Gdynia Innowacyjna

Gdynia na Expo Real w Monachium

Gdynia podczas Expo Real postawiła na dyskusję i promocję waterfrontu, fot. M. Sałatowski

Gdynia podczas Expo Real postawiła na dyskusję i promocję waterfrontu, fot. M. Sałatowski

Dobiegły końca jedne z największych targów nieruchomości i inwestycji w Europie. Gdynia na tegorocznym Expo Real w Monachium prezentowała swoje walory na wspólnym stoisku Invest in Pomerania. Udział w międzynarodowym wydarzeniu to m.in. okazja do rzeczowej dyskusji o inwestycjach w waterfronty czy przestrzeniach publicznych, ale także poszukiwanie potencjalnych inwestorów.

Łącznie przez trzy dni, od poniedziałku do środy, Gdynia wspólnie z lokalnymi samorządami pod marką Invest in Pomerania promowała na prestiżowych targach Expo Real inwestycyjne możliwości regionu. Wydarzenie w Monachium to największa platforma spotkań B2B w Europie. Targi gromadzą każdego roku około 45 tysięcy uczestników z blisko 70 krajów.

Oprócz przedstawicieli miast i gmin z całej Europy uczestnicy to także przedstawiciele funduszy inwestycyjnych, deweloperów i dużych firm, które – przykładowo - sondują możliwości zmiany lokalizacji dla swojej działalności.
Bezpośredni kontakt z potencjalnymi inwestorami i szansa na rzeczową dyskusję o wyzwaniach na rynku nieruchomości w eksperckim gronie to jedne z kluczowych elementów uczestnictwa w Expo Real.

Miasto na tegorocznej edycji reprezentowała Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki, która wzięła udział m.in. w panelu poświęconym idei SmartCity 4.0, prezentując gdyńskie dokonania w kwestii budowania wysokiej jakości życia i budowania kapitału ludzkiego. W dyskusji wzięli też udział reprezentanci miast takich jak Sztokholm czy Liverpool.

Panel poświęcony Smart City 4.0, przy mównicy wiceprezydent Gdyni, Katarzyna Gruszecka-Spychała, mat. prasowe


Gdynia w Monachium silnie włączała się w dyskusje poruszające temat waterfrontów, czyli miejskich przestrzeni w bezpośredniej bliskości morza. Głosem miast byli w tym przypadku przedstawiciele Hamburga, Rotterdamu czy Filadelfii, którzy jednogłośnie opowiedzieli się za wizją terenu o mieszanych funkcjach, z dużym udziałem przestrzeni publicznych i niegrodzonymi osiedlami. To nie wszystko – Gdynia to także jedno z miast uczestniczących w Waterfront Summit, gdzie obok czołowych europejskich miast portowych - Glasgow, Amsterdamu czy Malmo, dzielono się doświadczeniami i rozwiązaniami problemów wynikających ze zmian klimatycznych.

Wiceprezydent Katarzyna Gruszecka-Spychała podczas Expo Real w Monachium była także gościem terenowego studio Rzeczpospolita.tv, gdzie w rozmowie z redaktorem Marcinem Piaseckim przedstawiła najważniejsze z gdyńskich tez dotyczących tematyki targów. Poniżej pełen zapis rozmowy.




- Gdynia powstała z morza i zawsze będzie patrzeć w morze. To zarówno w sferze emocjonalnej, jak i czysto inwestycyjnej, policzalnej w pieniądzach, podstawa naszego istnienia. W dzisiejszych czasach tak piękne przestrzenie postindustrialne, jakie posiadamy przede wszystkim na molo dalmorowskim i w szerzej rozumianym Śródmieściu Morskim są warte każdych pieniędzy, ale nie wszystkie z nich chcemy spieniężyć – mówiła podczas rozmowy wiceprezydent Gdyni. - One mają pozostać publiczne, mają sprawić, że w Gdyni, tak jak do tej pory, jakość życia nadal będzie bardzo wysoka, mają też sprawić, że każda zainwestowana złotówka przyniesie kolejne. Jeśli inwestorom zaproponujemy wybudowanie tam biurowców bardzo wysokiej klasy, które przyciągną inwestorów, a ci zatrudnią pracowników i razem będziemy działać na rzecz dobrostanu gospodarczego naszego miasta, to opłaci się to wszystkim. Warunkiem, który stawiamy jest to, że przestrzeń musi pozostać otwarta, publiczna i dostępna dla wszystkich – dodała Katarzyna Gruszecka-Spychała.

  • ikonaOpublikowano: 10.10.2019 12:00
  • ikona

    Autor: Kamil Złoch (k.zloch@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 10.10.2019 12:10
  • ikonaZmodyfikował: Agnieszka Janowicz
ikona

Zobacz także