Uwaga! Od soboty 24 października cała Polska staje się strefą czerwoną, będą również obowiązywać nowe zasady bezpieczeństwa. W przestrzeni publicznej zasłoń usta i nos.

Uwaga! Od soboty 24 października cała Polska staje się strefą czerwoną, będą również obowiązywać nowe zasady bezpieczeństwa. W przestrzeni publicznej zasłoń usta i nos.

Dostępność

Deklaracja dostępności Gdynia.pl

Deklaracja dostępności Gdynia.pl

Urząd Miasta Gdyni zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Gdynia.pl.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne

  • Strona gdynia.pl jest w trakcie przebudowy i wprowadzania modyfikacji związanych z przeprowadzonym audytem dostępności serwisu wg standardu WCAG 2.1 do poziomu zgodności A oraz AA. W związku z prowadzonymi pracami, następujące moduły strony mogą być częściowo lub całkowicie niedostępne: Kalendarz imprez, Wyszukiwarka, Gdynia Turystyczna, Gdynia Aktywna, Social Board. Dołożymy wszelkich starań, aby zakończyć prace poaudytowe związane ze zwiększeniem dostępności strony do 31.12.2020 r. 
  • Niektóre materiały, opublikowane przed 23 września 2020 r.: materiały multimedialne, dokumenty tekstowe i tekstowo-graficzne, prezentacje multimedialne oraz arkusze kalkulacyjne nie są zgodne z wymogami określonymi w ustawie o dostępności cyfrowej. 

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia:
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:

Deklarację sporządzono na podstawie oceny podmiotu zewnętrznego przeprowadzonej przez Fundację Widzialni.org.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Organ nadzorujący: Zespół do spraw dostepności osobom ze szczególnymi potrzebami
  • Adres: Urząd Miasta Gdyni
    aleja Marsz. Piłsudskiego 52/54
    81-382 Gdynia
  • E-mail: dostepnosc@gdynia.pl
  • Telefon: 58 668-87-90

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

I. Budynek mieszczący się przy al. Marszałka Piłsudskiego 52-54

Wejście od al. Marszałka Piłsudskiego

1. Wejście główne:
a) wejścia zapewniające swobodny dostęp osobom z niepełnosprawnością ograniczającą swobodne poruszanie się bezpośrednio z chodnika, bez ograniczeń architektonicznych;
b) możliwość bezpośredniego kontaktu z obsługą recepcyjną i punktem obsługi osób z niepełnosprawnością;

2. Opis dostępności korytarzy, schodów i wind:
Korytarze zapewniają swobodne przemieszczanie się, schody dostępne i szerokie wyklejone taśma kontrastującą, 2 windy dostępne dla osób poruszających się na wózku, informacja w kabinie w zapisie punktowym i informacją głosową (1 winda) ;

3. Opis dostosowań:
a) pochylnia wiodąca do sali obsługi mieszkańców i kas urzędu,
b) wszelkich informacji może udzielać osoba zatrudniona w recepcji punkcie obsługi osób niepełnosprawnością;

4. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób
niepełnosprawnych:
bezpośrednio przy budynku znajduje się pięć bezpłatnych miejsc postojowych dedykowane osobom z niepełnosprawnością;

5. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach:
mieszkańcy mogą swobodnie wchodzić do budynku z psem asystującym lub psem przewodnikiem;

6. Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu: brak takiej możliwości, dostępna pętla indukcyjna.

7. Toaleta:
na parterze budynku znajduje się toaleta dostępna dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim.

Wejście od ulicy Świętojańskiej

1. Wejście boczne:
a) wejścia do budynku bezpośrednio z chodnika, wewnątrz znajdują się schody (pierwszy i ostatni stopień oznaczony kontrastującą taśmą ) do pokonania których zainstalowana jest winda przychodowa,
b) możliwość bezpośredniego kontaktu z pracownikiem punktu obsługi osób z niepełnosprawnością,
c) po pokonaniu schodów winda przychodową możliwy dostęp do Urzędu Stanu Cywilnego i Banku;

Wejście od ulicy Bema

1. Wejście boczne:
a) przeznaczone dla pracowników Urzędu i dostawców, dostępne bezpośrednio z chodnika, przy wejściu winda (opisana wcześniej),
b) możliwość bezpośredniego kontaktu ze pracownikiem obsługi strażnikiem miejskim,

II. Budynek mieszczący się przy ulicy 10 Lutego 24

1. Wejścia zapewniające swobodny dostęp, osobom z niepełnosprawnością ograniczającą swobodne poruszanie się, bezpośrednio z chodnika, bez ograniczeń architektonicznych; możliwość bezpośredniego kontaktu z pracownikami Straży Miejskiej;

2. Opis dostępności korytarzy, schodów i wind:
korytarze zapewniają swobodne przemieszczanie się, schody dostępne i szerokie, (pierwszy i ostatni stopień w ciągu wyklejony taśmą kontrastującą), winda dostępna dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim, informacja głosowa w kabinie;

3. Opis dostosowań:
wszelkich informacji może udzielać osoba zatrudniona w portierni;

4. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób
niepełnosprawnych:
bezpośrednio przy budynku znajdują się dwa bezpłatne miejsca postojowe dedykowane osobom z niepełnosprawnością;

5. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach:
mieszkańcy mogą swobodnie wchodzić do budynku z psem asystującym lub psem przewodnikiem;

6. Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu:
brak takiej możliwości;

7. Toaleta:
na parterze budynku znajduje się toaleta dostępna dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim

Aplikacje mobilne

Urząd Miasta Gdyni udostępnia następujące aplikacje mobilne: