Społeczeństwo

Wsparcie bliżej gdynian

Granatowy, testowy widok strony Gdynia Wspiera // fot. materiały UM Gdyni

Granatowy, testowy widok strony Gdynia Wspiera // fot. materiały UM Gdyni

Serwis Gdynia Wspiera od kilku lat zapewnia łatwy dostęp do informacji o najróżniejszych formach pomocy oferowanych przez instytucje i placówki w Gdyni. Od dziś jego wyszukiwarka jest dostępna także w Koncie Mieszkańca.

Osoby zmagające się z rozmaitymi poważnymi problemami – od uzależnień do bycia ofiarami przemocy, czy doświadczające kryzysu psychicznego często nie wiedzą, gdzie mogą uzyskać pomoc. Dlatego właśnie Gdynia uruchomiła portal www.gdyniawspiera.pl, którego funkcjonalności są teraz dostępne w Koncie Mieszkańca.

Główne atuty serwisu to niespotykana wcześniej łatwość dostępu, trafność wyszukiwania i aktualność prezentowanej oferty. Strona łączy specjalistów z różnych dziedzin, a osoba korzystająca z serwisu sama decyduje, czy i z którym z nich się skontaktuje.

– Z myślą o mieszkańcach, którzy z powodu sytuacji rodzinnej, stanu zdrowia czy wieku potrzebują wsparcia przygotowaliśmy w Gdyni wiele form pomocy – czasami mocno zindywidualizowanych, by była ona odpowiednia do konkretnych potrzeb. Zadaniem serwisu Gdynia Wspiera jest ułatwienie gdyniankom i gdynianom poszukiwania miejsc, do których mogą się zgłosić ze swoim problemem, ułatwienie ich drogi do odpowiedniej placówki. Chcemy też skrócić dystans między mieszkańcami a konkretnymi specjalistami. Tak aby pomoc była skuteczna i na czas – mówi Michał Guć, wiceprezydent Gdyni ds. innowacji.

Na stronie Gdynia Wspiera – a od dziś także w Koncie Mieszkańca – znajduje się sześć głównych kategorii problemów takich jak m.in.: uzależnienie, przemoc, czy kryzysy psychiczne. Każda z nich zawiera od czterech do sześciu podkategorii, a następnie kolejne – aż do precyzyjnie określonej sytuacji kryzysowej. W ten sposób osoba korzystająca ze strony jest precyzyjnie kierowana w miejsce, gdzie odpowiedni specjaliści będą w stanie udzielić jej potrzebnej pomocy.

Baza ofert jest na bieżąco aktualizowana. Swoją ofertę do portalu gdyniawspiera.pl może dopisać każda organizacja udzielająca nieodpłatnego wsparcia gdynianom doświadczającym problemów w codziennym funkcjonowaniu – dziś swoją pomoc oferuje tu aż 116 placówek i organizacji.

Praktyczna pomoc dostępna dla każdego

Portal Gdynia Wspiera został przygotowany w Zespole Placówek Specjalistycznych działającym w Gdyni Chyloni przez jego dyrektora Przemysława Lebiedzińskiego. Z jego perspektywy najważniejsze było zapewnienie przede wszystkim praktycznej i działającej formy pomocy.

– „Gdynia Wspiera” to najkrótsza droga miedzy osobami potrzebującymi wsparcia a tym co miasto poprzez działające w nim instytucje i organizacje ma im do zaoferowania bezpłatnie. Dzięki połączeniu znanych z Internetu rozwiązań stanowi nowatorską bazę ofert wsparcia z intuicyjną wyszukiwarką, skrojoną na miarę tak innowacyjnego miasta jakim jest Gdynia. Cieszy nas fakt, że podobnymi rozwiązaniami zainteresowane są także organizacje z innych miast i prowadzimy już rozmowy dotyczące przekazania kodu źródłowego i know-how w ramach długofalowej współpracy – mówi Przemysław Lebiedziński.

Z serwisu mogą też korzystać wolontariusze poszukujący szans na pomaganie osobom potrzebującym. Z myślą o nich stworzony został panel „Chcę pomagać”.

Lokalne usługi cyfrowe na światowym poziomie

Gdynia Wspiera to kolejne narzędzie, którego – od dziś – gdynianie mogą korzystać w Koncie Mieszkańca. Wśród innych przydatnych funkcji użytkownicy znajdą Rezerwacje wizyt w Urzędzie Miasta, kompleksowe zarządzanie obecnością dziecka w przedszkolu, czy Asystenta, który pozwala zgłaszać usterki w najbliższej okolicy.

– Gdynia stara się być jak najbliżej swoich mieszkańców i dlatego od lat rozwijamy usługi cyfrowe. Stale poszerzający się katalog użytecznych narzędzi sprawia, że załatwianie codziennych spraw staje się szybsze i łatwiejsze. Coraz więcej gdynian i gdynianek korzysta też z oferowanych przez Konto Mieszkańca możliwości. Wysoką jakość działań Gdyni w tym obszarze potwierdzają liczne nagrody i wyróżnienia, takie jak, przyznane przed kilkoma dniami, Złote Godło Programu Najwyższa Jakość Quality International 2020 – mówi Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni ds. jakości życia.

Już niebawem korzystanie z Konta Mieszkańca będzie jeszcze łatwiejsze. Stanie się to dzięki nowej odsłonie Aplikacji Gdynia na urządzenia mobilne.

  • ikonaOpublikowano: 16.09.2020 13:40
  • ikona

    Autor: Redakcja portalu Gdynia.pl (wydz.komsp@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 16.09.2020 13:45
  • ikonaZmodyfikował: Małgorzata Omachel - Kwidzińska
ikona

Zobacz także