Miasto Gdynia zwyciężyło w organizowanym przez magazyn "Brief" konkursie "Welcome 2012" na najbardziej efektywny projekt budujący silną markę regionu. Nagrodzono projekt "Gdyński Szlak Modernizmu". Wyniki konkursu zostały ogłoszone podczas zakończonego 22 maja 2012 r. w Gdyni Międzynarodowego Festiwalu Marketingu Miejsc - Welcome Festival 2012.Projekt stanowi jedną z flagowych ofert turystycznych miasta. Dzięki wszechstronnym działaniom marketingowym świadomość marki szlaku wśród turystów znacznie wzrosła. Gdynia zalicza się do elitarnej grup miast europejskich wymienianych jako przykład unikatowych zespołów architektonicznych okresu modernizmu. Dzięki projektowi mieszkańcy i turyści postrzegają gdyński modernizm jako atrakcję turystyczną i kulturalną. Realizację projektu powierzono Agencji Rozwoju Gdyni (wdrożenie w okresie 2011-2012).Gdyński Szlak Modernizmu zachęca do poznawania architektury miasta, ale także zabawy w kreację, w tym poprzez fotografię, sztukę, design. Częścią projektu jest także edukacja społeczna - liczne konkursy, letnia gra miejska, spacery z przewodnikami, cykl Archi Prelekcji.Szlak znakomicie wpisuje się w pejzaż historii oraz współczesną przestrzeń miasta, także dzięki skoordynowaniu Gdyńskiego Szlaku Modernizmu z niedawno zaprojektowanym Systemem Informacji Miejskiej.fot. Michał Kowalski Opublikowano: 23.05.2012 00:00 Autor: Michał Kowalski (2011)