowych. Naszym celem było poszerzenie świadomości na temat sposobów, poprzez które design może stać się źródłem przewagi konkurencyjnej — dodają.

„Design językiem Biznesu" odbyły się w ramach Gdynia Design Days. Na festiwal składają się też wystawy, warsztaty, prelekcje oraz dyskusje poruszające najnowsze tendencje i dobre praktyki z zakresu projektowania. Hasłem tegorocznego GDD jest Error.

Festiwal Gdynia Design Days potrwa do niedzieli.

Galeria zdjęć

ikona Pobierz galerię
ikona

Najnowsze