W ostatnich dniach na redzie gdyńskiego portu intrygował widok statku z ogromnym dźwigiem na pokładzie.Oto rozwiązanie zagadki:młodszy z dwóch gdyńskich terminali kontenerowych - Gdynia Container Terminal S.A. wzbogacił się o kolejną kontenerową suwnicę nabrzeżową.Suwnica przybyła na pokładzie specjalistycznej jednostki Zhenhua 5, pływającej pod banderą St. Vincent. Ten mierzący 194 metry długości statek przypłynął z Szanghaju. Przy Nabrzeżu Bułgarskim należącym do GCT zacumował 28 grudnia.Suwnica pracująca w Gdynia Container Terminal S.A. przyczyni się znacząco do zwiększenia zdolności przeładunkowych zarówno samego terminalu, jak i całego gdyńskiego portu.Gdynia Container Terminal S.A. zainaugurował działalność przeładunkową 24 marca 2006 roku, kiedy to przy Nabrzeżu Bułgarskim zacumował kontenerowiec "Enforcer" armatora CMA CGM. GCT obecnie współpracuje już z blisko 20 armatorami oceanicznymi, dowozowymi oraz krótkiego zasięgu. GCT jest członkiem Grupy Hutchison Port Holdings (HPH), posiadającej udziały w terminalach w 25 krajach Australii, Azji, Bliskiego Wschodu, Afryki, Europy i obu Ameryk. HPH jest liderem na globalnym rynku przeładunku kontenerów. W 2008 roku Grupa HPH przeładowała łącznie 67,6 miliona TEU. GCT obsługuje głównie kontenerowe serwisy dowozowe, które łączą Polskę z portami bazowymi Europy Zachodniej. Wykorzystując swój potencjał do przeładunku sztuk ciężkich, GCT realizuje również szereg projektów w tym zakresie. fot. T. UrbaniakŹródło informacji: Dział Public Relations Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. www.port.gdynia.ple-mail: pr@port.gdynia.pl Opublikowano: 01.01.2010 00:00 Autor: Lidia Rumel-Czarnowska (l.rumel-czarnowska@gdynia.pl.deleted)