Gdynia Buduje

Nowy odcinek buspasa w Gdyni – szukamy projektantów!

Nowy odcinek buspasa w Gdyni – szukamy projektantów!, mat. #dzielnicewGdyni

Nowy odcinek buspasa w Gdyni – szukamy projektantów!, mat. #dzielnicewGdyni

Wydział Inwestycji ogłosił postępowanie na opracowanie dokumentacji projektowej, mającej na celu rozbudowę ul. Chwarznieńskiej w Gdyni, poprzez budowę buspasa na odcinku od przystanku autobusowego – Gierdziejewskiego do włączenia z trasą S6 na Chwarznie–Wiczlinie.

 
Potencjalny wykonawca będzie miał za zadanie opracowanie wariantowego projektu koncepcyjnego układu drogowego, kompletnej wielobranżowej dokumentacji projektowo – kosztorysowej wraz z uzyskaniem kompletu uzgodnień i opinii. Ponadto wykona prace geodezyjne, jednorazową aktualizację kosztów oraz będzie sprawował nadzór autorski nad realizacją robót budowlanych. Fragment buspasa będzie miał około 1,8 km długości i prowadził będzie wzdłuż ulic Chwarznieńskiej od przystanku Gierdziejewskiego do włączenia z trasą S6 na wysokości Obwodnicy Trójmiasta.
 
- W ramach prac zespołu, którego zadaniem jest opracowanie strategii dla buspasów szukamy rozwiązań zarówno przebudowujących istniejącą infrastrukturę, gdzie świetnym przykładem są trwające prace przy ul. Małokackiej, ale także wskazujemy lokalizacje związane z rozbudową istniejącego układu drogowego. To m.in. ul. Kwiatkowskiego, gdzie czekamy na wybór wykonawcy po otrzymaniu ofert, podobna sytuacja jest przy Węźle Karwiny. Prace w największej gdyńskiej dzielnicy jaką jest Chwarzno-Wiczlino - będą możliwe m.in. dzięki zakończeniu uzgodnień w związku z rozbudową sieci grzewczej, której część przebiegała będzie równolegle do jezdni buspasa – mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.  

Projekt koncepcyjny w zakresie układu drogowego opracowany ma zostać w wariantach:

  • jednowariantowy dla odcinka od przystanku autobusowego – Gierdziejewskiego do przystanku autobusowego – Tezeusza;
  • dwuwariantowy  dla odcinka od przystanku autobusowego – Tezeusza do włączenia z S6, z przebiegiem buspasa prowadzonym w istniejącej ulicy Chwarznieńskiej obok jezdni ruchu samochodowego oraz z przebiegiem buspasa prowadzonym w istniejącej ulicy Chwarznieńskiej i poprowadzeniem ruchu samochodowego nową oddzielną jezdnią zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego.
 
- Odcinek Gierdziejewskiego - Węzeł Chwarzno to kluczowy fragment dla komunikacji miejskiej do stworzenia korytarza Gdynia Zachód - Śródmieście Gdyni. Ma w swoim zakresie zarówno odcinki będące łatwymi do poprowadzenia przez dobudowę infrastruktury, jak również miejsca, gdzie projektanci muszą wskazać rozwiązania uwzględniając istniejący układ zabudowy. Po wybudowaniu i oddaniu tej nowej inwestycji, wraz z kontrapasem mieszkańcy tej części miasta zyskają bardzo dużą korzyść czasową w codziennych podróżach – mówi prof. Marcin Wołek, wiceprzewodniczący Rady Miasta Gdyni.
 
Natomiast wielobranżowy projekt budowlany ma zawierać projekt zagospodarowania terenu, w tym dostosowanie układu komunikacyjnego i zieleni do istniejącej i projektowanej zabudowy obszarów sąsiednich, projekt architektoniczno-budowlany obejmujący m.in. układ przestrzenny oraz formę architektoniczną istniejących i projektowanych obiektów budowlanych, rozwiązania materiałowe i techniczne mające wpływ na otoczenie, w tym środowisko, charakterystykę ekologiczną oraz opis dostępności dla osób z niepełnosprawnościami, a także projekt techniczny obejmujący m.in. rozwiązania konstrukcyjne.
 
- Wyzwania komunikacyjne będą jednymi z największych, aby utrzymać dynamikę rozwoju tej dzielnicy. Dzisiaj zaczynamy pracę nad kierunkiem związanym ze Śródmieściem, gdzie równolegle prowadzone są prace projektowe nad Obwodnicą Witomina i przebudową ul. Chwarznieńskiej. Jednak biorąc pod uwagę poranne natężenie ruchu, to odcinek od Gierdziejewskiego generował największą stratę czasu dla podróżnych, co również było wskazane przez mieszkańców w ramach badania Smacker. To pierwsze z kluczowych zadań dla usprawnienia komunikacji i przygotowania korytarzy transportowych dla komunikacji miejskiej łączących wszystkie rejony Gdyni – mówi Jakub Ubych, radny miasta.
 
Po podpisaniu umowy z wybranym wykonawcą, projekt koncepcyjny w zakresie układu drogowego poznamy w 10 tygodni, a wielobranżową dokumentację projektową w terminie 72 tygodni.
 
Na potencjalnych wykonawców Wydział Inwestycji Urzędu Miasta czeka do dnia 20.01.2021 r., do godz. 11:00, szczegóły na platformie zakupowej.

ikona