Co nowego

Studencki biznesplan stawia na usługi

Przed studentami drugi etap „Gdyńskiego Biznesplanu”  // fot. facebook.com/gdynskibiznesplan/

Przed studentami drugi etap „Gdyńskiego Biznesplanu” // fot. facebook.com/gdynskibiznesplan/

Do 16. edycji konkursu zgłosiło się 234 przedsiębiorczych studentów z pomysłami na biznes. Do drugiego etapu zakwalifikowali sie wszyscy! Teraz czekają ich szkolenia i spotkania z ekspertami. Kto okaże się zwycięzcą? Dowiemy się podczas wielkiego finału w czerwcu.

Do konkursu wpłynęły 234 zgłoszenia. Dotyczyły one: gastronomii – 28, turystyki, rekreacji, sportu i rozrywki – 27, ICT – 24, designu, projektowania i sztuki – 23, reklamy, promocji, mediów – 20, edukacji, szkoleń, oświaty – 20, opieki medycznej – 20, inżynierii, automatyki i robotyki – 12, ochrony środowiska –11, motoryzacji i transportu – 10, multimediów – 8, pośrednictwa, doradztwa finansowego i ubezpieczeń – 7, biotechnologii – 6 i innych – 18. Podsumowując 174 z nich dotyczyły sektora usług, 24 branży handlowej i 36 produkcyjnej.

Wszyscy zakwalifikowali się do drugiego etapu konkursu „Gdyński Biznesplan”. Teraz, mają oni możliwość wzięcia udziału w bezpłatnych szkoleniach oraz konsultacjach z ekspertami. Wszystko po to, aby swój pomysł mogli odpowiednio ubrać w słowa oraz liczby.

Szkolenia odbywać się będą od 19 do 28 lutego. Ich harmonogram dostępny jest na stronie gdyniaprzedsiebiorcza.pl. Zapisy odbywają się wyłącznie przez portal evenea.pl i kończą się na dwa dni przed planowanym terminem szkolenia. Ilość miejsc jest ograniczona.
 
Gotowy biznesplan trzeba będzie złożyć do 30 marca, a po zakwalifikowaniu się do finału, zaprezentować go na spotkaniu z jury konkursu. Ogłoszenie listy uczestników konkursu zakwalifikowanych do 3. etapu nastąpi do 11 kwietnia. Natomiast zwycięski projekt ogłoszony zostanie ogłoszony 4 czerwca podczas oficjalnej gali finałowej. Na laureata czekać będzie 30 tysięcy złotych i inne cenne nagrody.
 
Konkurs ma charakter ogólnopolski i organizowany jest nieprzerwanie od 2003 roku. Skierowany jest do przedsiębiorców - przyszłych lub już funkcjonujących. Jego główny cel to pomoc tym, którzy odkryli w sobie ducha przedsiębiorczości, ale nie podjęli jeszcze ostatecznej decyzji, mają pewne braki w przygotowaniu do własnego biznesu, nie posiadają własnego kapitału lub myślą o rozwoju prowadzonej firmy. Co roku w konkursowe szranki staje kilkaset osób. Łącznie w dotychczasowych edycjach wzięło udział 5760 osób, które zgłosiły w sumie 5493 projekty.
 
Głównym zadaniem nowej formuły konkursu jest kształtowanie i wspieranie postaw aktywnych i przedsiębiorczych wśród studentów, których projekty biznesowe rokują powodzenie rynkowe.

Konkurs nie ma ograniczeń terytorialnych – zgłaszać mogą się osoby z całego kraju i z zagranicy. Trzeba jednak pamiętać, że laureaci muszą założyć lub przenieść swoją działalność do Gdyni.

Głównymi partnerami konkursu są bank PKO BP, Thompson Reuters oraz RADMOR.

Konkurs można śledzić na Facebooku.

  • ikonaOpublikowano: 07.02.2018 14:20
  • ikona

    Autor: Marta Jaszczerska-Zawadzka (m.jaszczerska@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 15.03.2018 09:07
  • ikonaZmodyfikował: Marta Jaszczerska
ikona

Najnowsze