Gdynia mobilna

Wybierz i zagłosuj na logotyp MEVO

Wybierz i zagłosuj na logotyp MEVO // mat.prasowe
Ponad miesiąc po wyborze nazwy dla Systemu Roweru Metropolitalnego, czas na wybór logotypu. Do 18 czerwca mieszkańcy Obszaru Metropolitalnego mogą oddawać swoje głosy na jedną z czterech przygotowanych propozycji graficznej identyfikacji MEVO. Dla głosujących przewidziano nagrody!

Głosowanie potrwa od 8 czerwca od godz. 12.30 do 18 czerwca do godz. 13.00 na stronie www.rowermetropolitalny.pl. Każda osoba może oddać jeden głos na wybraną propozycję logotypu Mevo. Dodatkowo może uzasadnić krótko swój wybór. Komisja konkursowa wybierze najbardziej oryginalne odpowiedzi, które nagrodzi miesięcznymi karnetami na Mevo, podwójnymi wejściówkami do kina i gadżetami od partnerów.
 
– Zachęcamy do udziału w głosowaniu. Przy wyborze nazwy zobaczyliśmy jak mocno zaangażowali się w to mieszkańcy Obszaru Metropolitalnego. Tym razem nie może być inaczej – mówi Michał Glaser, dyrektor biura OMG-G-S.

4 propozycje logotypów, przygotowane przez Studio Świerszcze oraz ENGRAM – Agencja brandingowa, walczą o to, aby zostać znakiem identyfikującym markę MEVO. Jaki był zamysł autorów?

Bartek Kotowicz, ENGRAM - Agencja brandingowa:
„Nasza pierwsza propozycja odzwierciedla rower, ruch oraz pozytywne emocje. Litery e, v, o tworzą czytelny piktogram roweru. Charakterystyczne poziome szeryfy w M oraz w V budują natomiast graficznie wrażenie ruchu i prędkości. Wesoła forma logotypu ze zróżnicowaną wysokością liter odnosi się bezpośrednio do radości i swobody, której doświadczmy podczas jazdy na rowerze.
Jeśli chodzi o drugą propozycję, pierwszym, najbardziej widocznym skojarzeniem jest rower oraz rząd rowerów, które odzwierciedlają typ oferowanej usługi. Pochylony kształt w literze „o” dodaje prędkości w znaku. Bardziej schowane, ale wciąż widoczne znaczenie znaku to skrzydła – w końcu nazwa „mevo” nie jest przypadkowa. Odwrócone M to także nawiązanie do metropolitalnego charakteru roweru oraz mobilności”.

Marcin Fijołek, Studio Świerszcze :
„Forma znaku graficznego nr 1 jest połączeniem kilku obrazów. Pierwszy to spotykana na Pomorzu mewa (od słowa Mevo, mewa w języku esperanto). Drugi to obraz pędzących kolorowych kół rowerów, jadących w miejskim peletonie. Trzeci obraz to graficzna analogia do fal Zatoki Gdańskiej i Bałtyku. Znak jest przyjazny, nasycony kolorami, dynamiczny, kontrastowy i wyrazisty.
Forma znaku graficznego nr 2 w wyraźny sposób odnosi się do estetyki miejskiego vintage, jednocześnie zachowując konstrukcję charakterystyczną dla współczesnego obrazowania. Prostota połączona z nieprzemijającą elegancją. Oczywiste nawiązanie do frontalnego obrazu kierownicy roweru jednocześnie jest kształtem widzianej z przodu lecącej mewy. Całość w kolorystyce odnoszącej się do morskich skojarzeń z mocną dominantą złamanego różu.”
 
Projekt „Budowa Roweru Metropolitalnego OMG-G-S” współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2014-2020. Dofinansowanie ze środków unijnych wynosi 17 218 259 zł. 
  • 1. propozycja - ENGRAM - Agencja brandingowa
  • 2. propozycja - Studio Świerszcze
  • 3. propozycja - ENGRAM - Agencja brandingowa
  • 4. propozycja - Studio Świerszcze