19 lutego 2014 r. Sejmowa Komisja Infrastruktury jednogłośnie przyjęła treść dezyderatu w sprawie budowy Obwodnicy Północnej Aglomeracji Trójmiejskiej (OPAT). Celowość i znaczenie tej inwestycji dla regionu i dla Polski uzasadnił zastępca przewodniczącego podkomisji stałej ds. transportu lotniczego i gospodarki morskiej poseł Stanisław Lamczyk. Głos w dyskusji zabrało wielu, znających dobrze problematykę, posłów z różnych regionów kraju. Pomorze w tej dyskusji reprezentowali posłowie Teresa Hoppe i Jerzy Budnik. Dorota Pyć - Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju przypomniała, że OPAT jest już na rządowej liście projektów infrastrukturalnych ważnych dla rozwoju gospodarki morskiej. Reprezentantami samorządów, zabiegających o budowę OPAT byli Burmistrz Redy Krzysztof Krzemiński i Prezydent Gdyni Wojciech Szczurek, który przedstawił argumenty północnych gmin Pomorza i podziękował komisji za podjęcie tego tematu. Przypomnijmy, że OPAT, to projektowana trasa długości 14 km, która wraz z ośmioma węzłami drogowymi stanowić ma przedłużenie istniejącej Obwodnicy Trójmiasta - na obszarach Miasta Gdyni, gminy Kosakowo oraz miast Rumi i Redy. To dziś jedno z największych, strategicznych wyzwań inwestycyjnych Pomorza, o randze wykraczającej daleko poza granice regionu, zarazem o przewidywanym koszcie (ok. 1 miliarda zł), znacznie przewyższającym możliwości lokalnych samorządów. Opublikowano: 19.02.2014 00:00 Autor: Sylwia Szumielewicz - Tobiasz (s.szumielewicz@gdynia.pl)