Zaledwie siedmiu minut będzie potrzebowała nowa jednostka, by całkowicie załadować zespół baterii. Hybrydowy prom typu „double-ended ferry” jest realizacją Crist S.A. dla fińskiego armatora – Finferries. Pływający pomiędzy Nauvo a Parainen statek pomieści 90 pojazdów i maksymalnie 372 osoby.Prom o rozmiarach 96 m długości i ponad 15 m szerokości będzie obsługiwany przez zaledwie trzyosobową załogę. Podczas trudnych warunków pogodowych jednostka może być opcjonalnie napędzana trzema wysokoprężnymi i ekologicznymi silnikami dieslowo-elektrycznymi.Statek zostanie wyposażony w zespół baterii o żywotności min. 10 lat. Ładowanie akumulatorów będzie odbywało się każdorazowo podczas załadunku i rozładunku, a czas do tego potrzebny wyniesie zaledwie 7 min.– Przed nami ostatnie dwa miesiące prac wykończeniowych na P310. Ich zwieńczeniem będzie uroczyste przekazanie jednostki fińskiemu armatorowi w kwietniu 2017 roku. Dzięki realizacji projektów tego typu stocznia Crist buduje swoją markę na wymagającym fińskim rynku – mówi Zdzisław Bahyrycz, Crist S.A.Dane techniczne double ended ferry:– Długość: 96,35 m– Szerokość: 15,2 m– Wysokość: 5 m– Zanurzenie: 3,5 m– Notacja klasy: DNV +1A1, R3, Car Ferry B, ICE 1B, PET, E0, Battery Power.Uroczyste przekazanie promu planowane jest na kwiecień 2017 r. Opublikowano: 23.02.2017 00:00 Autor: Karolina Szypelt (k.szypelt@gdynia.pl)