Gdynia Innowacyjna

Oni powalczą o biznes życia!

Poznaliśmy listę uczestników, których biznesplany powalczą o ścisły finał tegorocznej edycji konkursu

Poznaliśmy listę uczestników, których biznesplany powalczą o ścisły finał tegorocznej edycji konkursu

76 pomysłów na własny biznes, nad którymi pracowało 89 osób – każdy z nich ma szansę na mocny start i spełnienie marzeń. Poznaliśmy już listę zakwalifikowanych do trzeciego etapu konkursu „Gdyński Biznesplan”. Teraz gotowe biznesplany oceni jury, a 10 najlepszych propozycji powalczy w finale nawet o 30 tysięcy złotych na rozkręcenie interesu!

Gotowe pomysły na biznes


To dokładnie 89 osób, młodszych i starszych, studentów i nie-studentów, a łączy ich jedno - chcą zmienić swoje życie dzięki założeniu własnego biznesu. Ten z pomysłów, który okaże się najbardziej innowacyjny i perspektywiczny dostanie na start silne wsparcie: 30 tysięcy złotych, dodatkowe kształcenie, doradztwo i miejsce na swoje pierwsze biuro. Podobny pakiet czeka też na zdobywców drugiego i trzeciego miejsca.

To tylko część korzyści związanych z uczestnictwem w „Gdyńskim Biznesplanie”. Gdyński konkurs, który wspiera początkujących przedsiębiorców właśnie wszedł w decydującą fazę. Po cyklu przygotowań i cennych szkoleń, uczestnicy dopracowali swoje pomysły na biznes i złożyli gotowe biznesplany. Przypomnijmy, że ze względu na sytuację epidemiczną składali je aż do 30 czerwca. Ostatecznie pod ocenę jury trafiło 76 biznesplanów. Ich listę można znaleźć na stronie Gdyńskiego Centrum Wspierania Przedsiębiorczości.

- Za nami okres próby. Znaleźliśmy się niespodziewanie w niezwykle trudnym momencie na prowadzenie własnego biznesu, ale uczestnicy są na tyle ambitni i pewni siebie, że nie powstrzymało to ich przed stworzeniem własnych biznesplanów. Będzie z czego wybierać, bo 76 różnorodnych pomysłów na firmy to naprawdę dobry wynik, zresztą w tej edycji do konkursu zgłosiło się dwukrotnie więcej chętnych niż przed rokiem. Jestem przekonana, że są wśród nich perełki, które wpłyną na nasze codzienne życie i mocno namieszają na rynku. Wybranie zaledwie 10 z nich, które dotrą do finału będzie trudnym zadaniem – mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.

Zgodnie ze zaktualizowanym po pandemii harmonogramem konkursu, wąskie grono finalistów poznamy nie później niż 30 września. Do tego czasu jury dokładnie przyjrzy się biznesplanom i przedyskutuje wszystkie aspekty przyszłych biznesów, zwracając szczególną uwagę np. na operacyjność, efektywność ekonomiczną, rozeznanie rynku czy potencjał całego pomysłu.

Od turystyki po design i transport


Nie będzie łatwo wyłonić najlepsze z nich, bo tegoroczne biznesplany to różne sektory i branże, chociaż dominują szeroko pojęte usługi. Spośród 76 zgłoszonych prac podział wygląda następująco:

  • produkcja: 11 biznesplanów
  • usługi: 59 biznesplanów
  • handel: 8 biznesplanów

Najwięcej biznesplanów, bo aż 17 dotyczy branży określonej jako turystyka/rekreacja/sport/rozrywka. Dokładnie 9 autorów stawia na działalność w obszarze opieki medycznej, zdrowia i pomocy, tyle samo także w edukacji/szkoleniach/oświacie, ICT oraz designie/projektowaniu/sztuce. To oczywiście nie wszystko, bo przyszli przedsiębiorcy chcieliby ulokować swoje biznesy także w takich dziedzinach jak gastronomia, inżynieria i robotyka, ochrona środowiska, multimedia, biotechnologia czy motoryzacja i transport.

Po wybraniu 10 finałowych biznesplanów, ich autorzy powalczą o uznanie jury podczas osobistych spotkań połączonych z prezentacją swoich pomysłów. Maksymalnie do końca listopada zostanie zorganizowana gala finałowa, podczas której poznamy trzech tegorocznych laureatów.

Zwycięzca otrzyma 30 tysięcy złotych, które pomogą mu w rozwoju swojej działalności. Na zdobywców drugiego i trzeciego miejsca czeka nagroda w wysokości odpowiednio 20 i 10 tys. złotych. W puli jest też wiele atrakcyjnych nagród rzeczowych oraz świadczeń, które wspierają założenie i rozwój działalności gospodarczej.

O „Gdyńskim Biznesplanie”


Konkurs „Gdyński Biznesplan” jest organizowany przez Gdynię nieprzerwanie od 2003 roku. Jego celem jest promocja przedsiębiorczości oraz wsparcie osób, które swoją przyszłość wiążą z własną działalnością gospodarczą, ale nie posiadają jeszcze odpowiedniego zaplecza (środków, lokalu, know-how). Co roku w konkursowe szranki staje kilkaset osób.

Za organizację konkursu odpowiedzialne jest Gdyńskie Centrum Wspierania Przedsiębiorczości. Głównymi partnerami konkursu są PKO Bank Polski, Refinitiv i Radmor.



Regulamin, harmonogram i więcej informacji można znaleźć na stronie www.gdyniaprzedsiebiorcza.pl. Aktualności związane z „Gdyńskim Biznesplanem” można też śledzić na Facebooku.

ikona

Zobacz także