Gdynia Mobilna

Szykują się zmiany na Węźle Ofiar Grudnia ‘70

Węzeł Ofiar Grudnia '70 doczeka się przebudowy ze względu na nowy terminal promowy i zwiększony ruch, fot. www.port.gdynia.pl

Węzeł Ofiar Grudnia '70 doczeka się przebudowy ze względu na nowy terminal promowy i zwiększony ruch, fot. www.port.gdynia.pl

W trzecim kwartale tego roku mają rozpocząć się prace przy przebudowie układu drogowego Węzła Ofiar Grudnia ‘70, co bezpośrednio wiąże się z powstającym przy Nabrzeżu Polskim nowym terminalem promowym. Port Gdynia ogłosił przetarg i szuka wykonawcy.

Rozpoczęła się procedura przetargowa, która ma wyłonić wykonawcę przebudowy układu komunikacyjnego w obrębie Węzła Ofiar Grudnia ‘70. Port Gdynia, kontynuując cykl inwestycji związanych z budową nowego publicznego terminalu promowego zamierza jeszcze w tym roku rozpocząć prace, które w przyszłości mają ułatwić dojazd do Nabrzeża Polskiego przy większym natężeniu ruchu w tej okolicy.

Zakres prac obejmuje przebudowę węzła, począwszy od wybudowania dodatkowego lewoskrętu i wydłużenia już istniejącego lewoskrętu z ulicy Janka Wiśniewskiego. Powstanie też dodatkowy pas ruchu w prawo z alei Solidarności. Zmiany pojawią się także od strony ulicy Polskiej, gdzie na wylocie mają zostać wydłużone pasy relacji na prawo.

Inwestycje Portu Gdynia w infrastrukturę drogową miasta były jednym z dodatkowych elementów projektu nowego terminalu. Dzięki zmianom uda się usprawnić ruch oraz wpłynąć na skrócenie czasu oczekiwania i przejazdu pojazdów w rejonie Węzła Ofiar Grudnia ’70. Wybudowanie dodatkowych pasów ruchu dla lewoskrętu i prawoskrętu wyeliminuje też problem blokowania pasów ruchu na wprost.

Mapa układu drogowego w pobliżu Węzła Ofiar Grudnia '70, fot. www.port.gdynia.pl

Dodatkowo zostanie wdrożony nowy system sygnalizacji świetlnej, który ma znacząco poprawić płynność ruchu. Zmiany opracowano w oparciu o specjalistyczne analizy przy zadanych potokach ruchu, dla których wydajność jest najkorzystniejsza.

Jest też dobra wiadomość dla miłośników rowerów – przetarg obejmuje też poprowadzenie trasy pieszo-rowerowej na odcinku od Węzła Ofiar Grudnia ’70 aż do ronda Karlskrona. Nowa trasa połączy się z już istniejącym fragmentem drogi rowerowej w pobliżu Muzeum Emigracji. Port Gdynia po wyłonieniu wykonawcy w drodze przetargu planuje rozpoczęcie prac budowlanych jeszcze w trzecim kwartale 2018 roku.

ikona

Zobacz także