Ta strona używa plików cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Więcej informacji o plikach cookies znajduje się w polityce prywatności.
Uwaga !!! Stronę można również powiększać za pomocą klawisza CTRL + kółko myszki
wtorek, 24 maja 2016 Joanny, Zuzanny
pogoda Pogoda w Gdyni
język polski język angielski język niemiecki język szwedzki język duński język francuski język rosyjski język esperanto


poprzednia strona powrót

Pokonaj siebie! Startuje PKO Grand Prix Gdyni


2016-02-09

Pokonaj siebie - Bieg urodzinowy z PKO Bankiem Polskim 2016Ponad 5000 osób zapisało się do Biegu Urodzinowego z PKO Bankiem Polskim! Będzie to pierwsza z czterech tegorocznych edycji największego cyklu biegów ulicznych w Polsce. Na uczestników czeka wiele niespodzianek, m.in. wyjątkowe medale nawiązujące do historii miasta z morza i marzeń oraz nowoczesna Honda. Tegoroczne PKO Grand Prix Gdyni odbędzie się pod hasłem „Pokonaj siebie". Ideę zmierzenia się z własnymi słabościami promuje najnowszy spot przygotowany specjalnie z myślą o motywowaniu miłośników biegania. Bieg główny na dystansie 10 km wystartuje w sobotę 13 lutego 2016 roku o godzinie 15.00.

90. urodziny miasta Gdyni
Szczególne okazje wymagają wyjątkowych obchodów, dlatego Bieg Urodzinowy z PKO Bankiem Polskim uczci 90 urodziny miasta. Gdynianie co roku hucznie świętują powstanie miasta z morza i marzeń, dlatego sportowe zmagania 13 lutego będą miały niepowtarzalny charakter. Jesteśmy dumni, że wraz z tysiącami biegaczy będziemy mogli uczcić okrągłą rocznicę powstania miasta Gdyni  - mówi Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni. Mam nadzieję, że 13 lutego każdy spełni swoje sportowe marzenia i z uśmiechem na twarzy rozpocznie nowy sezon biegowy  - dodaje.

Prezentacja medalu PKO Grand Prix Gdyni 2016 na konferencji prasowej, fot. gdyniasport.pl

Dwa oblicza ulicy Świętojańskiej
Nawiązaniem do 90 urodzin miasta będzie unikatowa układanka, złożona z czterech medali. Całość będzie przedstawiała ulicę Świętojańską w dwóch różnych epokach: w dwudziestoleciu międzywojennym i XXI wieku. Do przygotowania medalu wykorzystano wyjątkową fotografie stworzoną tuż po powstaniu Gdyni. Widać na niej brukowaną ulicę Świętojańską, będącą bijącym sercem nowo powstałego miasta. Jak jedna z najsłynniejszych polskich dróg zmieniła się przez 90 lat? O tym najwytrwalsi biegacze przekonają się 11 listopada, gdy ukończą Bieg Niepodległości z PKO Bankiem Polskim i skompletują układankę. Od wielu lat nasze medale cieszą się wyjątkową opinią, dlatego mam nadzieję, że i tym razem staniemy na wysokości zadania. Medal PKO Grand Prix Gdyni 2016 będzie doskonałą pamiątką przypominającą każdy start i historię ulicy, po której biegamy w naszym cyklu - Wojciech Szczurek, prezydent Gdyni.

W 2015 roku uczestnicy 4 biegów złożyli biegowe podium, natomiast 2 lata temu był to unikatowy „Dar Pomorza", uznany przez portal maratonypolskie.pl za najładniejszy medal biegowy w Polsce.



Pokonaj siebie!
To hasło towarzyszące tegorocznemu cyklowi PKO Grand Prix Gdyni, nawołujące do przełamywania własnych barier. Dla jednych jest to wyjście na trening przy brzydkiej pogodzie, dla drugich pobicie rekordu życiowego - powody są różne, ale każdy z biegaczy, aby stać się silniejszym, musi pokonać swoje słabości. Gdyńskie zawody dają możliwość zmierzenia się z taką samą trasą cztery razy, co pozwala na sprawdzenie indywidualnych postępów. Kampanię „Pokonaj siebie" promuje etiuda stworzona przez Wytwórnię Filmów „Kalina". Prace na planie filmowym trwały 2 dni i odbywały się w kilku charakterystycznych miejscach Gdyni. Wybraliśmy surową kolorystykę, która ma podkreślać, że bieganie nie zawsze wydaje się proste i przyjemne, ale może robić to każdy. Wczesna pora, mrok i jesienno-zimowa aura nie zachęcają do wysiłku i właśnie z tym bohater musi się zmierzyć - mówi Tomasz Zasada, reżyser spotu. Chcieliśmy pokazać to co jest w głowie biegacza, jak z tym walczyć i jak stać się lepszym - dodaje. Akcja rozpoczyna się przed świtem na ulicy Świętojańskiej i przenosi na Polankę Redłowską. Tam bohater klipu podejmuje wyzwanie, rozpoczyna walkę z samym sobą i biegnie. Przez dalszą część klipu wewnętrzna walka odbywa się na płaszczyźnie fizycznej i mentalnej, a towarzyszy jej dynamiczna narracja lektora. Całość dopełnia podkład muzyczny potęgujący doznania. Efekt dwudniowej pracy kilkunastu osób i wielotygodniowej postprodukcji można zobaczyć poniżej.



Biegaj i wygraj nową Hondę Civic!
Uczestnicy cyklu biegowego PKO Grand Prix Gdyni w 2016 roku staną przed ponowną szansą wygrania nowoczesnego samochodu osobowego - Hondy Civic. To nagroda ufundowana przez dealera Honda Gdynia, który wspiera gdyński cykl biegowy drugi rok z rzędu. Zdobyć może ją każdy niezależnie od osiągniętego wyniku! W 2015 roku nową Hondę Jazz wygrała Pani Anna Kołkowska z Gdyni. Była to nagroda główna w konkursie „Biegiem po Hondę". Wygraną zapewniło jej hasło „Start-Bieg-Gdynia-Meta, wygraj Hondę będzie feta". Brałam udział we wszystkich biegach ubiegłorocznego cyklu - mówi zwyciężczyni. Bieganie, to jedna z moich pasji - nie sądziłam jednak, że uda mi się wygrać dzięki temu tak wspaniałą nagrodę, jaką jest nowa Honda Jazz - dodaje.

Impreza dla każdego
13 lutego w Gdyni pobiegną również dzieci i młodzież, dla których przygotowano krótsze odległości. Biegi młodzieżowe zostaną rozegrane na dystansach starszaka (1,3 km), młodzika (1,8 km), i juniora (1,8 km). Nie zabraknie również oferty dla najmłodszych, którzy w biegu malucha będą mieli do pokonania 200 m. Odbędą się również 2 marsze nordic walking: marsz młodzieżowy (1,7 km) i marsz główny (4,2 km). Frekwencja w biegach młodzieżowych rośnie z każdą edycją. W 2015 roku do rywalizacji najmłodszych zapisało się 855 uczestników. Dziś, pomimo ferii zimowych w biegach młodzieżowych może wystartować 1046 osób. Cieszę się bardzo, że frekwencja wzrosła o blisko 20% - mówi Marek Łucyk, dyrektor Gdyńskiego Centrum Sportu.

Forma przez cały rok
Fenomenalny wzrost frekwencji w największym cyklu biegów ulicznych w kraju, pokazuje zmianę przyzwyczajeń Polaków. Nasi rodacy dbają o zdrowie niezależnie od pory roku. Zmiany najlepiej widać porównując statystyki - w 2005 roku Bieg Urodzinowy ukończyło 76 uczestników, a 10 lat później linię mety przekroczyło 5608 biegaczy. Przez jedną dekadę frekwencja wzrosła aż o 4262%.

PKO Grand Prix Gdyni
 - cykl czterech biegów, w którym w 2015 roku udział wzięło blisko 30 000 uczestników. Wydarzenie otrzymało Nagrodę im. Tomasza Hopfera za najlepszy cykl w Polsce. Każdy z czterech biegów pozycjonuje się w gronie 8 największych imprez biegowych w kraju na dystansie 10 km. PKO Grand Prix Gdyni organizowane jest przez Gdyńskie Centrum Sportu.

Sponsorem tytularnym cyklu PKO Grand Prix Gdyni jest PKO Bank Polski
. Bank od wielu lat angażuje się w działania na rzecz sportu, podejmując liczne inicjatywy związane z promocją aktywności fizycznej oraz zdrowego trybu życia. Wspiera także pracowników w rozwijaniu swoich sportowych pasji. Od 2013 roku realizuje autorski program „PKO Biegajmy razem" i sponsoruje największe imprezy biegowe w całej Polsce, w tym PKO Poznań Maraton, PKO Wrocław Maraton, PKO Silesia Marathon, cykle takie jak PKO Grand Prix Gdyni, PKO Rzeszów Biega, biegi wchodzące w skład Warszawskiej Triady Biegowej „Zabiegaj o pamięć", a także wiele innych, lokalnych zawodów. Podczas wszystkich tych wydarzeń prowadzone są charytatywne akcje biegowe na rzecz osób potrzebujących wsparcia w ratowaniu życia lub zdrowia, zarówno dzieci, jak i dorosłych. Od 2013 roku odbyło się 147 akcji „biegnę dla...", a Fundacja PKO Banku Polskiego wsparła 153 beneficjentów kwotą ponad 2,1 mln zł. W sumie od początku istnienia programu biegacze przemierzyli charytatywnie ok. 1 mln 305 tys. km, co równa się ponad 32 okrążeniom Ziemi wzdłuż równika.

Anna Rogowska na konferencji Inaugurującej PKO Grand Prix Gdyni 2016, fot. gdyniasport.pl

Zobacz także: Zmiany w organizacji ruchu i funkcjonowaniu komunikacji miejskiej

fot. gdyniasport.pl

Wprowadził informację: Michał Kowalski
Ostatnio zmodyfikował: Dorota Nelke
Ostatnia aktualizacja: 12 lutego 2016
Odpowiedzialny: Referat Relacji z Mediami, tel.: 58 66 88 203, e-mail: internet@gdynia.pl
Wydarzenia
poczatek 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 z 200 nastepna

© Urząd Miasta w Gdyni, 81-382 Gdynia, Aleja Marszałka Piłsudskiego 52/54
telefon (58) 66 88 000, fax (58) 62 09 798, e-mail: umgdynia@gdynia.pl

Created by Net P.C. | Layout by IQ PL | Zdjęcia lotnicze by AEROMEDIA | Hosting by ARTNET