Komunikaty dla mediów

Jeszcze więcej informacji na stronie gdyniawspiera.pl

Na stronie gdyniawspiera.pl i pod specjalnym numerem telefonu można szukać ważnych informacji na czas pandemii

Na stronie gdyniawspiera.pl i pod specjalnym numerem telefonu można szukać ważnych informacji na czas pandemii

Specjalna sekcja poświęcona wsparciu w czasie pandemii koronowirusa na stronie gdyniawspiera.pl oraz specjalny numer telefonu 58 743 21 64 w Zespole Placówek Specjalistycznych to działania podjęte na trudny czas, gdy praca z gdyńskimi rodzinami nie może się obywać się ani podczas indywidualnych spotkań, ani w trakcie zajęć grupowych.

Strona gdyniawspiera.pl to jedyna w swoim rodzaju baza instytucji i organizacji pomocowych, w której wsparcia szuka się  zaczynając od określenia problemu a nie adresu placówki, które mogłaby go udzielić. Jej stałe sekcje uzupełniła nowa – z wszystkimi aktualnymi i ważnymi informacjami dla tych, którzy potrzebują np. pomocy w dowozie leków czy wsparcia w adaptacji do nowej sytuacji związanej z nauką zdalną.

- Bardzo nam zależy, by miejsc, w których mieszkańcy Gdyni mogą znaleźć odpowiedź na pytania nurtujące ich w czasie pandemii, było jak najwięcej, dlatego korzystamy z potencjału pracowników Zespołu Placówek Specjalistycznych – mówi Michał Guć, wiceprezydent Gdyni ds. innowacji. – Mają ogromne doświadczenie w pracy z rodzinami, na co dzień dają wsparcie odpowiadające na konkretne potrzeby, a dziś właśnie tego trzeba: informacji szybkiej i rzetelnej. Stąd rozbudowa dobrze sprawdzającej się strony gdyniawspiera.pl oraz dyżury specjalistów pod specjalnie uruchomionym numerem telefonu.

I tak, na stronie gdyniawspiera.pl pojawiła się nowa sekcja „koronawirus”, a w niej podsekcje z informacjami dla rodziców, dla seniorów oraz dla osób przebywających w kwarantannie.
Są też informacje o dwóch numerach telefonów.

Pierwszy z nich – 58 743 21 64 – to działający od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 – 20.00 Gdyński Telefon Informacyjny.

Dyżurują pod nim pracownicy Zespołu Placówek Specjalistycznych oraz pedagodzy czy psycholodzy na co dzień pracujący w SPOT-ach – placówkach wsparcia dziennego pomagających rodzinom w odbudowie więzi czy reintegracji w sytuacji kryzysu – informuje Przemysław Lebiedziński, dyrektor Zespołu Placówek Specjalistycznych w Gdyni. – Odpowiadają na pytania związane wyłącznie z pandemią koronawirusa.

Dzwoniąc na Gdyński Telefon Informacyjny, można uzyskać odpowiedzi na pytania dotyczące:
- profilaktyki zakażeń i postępowania w przypadku podejrzenia zakażenia
- opieki nad dziećmi i młodzieżą oraz zasiłków opiekuńczych
- postępowania dla seniorów
- instytucji i organizacji pomocowych, do których należy się zgłosić w kryzysowej sytuacji życiowej, gdy nie można liczyć na pomoc rodziny i sąsiadów.

Z kolei numer 58 622 22 22 to telefon do Ośrodka Interwencji Kryzysowej. Przez całą dobę osobom dorosłym, dzieciom i młodzieży znajdującym się w kryzysie psychicznym wsparcia udzielają tu specjaliści z OIK.

  • ikonaOpublikowano: 30.03.2020 14:57
  • ikona

    Autor: Aleksandra Dylejko (a.dylejko@lis.gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 30.03.2020 15:30
  • ikonaZmodyfikował: Agnieszka Janowicz
ikona