Gdynia Mobilna

Trzy oferty na elektryczne autobusy

Ręce mężczyzny na kierownicy autobusu, widoczny fragment deski rozdzielczej

Do przetargu na dostawę elektrycznych autobusów dla Gdyni zgłosiły się trzy firmy, fot. Kamil Złoch / archiwalne

Propozycje trzech firm wpłynęły w przetargu na zakup łącznie aż 24 nowoczesnych elektrobusów dla Gdyni. O tym, jakiej marki będą nowe, zeroemisyjne pojazdy, zadecyduje nie tylko ich cena, ale też szereg innowacyjnych rozwiązań.


Za nami otwarcie ofert w przetargu, który wyłoni dostawcę (lub dostawców) elektrycznych autobusów dla gdyńskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji Autobusowej. To druga część dużego projektu z wysokim unijnym dofinansowaniem, dzięki któremu w Gdyni powstaje już sieć ładowarek oraz zostanie zakupiony nowy, zeroemisyjny tabor dla komunikacji miejskiej.

Przypomnijmy, że ogłoszony pod koniec października przetarg na zakup elektrobusów podzielono na dwie części: pierwsza obejmowała dostawę 16 nowych pojazdów elektrycznych o standardowej długości, druga - zakup 8 przegubowych „elektryków”. Wpłynęły trzy oferty dotyczące części pierwszej i dwie oferty dotyczące części drugiej. Dobra wiadomość to fakt, że wszystkie propozycje mieszczą się w budżecie projektu – ten został powiększony o oszczędności z przetargu na część infrastrukturalną (sieć ładowarek dla elektrobusów, które już powstają).

- Postępowanie było bardzo konkurencyjne, to wskazuje na duże zainteresowanie potencjalnych wykonawców, a my dzięki temu będziemy w stanie zapewnić gdynianom naprawdę najlepsze pojazdy: nowoczesne, bezpieczne, ekologiczne i przede wszystkim bardzo wygodne dla pasażera. Cena nie jest jedynym kryterium wyboru, punkty w ocenie ofert można otrzymać m.in. za długą gwarancję, którą rozpatrujemy osobno na autobus i jego baterie, za rozwiązania techniczne, które sprawiają, że pojazd jest mniej hałaśliwy, za całkowicie elektryczne ogrzewanie czy innowacyjny system klimatyzacji – zaznacza Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki.

Po przeanalizowaniu, sprawdzeniu i ocenie ofert dowiemy się, jakiej marki elektrobusy trafią do Gdyni. Wśród możliwości pojawiają się czeskie pojazdy SOR Libchavy, Solaris oraz EvoBus Polska – polski reprezentant marki autobusów Mercedes-Benz.

Oto szczegóły otrzymanych ofert:


  • SOR Libchavy spol. s.r.o. – oferta tylko w części 1, w kwocie 2 356 970,00 zł netto za jeden autobus, razem: 46 385 169,60 zł brutto;
  • Solaris Bus & Coach sp. z o.o. – w części 1 - oferta w kwocie 2 620 000,00 zł netto za jeden autobus, razem: 51 561 600,00 zł brutto oraz w części 2 - oferta w kwocie 3 175 000,00 zł za jeden autobus netto, razem: 31 242 000,00 zł brutto
  • EvoBus Polska Sp. z .o.o. - oferta w części 1 w kwocie 2 399 600,00 zł netto za jeden autobus, razem: 47 224 128,00 zł brutto oraz w części 2 - oferta w kwocie 3 317 000,00 zł za jeden autobus netto, czyli razem: 32 639 280,00 zł brutto

Cały projekt pod nazwą „Rozwój elektrycznego transportu publicznego w Gdyni poprzez zakup elektrycznego taboru wraz z rozbudową infrastruktury oraz budową punktów doładowań” jest finansowany aż w 85% z funduszy pochodzących z Centrum Unijnych Projektów Transportowych.

  • ikonaOpublikowano: 12.01.2021 15:46
  • ikona

    Autor: Kamil Złoch (k.zloch@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 12.01.2021 18:31
  • ikonaZmodyfikował: Redakcja portalu Gdynia.pl
ikona

Zobacz także