1326 (1026) 2018-06-15 - 2018-06-21

Dwie firmy chcą dostarczyć nowe autobusy do Gdyni

Gdyńska komunikacja publiczna będzie jeszcze bardziej ekologiczna i oszczędna – do miasta trafi łącznie aż 55 nowych autobusów, które zajmą miejsce najstarszych pojazdów. Za nami otwarcie ofert w przetargu na zakup nowoczesnego taboru, pod uwagę będą brane oferty dwóch firm: Solaris i MAN, które zmieściły się w zakładanej kwocie. Koszty zakupu w 75 procentach pokryje unijne dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.
Dwie firmy biorą udział w przetargu na dostawę do Gdyni aż 55 nowoczesnych, ekologicznych autobusów – z czego 32 to pojazdy przegubowe. Autobusy mają docelowo zastąpić najbardziej wysłużoną część obecnego taboru.
Na zakup nowych autobusów miasto zabezpieczyło tym razem 71 706 500 zł netto (88 198 995 złotych brutto). Około 70 procent kosztów pokryje dofinansowanie unijne. Europejskie wsparcie pochodzi z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020, a całe zamówienie rozdzielono na dwie części: wspomniane 55 autobusów oraz już rozstrzygnięte 30 trolejbusów i 21 baterii litowo-jonowych, które za 77 297 700 zł netto dostarczy firma Solaris (przetarg rozstrzygnięto w styczniu tego roku).
Wpłynęły dwie oferty od firm Solaris i MAN, które złożyły oferty zarówno na autobusy przegubowe, jak i standardowe. Ceny zaproponowane przez potencjalnych dostawców mieszczą się w zakładanych możliwościach budżetowych: Solaris proponuje 51 640 320 i 27 121 623 zł brutto, MAN odpowiednio 49 672 320 oraz 26 337 990 zł brutto.
Obie firmy zaproponowały przy tym taki sam termin wykonania zamówienia (330 dni) oraz identyczne okresy gwarancyjne (36 miesięcy). O tym, która z nich dostarczy pojazdy do Gdyni, zdecydują więc przede wszystkim cena oraz parametry techniczne.
Wśród 55 autobusów, które mają trafić do Gdyni, znajdą się 32 niskopodłogowe pojazdy przegubowe oraz 23 standardowe niskopodłogowce, wszystkie z silnikami na olej napędowy. Od lat gdyńska komunikacja publiczna cieszy się opinią jednej z najbardziej ekologicznych w skali kraju, a tabor jest konsekwentnie unowocześniany i korzysta z najnowszych technologii ograniczających szkodliwą dla środowiska emisję.

  • ikonaOpublikowano: 14.06.2018 15:27
  • ikona

    Autor: Karolina Szypelt (k.szypelt@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 14.06.2018 15:30
  • ikonaZmodyfikował: Karolina Szypelt
ikona