Aktualności

Mały Książę pomaga w relacjach

przegląd zdjęć z tygodnia relacji

O tym, jak ważne są relacje, przekonują uczniowie ZSP nr 2 w Gdyni // fot. ZSP nr 2

W gdyńskich szkołach zakończył się „Tydzień relacji” każdego roku obchodzony w końcówce października. W Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 2 w tym roku dzieci wspierał "Mały Książę" pod hasłem #DobrzeŻeJesteś.


Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 2 jedna z największych gdyńskich placówek edukacyjnych, na każdy dzień tego wyjątkowego tygodnia zaplanowała szereg aktywności, w ramach których dzieci, od przedszkolaków do ósmoklasistów, mogły poczuć siłę, jaką daje grupa oraz moc przyjaźni.

- Żyjemy w trudnych czasach, a nasze dzieci zmagają się z wyzwaniami, o których jeszcze niedawno nikt nawet nie myślał – mówi Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni ds. jakości życia. - Akcje integracyjne, nauka tolerancji, działania mające na celu budowanie wspólnotowości, są naszym najmłodszym gdyniankom i gdynianom niezwykle potrzebne. Tak przygotowany tydzień relacji niesie dobrą energię, która będzie procentować przez cały rok.

Jak zauważyli nauczyciele, najwięcej emocji wzbudzały lekcje jednoczące społeczność szkolną czyli zajęcia pod hasłem „Dzieci dla Dzieci”. W ich ramach, uczniowie klasy 8d przeprowadzili ciekawą lekcję o przyjaźni. Klasa 2a z radością brała udział w dyskusji: Co to znaczy być dobrym przyjacielem, kolegą, koleżanką?

- Na koniec dzieci stwierdziły, że było to nowe, bardzo interesujące doświadczenie - podsumowuje Anita Tokarska, nauczycielka ZSP nr 2.

Klasa 5c przygotowała zadania dla 1c. Po wspólnym tworzeniu kolorowych światów, przyszedł czas na tańce. Uczennice 5d przeprowadziły zajęcia w klasie 2b dotyczące budowania pozytywnych relacji. Dziewczęta przeczytały dzieciom bajkę o Szewczyku, który bezinteresownie pomagał zwierzętom.
- Na zakończenie drugoklasiści narysowali do bajki piękne obrazki, z których powstanie wystawa - podsumowuje Ewa Sobczyk, polonistka.

Wspólną eskapadę do świata skarpetek z historią zorganizowała klasa 7a. Podróż zbliżyła ich do klasy 1d. Młodsi uczniowie zagościli w klasie historycznej starszych uczniów. Atmosfera serdeczności królowała przy wspólnym kolorowaniu skarpetek - do pary 1d i 7a.

- Było gwarno, śmiesznie, słodko i serdecznie. Następną podróż klasy zaplanują wspólnie. Wszyscy poczuli smak hasła: „Dobrze, że jesteś". To był pierwszy, ale nie ostatni krok do budowania relacji. Skarpetki wiszą w klasach na honorowym miejscu - relacjonuje Monika Aranowska, wychowawczyni.


Dobrym pomysłem był również konkurs „Jak dobrze nas znasz? - pytają nauczyciele”. Uczniowie rozszyfrowywali, tropili, dopasowywali pasje i zainteresowania do nauczyciela.

- Najwięcej trudności sprawiło mi odgadnięcie, który nauczyciel lubi w wolnym czasie czytać książki Remigiusza Mroza, kosić trawę i przestawiać meble - mówi Tymek z klasy 7.
Natomiast Lilianna z klasy 4 zastanawiała się, którego nauczyciela połączyć z pasją pieczenia tortów. Konkurs nie był łatwy, ale wielu uczniów, niczym prawdziwi detektywi, przeprowadzili śledztwo doskonale. Na najlepiej trafiających czekają nagrody niespodzianki do wykorzystania na lekcjach.

- We wtorek uczniowie naszej szkoły uczestniczyli w szkolnej dyskotece zorganizowanej przez Samorząd Uczniowski. Zabawa przyciągnęła wszystkich, którzy oczekiwali „tanecznych pląsów” na parkiecie. Dyskoteka pozwoliła na zintegrowanie się młodzieży kształcącej się w naszej szkole - zapewnia pani Katarzyna Bugajska-Koriat, nauczycielka.

Ciekawym pomysłem był Słoik Życzliwości. Karteczki z propozycjami do rozmów, zainicjowania życzliwego kontaktu losowane były ze słoika przez uczniów w wybranym przez wychowawcę dniu. Uczeń mógł wybrać osobę, wobec której zrealizował wylosowane zadanie.

- Cel nadrzędny zadania to życzliwość wobec drugiego człowieka, która może przyczynić się do pogłębiania relacji koleżeńskich. Drobne i dyskretne gesty pomagają w nawiązywaniu i wzmacnianiu koleżeńskich relacji - uważa Monika Baranowicz, nauczycielka.
Pozytywne przesłanie pojawiło się też w przestrzeni szkolnej. Od pierwszego dnia Tygodnia Relacji drzwi klas lekcyjnych zdobiły chmurki z cytatami i hasłami zachęcającymi do tworzenia dobrych i trwałych relacji społecznych.

- Były to zarazem krótkie hasła typu „Bądźmy w kontakcie”, „Razem lepiej”, „Re(we)lacja”, „Akcja relacja”, #Stayconnect” jak i dłuższe złote myśli i cytaty - dodaje Agata Lach, nauczycielka. - A wisienką na torcie była dekoracja pani Nataszy Myszko. Piękne plakaty nawiązują do utworu Antoine'a de Saint-Exupéry'ego „Mały Książę”. „Stajesz się odpowiedzialny na zawsze za to, co oswoiłeś” przypomina lis z powiastki filozoficznej.

Galeria zdjęć

ikona Pobierz galerię
  • ikonaOpublikowano: 07.11.2022 08:21
  • ikona

    Autor: Aneta Marczak (a.marczak@gdynia.pl)

  • ikonaZmodyfikowano: 07.11.2022 15:46
  • ikonaZmodyfikował: Sylwia Szumielewicz - Tobiasz
ikona