Gdynia Innowacyjna

Od know-how do gotowego biznesplanu

Uczestnicy 17. edycji „Gdyńskiego Biznesplanu” mają za sobą już pierwsze szkolenia, fot. Kamil Złoch

Uczestnicy 17. edycji „Gdyńskiego Biznesplanu” mają za sobą już pierwsze szkolenia, fot. Kamil Złoch

Marketing, sprzedaż online, formy spółek, czy reklama w mediach społecznościowych – to tylko część tematów, z których przeszkolą się w najbliższych dniach uczestnicy konkursu „Gdyński Biznesplan”. Rozpoczęła się seria szkoleń dla ponad 200 zakwalifikowanych uczestników.

To tutaj rodzą się biznesy, które mogą odmienić życie dzisiejszych studentów – rozpoczął się kolejny etap „Gdyńskiego Biznesplanu”. Uczestnicy po wstępnej kwalifikacji rozpoczęli od szkoleń, które dadzą im niezbędną, podstawową wiedzę na temat tego, z czym wiąże się prowadzenie własnej firmy.

- Jesteśmy na drugim etapie konkursu, czyli szkoleniach. Zaczęliśmy cały cykl, przed uczestnikami 12 tematów rozplanowanych na 8 dni szkoleniowych – wyjaśnia Magdalena Urban z Gdyńskiego Centrum Wspierania Przedsiębiorczości. - Szkolenia prowadzą eksperci w wielu dziedzinach, niektórzy co roku zasilają szeregi naszych prowadzących, mamy też nowe osoby. Największą popularnością cieszą się te dotyczące marketingu w firmie, biznesplanu, czy zupełne podstawy, tzw. ABC przedsiębiorczości – dodaje.



Na początek o marketingu


Przed studentami pracowite kilka dni. Na początek uczestnicy poznali podstawy marketingu w firmie oraz nauczyli się jednego z kluczowych elementów konkursu – pisania skutecznego i poprawnego biznesplanu.

- Zaczynamy od tego, co ma podstawowe znaczenie dla stworzenia firmy, czyli od strategii marketingowej, ułożenia pewnej koncepcji tego, jak wprowadzić firmę na rynek, stworzyć spójną identyfikację, jak zdefiniować segment klientów – wymienia Grażyna Zalewska-Pawlisz, trener biznesowy i mentor z Zink Studio, jedna z prelegentek. - Moje doświadczenie jest takie, że bycie świadomym przedsiębiorcą ma znaczenie dla sukcesu firmy. Nie jest powiedziane, że nie da się tego zrobić bez wiedzy, pozostaje jednak pytanie, na ile dana osoba chce to zrobić dobrze, na ile zyskać na tym, że np. dobrze wyda pieniądze z dotacji, trafi do klientów, zbada rynek – uzasadnia trenerka.

Grażyna Zalewska-Pawlisz poprowadziła pierwsze szkolenia dla tegorocznych uczestników konkursu, fot. Kamil Złoch

Po podstawach - biznesplan


To dopiero początek – przed studentami jeszcze cały szereg tematów, które dadzą im rozeznanie w kluczowych sprawach. Będzie okazja porozmawiać m.in. o plusach startupów, budowaniu relacji z mediami, formach prawnych spółek, ekspozycji i reklamy marki w social media czy storytellingu i content marketingu. Wszystko po to, żeby umożliwić im sprawne wejście na współczesny rynek ze swoimi pomysłami i konkretną koncepcją. Na razie wybrano 216 uczestników, ochotnicy zapisali się na szkolenia. To przeważnie studenci ostatnich lat studiów, którzy poszukują szansy na założenie własnej działalności.

- Po etapie szkoleniowym, który zakończy się w przyszłym tygodniu mamy czas na napisanie gotowego biznesplanu. Do 10 kwietnia uczestnicy przedkładają go organizatorowi, czyli Gdyńskiemu Centrum Wspierania Przedsiębiorczości, później biznesplany są poddawane ocenie jurorów. Jeżeli przejdą dalej, ich autorzy są zapraszani na indywidualne prezentacje swoich pomysłów, a cały konkurs kończymy galą finałową, na której wyłonimy zwycięzców – mówi Magdalena Urban z GCWP.

30 tysięcy dla najlepszego pomysłu


Przypomnijmy, że w tym roku odbywa się już 17. edycja „Gdyńskiego Biznesplanu”. Przez kilkanaście lat, począwszy od 2003 roku, konkurs dał impuls do działania i silne wsparcie wielu kreatywnym pomysłom, wymieniając chociażby Łukasza Osowskiego – twórcę syntezatora mowy IVONA czy Kamila Hajduka – założyciela Bahati Rail. W poprzedniej edycji zwyciężył natomiast Igor Kaczmarczyk, który pod szyldem Sukcynolab zamierza produkować antybakteryjne ekstrakty z bursztynu.

Tegoroczny zwycięzca otrzyma 30 000 złotych, czekają też inne nagrody. Przebieg konkursu można też śledzić na facebooku „Gdyńskiego Biznesplanu” i na stronie Gdyńskiego Centrum Wspierania Przedsiębiorczości.

Galeria zdjęć

ikona Pobierz galerię
  • ikonaOpublikowano: 25.02.2019 14:04
  • ikona

    Autor: Kamil Złoch (k.zloch@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 27.02.2019 13:24
  • ikonaZmodyfikował: Kamil Złoch
ikona

Zobacz także