Co nowego

Studenci szlifują swoje biznesplany

Kolejny etap Gdyńskiego Biznesplanu za nami, fot. Sławomir Okoń

Kolejny etap Gdyńskiego Biznesplanu za nami, fot. Sławomir Okoń

8 dni, 10 prelegentów i 53 godziny warsztatów, tak w liczbach przedstawia się zakończony dzisiaj II etap konkursu Gdyński Biznesplan. Teraz przed uczestnikami najtrudniejsze zadanie – wykorzystać zdobytą wiedzę do stworzenia własnego biznesplanu, który będzie przepustką do finału. Na to uczestnicy mają czas do 30 marca. Listę finalistów konkursu poznamy do 15 kwietnia.

W trakcie spotkań dopracowywali swoje biznesplany m.in. poprzez poznawanie zasad dobrego zarządzania przedsiębiorstwem. Podczas warsztatów dowiadywali się jak zorganizować i prowadzić własną firmę. Poznali funkcjonowanie social mediów i reguły efektywnej sprzedaży w sklepach internetowych. W ramach zajęć uczyli się również planowania skutecznej kampanii reklamowej. Wszystko to odbywało się pod okiem ekspertów m.in. z Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości, Wyższej Szkoły Bankowej, Fundacji Gospodarczej, Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menadżerów i Kancelarii Wałdowska.

Szkolili praktycy

Warsztaty z młodzieżą prowadzili specjaliści. O dobrej komunikacji interpersonalnej jako podstawowym narzędziu prezentacji biznesplanu przy pomocy m.in. znajomości zasad działania ludzkiego mózgu mówił Piotr Bucki – coach biznesowy, twórca programów szkoleniowych dotyczących wystąpień publicznych, komunikacji i motywacji. Jedną z prelegentek była również Grażyna Zalewska-Pawlisz z Fundacji Gospodarczej.

- Uczestnikom warsztatów proponuję 6 prostych kroków do zbudowania spójnej strategii marketingowej. Począwszy od dookreślenia wizji firmy, przez badanie rynku, analizę sytuacji, określenie celu, dobór właściwych zasad postępowania, dobranie grup klientów, po reguły jak utrzymać firmę na rynku i zastosowanie odpowiednich narzędzi marketingowych. Kroki są proste, najważniejsze w strategii jest to, żeby uświadomić osobom, które będą ją budowały, że niezbędna jest spójność i konsekwencja w ich wykonywaniu - mówi Grażyna Zalewska-Pawlisz.

Współczesna gospodarka daje przedsiębiorcom wiele nowych, nieznanych jeszcze dwie dekady temu, dróg promocji i sprzedaży produktów. To właśnie marketing internetowy był tematem wykładów Katarzyny Łukaszuk z Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości, która przedstawiła studentom zasady sprzedaży w sklepie internetowym oraz Patryka Siedlińskiego, social media menagera.

To jest trochę jak dżungla, pełna bogactwa, ale bez przewodnika, narzędzi i szczegółowej wiedzy jak to wygląda, trudno nowym osobom jest się odnaleźć - mówi Katarzyna Łukaszuk. - Moją rolą jest objaśnić zasady i reguły, ale też powiedzieć o zagrożeniach i ryzyku – dodaje.

- Media społecznościowe to podstawa. Wszyscy mamy konta na Facebooku czy Instagramie. Skoro tam są ludzie, to też tam powinny być nasze biznesy. Chciałem moją prezentacją przekonać uczestników, że myśląc o swoim biznesie, warto pamiętać o mediach społecznościowych, które są najprostszym kanałem sprzedażowym i wizerunkowym – mówi Patryk Siedliński.


Cel: własny biznes

Przez blisko dwa tygodnie uczestnicy warsztów dopracowywali swoje projekty pod okiem ekspertów.

- To jest dobre doświadczenie, bo jeszcze zanim zacząłem pisać biznesplan, już poszczególne rzeczy zaczęły się klarować w głowie. Pouczające były zajęcia z pisania biznesplanu. Wtedy zacząłem widzieć, czego jeszcze potrzebuję i czego jeszcze nie wiem. Pojawiły się pierwsze oceny mocnych i słabych stron - mówi Mariusz Jakubowski, uczestnik.

- Wydaje nam się często, że nasz pomysł jest genialny i najlepszy. Kiedy jednak zaczynamy pisać biznesplan, to okazuje się, że musimy jeszcze wiele rzeczy dopracować. Albo nie skupiać się na rzeczach, które do tej pory traktowaliśmy jako atuty, tylko znaleźć inne – mówi Monika Laskowska, uczestniczka.

Część warsztatowa konkursu została dzisiaj zakończona. Teraz uczestnicy muszą złożyć swoje doszlifowane biznesplany. Mają na to czas do 30 marca. Autorzy najlepszych projektów zostaną zaproszeni do finału, w którym zaprezentują swoje pomysły przed jury. Uczestników zakwalifikowanych do finałowego etapu poznamy 11 kwietnia.

Główną nagrodą w konkursie jest 30 tysięcy zł na rozwój własnej firmy, a także m.in. udział w podyplomowych studiach menedżerskich „Europejski Model Zarządzania”, coaching „Angielski w biznesie” z indywidualnym trenerem, biuro w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym czy promocja nagrodzonych przedsięwzięć biznesowych w mediach.

Gdyński Biznesplan jest organizowany nieprzerwanie od 2003 r. W tym roku po raz pierwszy jest skierowany wyłącznie do studentów. Jego głównym celem jest pomoc tym, którzy odkryli w sobie ducha przedsiębiorczości, ale nie podjęli jeszcze ostatecznej decyzji, mają pewne braki w przygotowaniu własnego biznesu, nie posiadają własnego kapitału lub myślą o rozwoju prowadzonej firmy. Co roku w konkursowe szranki staje kilkaset osób. Łącznie w dotychczasowych edycjach wzięło udział 5760 osób, które zgłosiły w sumie 5493 projekty.

Warsztaty odbywały się w Pomorskim Parku Naukowo Technologicznym i Urzędzie Miasta Gdyni.

Więcej informacji o konkursie znajduje się na stronie Gdyni Przedsiębiorczej:
http://www.gdyniaprzedsiebiorcza.pl/gdynia-przedsiebiorcza/gdynski-biznesplan/gdynski-biznesplan-2018/

  • ikonaOpublikowano: 28.02.2018 14:50
  • ikona

    Autor: Arleta _Bolda-Górna (a.bolda-gorna@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 28.02.2018 14:57
  • ikonaZmodyfikował: Agnieszka Janowicz
ikona

Najnowsze