Gdynia Innowacyjna

„:Dobry Znak” na medal

Akcja „:Dobry Znak” nagrodzona na prestiżowym festiwalu branży reklamowej Golden Drum, fot. facebook.com/GoldenDrumFestival

Akcja „:Dobry Znak” nagrodzona na prestiżowym festiwalu branży reklamowej Golden Drum, fot. facebook.com/GoldenDrumFestival

Poprzez design wspierają drobnych przedsiębiorców i poprawiają estetykę polskich ulic. Akcja „:Dobry Znak” nagrodzona na prestiżowym festiwalu branży reklamowej Golden Drum.

Szyld nad sklepem czy zakładem usługowym to wizytówka przedsiębiorcy. Dobrze zaprojektowany będzie ozdobą ulicy, przy której zawiśnie i zachętą, aby przekroczyć próg. Doskonale wiedzą o tym autorzy akcji „:Dobry Znak”, których inicjatywę nagrodzono na festiwalu branży reklamowej Golden Drum.

Celem programu „:Dobry Znak” jest wsparcie drobnej przedsiębiorczości przy wykorzystaniu do tego cyfrowej platformy dobryznak.org. Strona umożliwia przedsiębiorcom szukającym nowej identyfikacji wizualnej kontakt z projektantami, jak i dostęp do katalogu wskazówek i porad dotyczących dobrych praktyk szyldziarskich.



Elementem akcji jest także wykonanie przez gdyńskie stowarzyszenie Traffic Design 3 szyldów dla przedsiębiorców, którzy wzięli udział w konkursie.

- Nową zewnętrzną identyfikację wizualną otrzyma, zakład fotograficzny z Lubaczowa, sklep ze zdrową żywnością z Wrocławia i poznańska pierogarnia – mówi Monika Domańska ze Stowarzyszenia Traffic Design.

Korzyści, jakie uzyskają przedsiębiorcy to jednak nie wszystko. Dzięki nowym estetycznym szyldom i promocji zasad dobrego projektowania poprawie ulegnie wygląd ulic, na czym skorzystają mieszkańcy miast, w których projekt będzie realizowany.

Festiwal Golden Drum to jeden z ważniejszych festiwali branży reklamowej. W tym roku do konkursu zgłoszono 1200 prac z 28 krajów. Były one oceniane przez 22 najlepszych międzynarodowych ekspertów z branży kreatywnej. Wydarzenie odbyło się w słoweńskim mieście Portorož.

Organizatorami akcji są: Mastercard, agencja McCann, Stowarzyszenie Kulturotwórcze Miastowa i stowarzyszenie Traffic Design.

Stowarzyszenie Traffic Design na co dzień funkcjonuje w Gdyni i od kilku lat prowadzi działania na rzecz estetyki w przestrzeni publicznej. Pierwsze edycje re:designu szyldów realizowane były na ulicach Starowiejskiej i Abrahama. Ostatnio nowy szyld otrzymał kultowy bar mleczny „Słoneczny”. Obecnie Stowarzyszenie realizuje projekt na warszawskiej Pradze, by pod koniec roku wrócić do Gdyni i zaprezentować nową odsłonę kamienicy przy ul. Abrahama 37, która otrzyma szyld i elementy detalu miejskiego w ramach konkursu wdrażania dobrych praktyk projektowych organizowanego przez Centrum Designu Gdynia.

  • ikonaOpublikowano: 26.10.2018 14:54
  • ikona

    Autor: _Jan Ziarnicki (j.ziarnicki@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 26.10.2018 15:29
  • ikonaZmodyfikował: Jan Ziarnicki
ikona