Gdynia Buduje

Pięciu chętnych na budowę węzła Karwiny

Zdjęcie lotnicze fragmentu ul. Wielkopolskiej na Karwinach, widoczny charakterystyczny zakręt i czerwona elewacja zadaszenia stacji PKM

Węzeł Karwiny ułatwi podróżowanie m.in. pasażerom kolei PKM, fot. Michał Puszczewicz

Aż pięć ofert wpłynęło w ramach przetargu „zaprojektuj i wybuduj” na węzeł Karwiny. Wszystko wskazuje na to, że wykonawcę jednej z największych gdyńskich inwestycji ostatnich lat uda się wyłonić już w pierwszym postępowaniu.

Są chętni na budowę węzła


Dokładnie w piątek, 30 października odbyło się otwarcie ofert w przetargu na węzeł Karwiny. Swoje oferty na zaprojektowanie i wybudowanie nowoczesnego węzła przesiadkowego na południu Gdyni złożyło aż 5 wykonawców.

Komisja przetargowa w najbliższym czasie przeanalizuje wszystkie oferty i wybierze najkorzystniejszą z nich. Wszystko wskazuje na to, że przetarg uda się rozstrzygnąć już w pierwszym podejściu.

- Cieszy nas spore zainteresowanie tym postępowaniem. Kolejnym etapem jest ocena formalna ofert. Aż trzy z nich nie przekraczają zakładanego przez nas kosztorysu, co oznacza, że może uda nam się wyłonić wykonawcę za pierwszym podejściem. Dzięki temu prace związane z węzłem Karwiny będą mogły rozpocząć się zgodnie z przyjętym przez nas harmonogramem – mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.

Miasto na wykonanie zadania zabezpieczyło 122 mln 769 tys. zł brutto, a trzy z pięciu złożonych ofert mieszczą się w tej kwocie – to propozycje konsorcjum firm Kruszywo Sp. z o.o. i Bituminium Sp. z o.o. (91 066 707,24 zł brutto), Firmy Budowlano-Drogowej MTM SA (101 701 906,61 zł brutto) oraz STRABAG Sp. z o.o. (119 946 001,11 zł brutto). Do przetargu stanęło również konsorcjum firm Roverpol Sp. z o.o. i Rover Infraestructuras S.A., które zaoferowało realizację zadania za 145 693 500 zł brutto, oraz Budimex S.A. z ofertą opiewającą na kwotę 128 774 923,94 zł brutto. Wszyscy chętni oferują pięcioletni okres gwarancji oraz deklarują termin wykonania krótszy o 50 dni od daty 30 czerwca 2023 roku.

Nowa jakość podróżowania


Przypomnijmy, że firma, która wygra przetarg, będzie musiała zaprojektować, a następnie wybudować w ramach węzła Karwiny m.in. nowy układ drogowy dla fragmentów ulic Wielkopolskiej, Sopockiej i Strzelców, parking typu park&ride w sąsiedztwie stacji PKM Gdynia Karwiny, nową infrastrukturę dla autobusów i trolejbusów, buspasy, nowe chodniki oraz drogi rowerowe.

Węzeł Karwiny

- Węzeł Karwiny to inwestycja, która ułatwi przemieszczanie się mieszkańcom całej Gdyni, a w szczególności Małego Kacka, Karwin i Dąbrowy. Warto przypomnieć, że to jedna z największych inwestycji infrastrukturalnych w naszym mieście – mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.

- Celem budowy węzła jest ułatwienie poruszania się mieszkańcom południowych dzielnic Gdyni, w tym zmiana naszych przyzwyczajeń transportowych. Chcemy, by mieszkańcy w większym stopniu korzystali z publicznych środków transportu – autobusów, kolei, a rezygnowali z samochodów. Dzięki pozyskanemu przez Gdynię unijnemu dofinansowaniu wpłyniemy na sprawniejszy i bardziej ekologiczny transport w obrębie całej metropolii - zaznacza Michał Guć, wiceprezydent Gdyni ds. innowacji.

Węzeł Karwiny jest inwestycją realizowaną w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (ZIT) i współfinansowaną ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020.

  • ikonaOpublikowano: 02.11.2020 13:47
  • ikona

    Autor: Kamil Złoch (k.zloch@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 15.02.2021 17:15
  • ikonaZmodyfikował: Redakcja portalu Gdynia.pl
ikona

Zobacz także