Komunikaty dla mediów

Przedsiębiorcy z bezpośrednim wsparciem

Od 1 czerwca można skorzystać z bezpośredniej pomocy w Gdyńskim Centrum Wspierania Przedsiębiorczości przy ul. 10 Lutego, fot. Karol Stańczak

Od 1 czerwca można skorzystać z bezpośredniej pomocy w Gdyńskim Centrum Wspierania Przedsiębiorczości przy ul. 10 Lutego, fot. Karol Stańczak

Lokalni przedsiębiorcy znów mogą osobiście skorzystać z pomocy ekspertów Gdyńskiego Centrum Wspierania Przedsiębiorczości. Podobnie jak w przypadku Urzędu Miasta Gdyni, również w GCWP działa możliwość rezerwacji spotkania z pracownikiem w konkretnej sprawie.

Wraca obsługa na miejscu


Zgodnie z najnowszymi rządowymi wytycznymi, od 1 czerwca zmienia się sposób obsługi mieszkańców w Urzędzie Miasta Gdyni (bezpośrednia obsługa w umówionym terminie), a zmiany obejmują też Gdyńskie Centrum Wspierania Przedsiębiorczości.

Przedsiębiorcy z Gdyni, którym zależy na merytorycznym wsparciu nie będą musieli już bazować wyłącznie na rozmowie telefonicznej czy kontakcie mailowym. Pojawiła się możliwość bezpośredniego spotkania z pracownikami, będzie można umówić się telefonicznie na spotkanie np. w sprawach dotyczących ewidencji działalności, osób z niepełnosprawnościami czy potwierdzania profilu zaufanego. W GCWP wznowiło też działanie stanowisko Urzędu Skarbowego i punkt poświęcony projektowi aktywizacyjnemu „30+ na start”.

Zasady są proste i przejrzyste – przedsiębiorcy mogą załatwić swoje sprawy na miejscu po zarezerwowaniu terminu pod numerem telefonu 58 668-20-10 lub 58 668-20-11. Tylko w ten sposób dostaną się do budynku przy ul. 10 Lutego, gdzie – zgodnie z przepisami – na sali ogólnej można obsługiwać jednocześnie dwie osoby.

- Gospodarka przeżywa trudne chwile, dlatego podejmujemy wszelkie możliwe działania i szukamy sposobów na to, aby zminimalizować skutki kryzysu w naszej lokalnej skali. Po wybuchu pandemii szybko zaoferowaliśmy przedsiębiorcom konkretne rozwiązania, teraz mogą też liczyć na merytoryczną, bezpośrednią pomoc w najważniejszych kwestiach, gdzie często kontakt z drugim człowiekiem pozwala na szybkie załatwienie danej sprawy. Wiemy, jak istotne dla funkcjonowania całego miasta w najbliższych miesiącach jest silne wsparcie dla firm w kryzysie – mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.

Ciągle wspieramy w kryzysie


Warto przypomnieć też o innych formach wsparcia, z których chętnie korzystają w czasie pandemii lokalne firmy. To przede wszystkim jeden z elementów gdyńskiego „Falochronu dla biznesu”, czyli doradztwo. Przedsiębiorcy mogą dzięki temu liczyć na bezpłatne vouchery do wykorzystania w sześciu różnych zakresach: pomoc prawna, finansowa i podatkowa, ale też wsparcie marketingowe, strategiczne oraz biznesowe. Na każdą firmę maksymalnie przypada od 3 do 6 godzin bezpłatnych porad.

Po usługi doradcze zgłosiło się do tej pory 59 przedsiębiorców z Gdyni, którzy wykorzystali 110 godzinnych voucherów. To dowód na to, że taka forma pomocy trafiła w oczekiwania firm próbujących poradzić sobie ze skutkami pandemii.

Niezbędnej pomocy można też szukać w Powiatowym Urzędzie Pracy w Gdyni, który ciągle działa na zwiększonych obrotach – tam również od 1 czerwca będzie można zasięgnąć rady osobiście, po wcześniejszym umówieniu. Więcej szczegółów na stronie PUP Gdynia.

Pracownicy PUP obsługują przede wszystkim wnioski dotyczące Tarczy Antykryzysowej. Jak wskazuje licznik na stronie gdyńskiej jednostki, do tej pory obsłużono już ponad 17,5 tysiąca wniosków w sprawie pożyczek dla mikroprzedsiębiorców i wypłacono z tego tytułu ponad 40 milionów złotych! Obsłużono też blisko tysiąc wniosków o dofinansowania do wynagrodzeń i składek na ubezpieczenie społeczne pracowników oraz ponad tysiąc wniosków na dofinansowania do kosztów prowadzenia działalności gospodarczej.

  • ikonaOpublikowano: 01.06.2020 14:37
  • ikona

    Autor: Kamil Złoch (k.zloch@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 02.06.2020 09:34
  • ikonaZmodyfikował: Agnieszka Janowicz
ikona

Zobacz także