Był wspólny przejazd gdyńskimi drogami rowerowymi, dzielenie się pomysłami, uwagami i wskazówkami dotyczącymi usprawnień. 23 października mieszkańcy wraz z urzędnikami i ekspertami ds. polityki rowerowej z pozycji siodełka wzięli udział w audycie rowerowym.We wspólnym przejeździe, który w październikowe popołudnie ruszył spod Urzędu Miasta Gdyni udział wzięło prawie 20 osób. Obejmował on istotne z punktu widzenia polityki rowerowej cele podróży, m.in. takie jak dworzec kolejowy jako węzeł przesiadkowy, urząd miasta, centrum handlowe, szkołę i osiedle mieszkaniowe. Uczestnicy odwiedzili kilka dzielnic: Śródmieście, Wzgórze Św. Maksymiliana, Działki Leśne, Redłowo i Orłowo.Podczas trzygodzinnego przejazdu omówione zostały zrealizowane oraz planowane inwestycje. Mieszkańcy dzielili się uwagami i sugestiami dotyczącymi oznakowania, wymaganych remontów, korekty sygnalizacji świetlnej czy mniejszych usprawnień. Zwrócona została uwaga na drobne udogodnienia jak i miejsca wymagające wielkich inwestycji. Na wniosek uczestników przejażdżki trasa została nieco wydłużona. Spotkanie zakończyło się już po zmroku.- Bardzo się cieszę z zaangażowania mieszkańców wyrażonego licznym uczestnictwem w przejeździe. Udało się zebrać cenne wskazówki odnośnie mniejszych i większych usprawnień. Wszystko po to, aby móc bezpieczniej i wygodniej poruszać się rowerem po naszym mieście – mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.- Wspólnie z uczestnikami przejazdu dyskutowaliśmy nad możliwymi rozwiązaniami organizacji ruchu. Omówiliśmy też zrealizowane oraz planowane inwestycje. Chcemy, aby każdy rowerzysta czuł się w naszym mieście komfortowo, dlatego doceniamy wszelkie sugestie – mówi Jakub Furkal, pełnomocnik prezydenta ds. komunikacji rowerowej.Przejazd miał na celu ocenę jakości i komfortu gdyńskiej infrastruktury rowerowej. Naoczne sprawdzenie warunków ruchu rowerowego umożliwi wypracowanie zestawu rekomendacji. Będą to działania potrzebne i możliwe do wdrożenia w ciągu najbliższych 2 lat.Objazd rowerowy jest częścią procesu realizacji audytu polityki rowerowej BYPAD czternastu gmin wchodzących w skład Obszaru Metropolitalnego Gdańsk–Gdynia–Sopot. Zgodnie z metodologią dzieli się on na kilka podstawowych etapów. Po realizacji części diagnostycznej i konsultacyjnej rozpoczyna się etap wizji lokalnej istniejącej infrastruktury rowerowej. Galeria zdjęć Pobierz galerię Gdyńska polityka rowerowa okiem rowerzystów // fot. materiały prasowe Polskiej Unii Mobilności Aktywnej Pobierz zdjęcie Gdyńska polityka rowerowa okiem rowerzystów // fot. materiały prasowe Polskiej Unii Mobilności Aktywnej Pobierz zdjęcie Gdyńska polityka rowerowa okiem rowerzystów // fot. materiały prasowe Polskiej Unii Mobilności Aktywnej Pobierz zdjęcie Warunki pobierania Wszelkie prawa do zdjęć lub grafik prezentowanych w ramach portalu, należą do Prowadzącego portal lub do podmiotów z nim współpracujących i podlegają ochronie prawnej. Prowadzący portal zezwala na kopiowanie i przedstawianie utworów jedynie w celach niekomercyjnych oraz pod warunkiem zachowania go w oryginalnej postaci i zachowaniem kontekstu tematu, do którego zostało wykorzystaneprzez redakcję gdynia.pl. Opublikowane materiały powinny zawsze zawierać źródło, czyli adres strony www.gdynia.pl. Na publikowanie utworów w innych celach wymagana jest zgoda właściciela strony czyli Prowadzącego portal. Opublikowano: 24.10.2019 15:10 Autor: Marta Jaszczerska-Zawadzka (m.jaszczerska@gdynia.pl)