1437 (1137) 2021-01-15 - 2021-01-21

Nowy rok, nowy Experyment

Po 13 latach nadszedł czas na zmiany. Centrum Nauki Experyment w Gdyni wkroczyło w nowy rok z nową identyfikacją wizualną. Z fasady budynku zniknęło już charakterystyczne, niebieskie logo. Nowy logotyp pojawi się tam wczesną wiosną. Za kompleksowy rebranding gdyńskiej placówki odpowiada TOFU Studio z Gdańska.


Kiedy w 2007 roku otwierano Experyment, towarzyszyły mu trzy hasła: nowość – pierwsze centrum na Pomorzu, interakcja i eksperymentowanie na wystawach oraz innowacyjna edukacja – pozaformalna i doświadczalna.
Centrum szybko zyskało zainteresowanie gdynian, a rodziny z dziećmi i uczniowie lokalnych szkół pokochali ideę nauki poprzez mądrą zabawę. Jednocześnie miejsce to stało się obowiązkowym punktem na mapie turystycznej Trójmiasta.
Przez lata Centrum Nauki Experyment zbudowało bogatą ofertę dla coraz szerszego grona odbiorców. Poszło o krok dalej w edukacji nieformalnej, proponując dziś ponad 20 zajęć edukacyjnych, budując programy edukacyjne dla starszej młodzieży i współpracując ze środowiskami akademickimi i naukowymi przy projektach skierowanych do młodych naukowców, studentów.
Rodziny mogą korzystać z licznych wydarzeń popularnonaukowych, wykładów, warsztatów i pokazów, również z udziałem wybitnych polskich naukowców i lubianych popularyzatorów nauki.
Mogą też do woli cieszyć się wspólnym poznawaniem, nauką przez zabawę na wystawach i zajęciami w bogato wyposażonych salach laboratoryjnych.
Experyment postanowił w większym stopniu zainteresować także dorosłych odbiorców, budując szeroki wachlarz zajęć i wydarzeń popularnonaukowych. Na poważnie zajął się też tematem komunikacji naukowej, który rozwija we współpracy z licznymi uczelniami wyższymi, instytutami badawczymi, organizacjami studenckimi oraz instytucjami kultury.
Jednak przede wszystkim Experyment to przestrzeń do twórczego eksperymentowania otwierająca się na potrzeby każdego. Centrum tworzy przyjazne środowisko do zdobywania wiedzy i rozwoju – bez względu na wiek, wykształcenie czy zainteresowania. Wszystko zgodnie z hasłem: „Lubimy wszystkie pytania. Lubimy naukę”.
Premiera nowego znaku odbyła się 31 grudnia – centrum weszło w kolejny rok z nowym przekazem, treścią i formą. Za kompleksowy rebranding gdyńskiej placówki odpowiadało TOFU Studio z Gdańska (odpowiedzialne m.in. za identyfikację wizualną Nagrody Literackiej Gdynia oraz towarzyszącego jej festiwalu Miasto Słowa).
Nowy logotyp pojawi się na fasadzie budynku wiosną. Teraz, w związku z przerwą w zajęciach, nowy znak graficzny wprowadzany jest w przestrzeni budynku i umieszczany na materiałach Experymentu.
Więcej na experyment.gdynia.pl i na stronie www.facebook.com/CentrumNaukiExperyment.

ikona